  • 71. Data: 2022-07-22 15:03:22
    Temat: Re: elektryfikacja
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.07.2022 o 11:43, Shrek pisze:

    > Nie starczy. Jakby cały czas stał na słońcu pod optymalnym kątem to
    > miałbyś z tego jakieś 380kWh rocznie. No ale nie stoi cały czas na
    > słońcu (zakładamy że nie w garażu) tylko powiedzmy połowę czasu. Już
    > tylko 190 kWh. No i nie jest pod optymalnym kątem, tylko na płask, więc
    > znów przez pół i wychodzi 100kWh rocznie. 500km rocznie. Tylko nie przez
    > cały rok a w lato. średnio samochód przejeżdza jakieś 12kkm rocznie.
    > Wystarczy z grubsza policzyć i widać że się nijak nie spina.

    Po mieście samochód przejeżdża 5.

  • 72. Data: 2022-07-22 15:04:22
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.07.2022 o 12:38, nadir pisze:

    > I nie zmieni się za kolejne 10 lat.

    W pisaniu nic się nie zmieniło. Za 10 lat nic tu nie będzie a elektryki
    będą.

  • 73. Data: 2022-07-22 15:46:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-21-lipca-2022 o 15:43, J.F pisze:
    > Ale im TSUE sie nie odwaza nalozyc takich kar,
    > a Unia nie wstrzymuje wyplaty z KPO:-)

    To o kim to źle świadczy?

    Przypominam.
    Pomijając kwestie "dotacji" unijnych...

    Część KPO to KREDYT który żyrujemy innym państwom.

    Blokowanie jego wypłacenia to SKURWYSYŃSTWO!

  • 74. Data: 2022-07-22 15:53:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-21-lipca-2022 o 19:23, Shrek pisze:
    > I teraz gadasz z sensem. Należy po prostu powiedzieć, że kowalski z
    > bloku ma zamienić samochód na autobus a nie pierdolić o tym jak sobie
    > pod blokiem na ulicy naładuje elektryka z gniazdka którego nie ma.

    Jak to pogodzisz z prawami człowieka i wolnościami obywatelskimi ;-))

    Warsiawskie lemingi zgodzą się na takie ultimatum? ;-)

    No chyba że będą mieli piątki wolne.

    Ale czym pojadą na wieś w długi co tydzień łikend jak pksów nie ma?

  • 75. Data: 2022-07-22 16:08:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.07.2022 o 15:04, ii pisze:

    > W pisaniu nic się nie zmieniło.
    A czego się spodziewasz skoro w zasadzie nic się nie zmieniło od tamtej
    pory? Owszem przybyło trochę samochodów elektrycznych i ładowarek. Ale
    elektrowni i sieci już nie bardzo.

    > Za 10 lat nic tu nie będzie a elektryki będą.

    Taki chooj jak Batorego komin. Obecne elektrownie nam dogorywają, nowych
    póki co nikt nie buduje. Same ładowarki wymagają sieci przesyłowych i
    dystrybucyjnych, które też leżą i kwiczą. Pomijając już taki niuans, że
    nawet chrustem elektrowni nie napędzisz. A o elektrowniach atomowych, to
    u nas się gada jeszcze dłużej niż o samochodach elektrycznych.

  • 76. Data: 2022-07-22 16:56:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.07.2022 o 08:42, Shrek pisze:

    > Może ale nie da - 400 W to moc szczytowa nie do uzyskania poza sacharą w
    > południe.

    Panel daje 2kWh na dzień.

    > 20kWh na 100km to też dane katalogowe po autostradzie za tirem
    > bez klimy i radia;)

    To spoko bo akurat autostrady nie rozważamy.

    > Pomnóż to wszystko razy pięć to może w miesiące
    > wakacyjne do pracy dojedziesz.

    Twizy.

    > Tylko że w wakację to ty chcesz pojechać
    > na wakacje a nie do pracy:P

    Bez Twizy?

  • 77. Data: 2022-07-22 16:58:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Zauwaz o czym mowimy - uzupelnienie energii na kilkanascie km,
    > tyle co do i z pracy. 20km to zgrubsza 4kWh?
    > To panel 400W przez 10h moze tyle dac.
    >
    > Alternatywą moze byc ładowanie na drogiej ładowarce :-)
    >
    > A taki panel ... niecale 1000 zl, jak w wersji dachowej a nie
    > samochodowej?
    >
    > Plus niestety jakas przetwornica.

    Musi prąd jeszcze "trochę" zdrożeć by się opłacało :-)

  • 78. Data: 2022-07-22 17:03:48
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.07.2022 o 16:08, nadir pisze:

    > A czego się spodziewasz skoro w zasadzie nic się nie zmieniło od tamtej
    > pory? Owszem przybyło trochę samochodów elektrycznych i ładowarek. Ale
    > elektrowni i sieci już nie bardzo.

    Bilans raczej na 100% wychodzi na zero.

> [...]
    > nawet chrustem elektrowni nie napędzisz. A o elektrowniach atomowych, to
    > u nas się gada jeszcze dłużej niż o samochodach elektrycznych.

    Niemniej jednak elektryki będą sobie jeździły a te grupy dyskusyjne
    raczej nie.

  • 79. Data: 2022-07-22 18:25:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.07.2022 o 16:56, ii pisze:

    > Panel daje 2kWh na dzień.

    Miałem z tobą nie gadać, więc tylko sprostuje dla reszty. W polsce z
    prawidłowo ustawionego panelu 1kWp dostajemy rocznie 950kWh. Razy 0,4
    (400 watów) to będzie 380kWh podzielić przez 365 to 1.04kWh dziennie.
    Przy optymalnie ustawionym a rozmawiamy o takim na płask i nie cały czas
    na słońcu. Czyli optymalnie przesadziłeś dwukrotnie, w praktyce 10
    krotnie. Po samej stronie zasilania. Reszty nie chce mi się analizować
    bo na wejściu masz gówno, wiec na wyjściu dalsza analiza może
    odowiedziec tylko czy na rzadko czy na gęsto.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2022-07-22 18:26:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Jul 2022 16:58:45 +0200, ii wrote:

    > Musi prąd jeszcze "trochę" zdrożeć by się opłacało :-)

    Przeciez ponoc juz sie oplaca i wielu montuje na dachach.

    Przy czym ... prad juz podrozal mocno, ale taryfy konsumenckie wladze
    jeszcze trzymaja nisko.

    J.