  • 61. Data: 2022-07-22 08:35:42
    Temat: Re: elektryfikacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Jul 2022 05:34:27 +0200, Cavallino wrote:

    > Po co to pierdzielnie?
    > Przecież takie panele już są i można zobaczyć ile dają.
    > Tyle co nic, nigdy się zakup nie zwróci.
    > HINT: Ioniq5.

    Zauwaz o czym mowimy - uzupelnienie energii na kilkanascie km,
    tyle co do i z pracy. 20km to zgrubsza 4kWh?
    To panel 400W przez 10h moze tyle dac.

    Alternatywą moze byc ładowanie na drogiej ładowarce :-)

    A taki panel ... niecale 1000 zl, jak w wersji dachowej a nie
    samochodowej?

    Plus niestety jakas przetwornica.

    J.

  • 62. Data: 2022-07-22 08:42:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.07.2022 o 08:35, J.F pisze:

    > Zauwaz o czym mowimy - uzupelnienie energii na kilkanascie km,
    > tyle co do i z pracy. 20km to zgrubsza 4kWh?
    > To panel 400W przez 10h moze tyle dac.

    Może ale nie da - 400 W to moc szczytowa nie do uzyskania poza sacharą w
    południe. 20kWh na 100km to też dane katalogowe po autostradzie za tirem
    bez klimy i radia;) Pomnóż to wszystko razy pięć to może w miesiące
    wakacyjne do pracy dojedziesz. Tylko że w wakację to ty chcesz pojechać
    na wakacje a nie do pracy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2022-07-22 09:09:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Jul 2022 08:42:20 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > bez klimy i radia;) Pomnóż to wszystko razy pięć to może w miesiące
    > wakacyjne do pracy dojedziesz. Tylko że w wakację to ty chcesz pojechać

    Dlatego to miala byc hybryda, zebym sie nie musial martwic gdzie
    dojade :-)

    J.

  • 64. Data: 2022-07-22 09:26:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.07.2022 o 09:09, J.F pisze:

    > Dlatego to miala byc hybryda, zebym sie nie musial martwic gdzie
    > dojade :-)

    Czyli "elektryk na ropę":P Hybrydy mają sens w mieście ze względu na
    odzysk przy hamowaniu i pełzaniu w korku.

    Ogólnie elektryk ma sens w miecie, gdzie akurat więcej sensu ma KM niż
    samochód;P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2022-07-22 10:24:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Jul 2022 09:26:32 +0200, Shrek wrote:

    > Czyli "elektryk na ropę":P Hybrydy mają sens w mieście ze względu na
    > odzysk przy hamowaniu i pełzaniu w korku.
    >
    > Ogólnie elektryk ma sens w miecie, gdzie akurat więcej sensu ma KM niż
    > samochód;P

    No to wlasnie - hybryda z panelem na dachu, na pare km po miescie
    starczy, a brak pradu nie straszny.

    J.

  • 66. Data: 2022-07-22 11:43:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.07.2022 o 10:24, J.F pisze:

    > No to wlasnie - hybryda z panelem na dachu, na pare km po miescie
    > starczy, a brak pradu nie straszny.

    Nie starczy. Jakby cały czas stał na słońcu pod optymalnym kątem to
    miałbyś z tego jakieś 380kWh rocznie. No ale nie stoi cały czas na
    słońcu (zakładamy że nie w garażu) tylko powiedzmy połowę czasu. Już
    tylko 190 kWh. No i nie jest pod optymalnym kątem, tylko na płask, więc
    znów przez pół i wychodzi 100kWh rocznie. 500km rocznie. Tylko nie przez
    cały rok a w lato. średnio samochód przejeżdza jakieś 12kkm rocznie.
    Wystarczy z grubsza policzyć i widać że się nijak nie spina.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2022-07-22 12:38:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.07.2022 o 01:19, ii pisze:

    > I nic się nie zmieniło.

    I nie zmieni się za kolejne 10 lat.

  • 68. Data: 2022-07-22 14:43:43
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.07.2022 o 07:14, Shrek pisze:

    > Co nie odpowiada?

    PiS nie odpowiada.

    > Teraz ty pierdolisz:P

    Twizy zaspokaja moje wyuzdane potrzeby transportowe.

  • 69. Data: 2022-07-22 14:49:24
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.07.2022 o 07:22, Shrek pisze:

    > Nie chce mi się szukać - od początku dyskusji o elektykach o tym
    > pisałem, że prąd nie bierze się z gniazdka i nie mamy infry. Ale jak
    > chcesz to możesz uznać, że było inaczej i czuć się zwycięzcą - mam to
    > gdzies:P

    No właśnie od początku pierdzielisz to samo. Zero refleksji :-)

    > Czego nie rozumiesz?

    Zdaje Ci się.

    > Nie wyłączają też z tego powodu, że wszyscy
    > poinstalowali pompy ciepła - ale jakby poinstalowali to by brakło/

    A nie podłączają kolejnych instalacji PV z jakiego powodu?

    > No mogę. Myślałem że do tego służą grupy dyskusyjne.

    No to mówię, że możesz.

    > Na chuj mi elektryk jak nie mam go jak ładować? Ty se kup samolot i
    > opisz jak ci poszło.

    Na samolotowej też się udzielasz? :-)

    > No i się cieszymy twoim szczęściem. My nie mamy.

    Fatalnie.

    > Aha. Dobra ja kończę dyskusję - mamy infrę do masowej elektromobilności
    > bo podwójnei sprawdziło - podłączyło gokarta i nie wyjebało, więc można
    > podłączyć 20 milionów izer i też nie wyjebie.

    Ludzie już te samochody kupują a Ty od 10 lat to samo.

  • 70. Data: 2022-07-22 15:01:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.07.2022 o 09:26, Shrek pisze:

    > Czyli "elektryk na ropę":P Hybrydy mają sens w mieście ze względu na
    > odzysk przy hamowaniu i pełzaniu w korku.

    Nonsens. Sens hybryd jest w nieemitowaniu spalin tam, gdzie jest ich
    koncentracja.

    > Ogólnie elektryk ma sens w miecie, gdzie akurat więcej sensu ma KM niż
    > samochód;P

    Nie, ma sens na wsi, gdzie przy domu ładowarka a i panele może.