    From: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: enduro
    Date: Fri, 1 Apr 2011 17:38:19 +1000

    Zaczynam powoli rozgladac sie za jakims motocyklem enduro. Mam wytypowane 2
    motocykle ale moze ktos mi jeszcze cos doradzi (odradzi?) bo zbyt wiele
    doswiadczen z enduro nie mam. Rozwazam Yamahe WR450F lub Kawasaki KLX450R.

    Zalozenia:
    - Szukam lekkiego, zwinnego i mocnego motocykla.
    - Zupelnie nie zalezy mi na przydatnosci motocykla do jazdy po ulicach bo
    raczej bede go wozil w teren na przyczepie. Ewentualnie cos takiego:
    http://www.ezimotow.com.au/gallery.htm . Testowal to ktos z Was?
    - Nie zamierzam jezdzic po torze motocrossowym ani uprawiac dlugodystansowej
    turystyki. Raczej kilkugodzinne wycieczki w lekki teren, czasami z bardziej
    wymagajacymi podjazdami czy sciezkami.
    - Nie lubie glosnych motocykli i chcialbym zeby juz fabryczny wydech byl
    cichy.
    - Ze wzgledu na to ze motocykle to tylko moje "poboczne" hobby, bedzie to
    motocykl ktory bedzie uzywany maksymalnie raz-dwa razy w miesiacu. Dlatego
    tez chcialbym zeby nie trzeba go bylo serwisowac zbyt czesto, zeby koszty
    serwisu nie byly zbyt wysokie a normalna obsluga na tyle prosta zeby ja
    robic samemu.
    - W kwestii doswiadczenia - jezdze na codzien na R6, z terenowych motocykli
    mialem Honde DT (za slaba) oraz Honde Xl 600 (za ciezka).

    Yamaha
    Spedzilem 2 dni jezdzac tym motocyklem w lekko podmoklym terenie. Bardzo
    odpowia mi "traktorowa" charakterystyka pracy silnika - pomaga przy
    podjazdach prz moich marnych umiejetnosciach ;) . Nie jestem w stanie nic
    powiedziec o zawieszeniu bo mam za malo doswiadczenia i to zupelnie inna
    liga niz XL czy DT. Ale opinie w sieci sa pozytywne. Czy amator ma tak
    naprawde szanse poczuc roznice pomiedzy zawieszeniami WR i KLX? Przegladajac
    rozne fora widze jak ludzie pisza "robie przeglad co 400km, zmieniam olej po
    calym dniu jazdy". Czy ten motocykl naprawde wymaga tyle obslugi? A moze tak
    jest z kazdym nowoczesnym enduro?

    Kawasaki
    Zupelnie nie mam doswiadczen. Podobno mniej wysilony silnik (czyli mniej
    wymian oleju , filtrow, tak?). Dane techniczne wygladaja dobrze na papierze.
    Odrobine ciezszy od Yamahy. Dodatkowo (chyba) w miare nowa kostrukcja wiec i
    zawieszenia powinny byc wspolczesne. Nizsza cena, co ma wiecej sensu przy
    motocyklu jezdzacym raz na miesiac. Ale ta roznica w cenie z czegos wynika.
    Tylko nie bardzo wiem z czego.

    Osobiscie sklaniam sie bardziej do niebieskiego niz do zielonego ale nie ma
    to specjalnie racjonalnego uzasadnienia. Moze dlatego ze widze wiecej
    pozytywnych opinii o WR niz KLX. WR jest tez znacznie popularniejszy wiec
    pewnie z czesciami i akcesoriami bedzie latwiej.

    A moze zle na to patrze? Moze macie innego kandydata w tej klasie?

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok: