  • 51. Data: 2022-07-22 00:15:11
    Temat: Re: elektryfikacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.07.2022 o 00:00, ii pisze:

    >> Postawiles, bo Twizy jeden.
    >
    > A mnie ilu jest?

    To coś jak z tym, że nie ty robisz korki tylko inni? Jak ty raz nasrasz
    przed blokiem to może nawet nikt nie zauważysz. Jak ci wszyscy klocka
    przed oknem postawią to może zrozumiesz czym różni się twoj gokart na
    baterie od elektromobilności.

    > No to to jest tylko 2x więcej :-)

    To znaczy że nawet nawet na powszechną elektrogokatyzację a nie
    elektromobilność infra jest trzykrtonie za mała (bo ten 1kW już jest
    wykorzystywany).

    > No i PiS nas przed nią obroni :-)

    Tak obroni, że sam to w kamienie milowe wpisał i w zębach zaniósł do
    akceptacji...

    > To właśnie prędzej do tego zmierza żeby plebs od siebie bardziej
    > uzależnić niż mu zabierać prywatne samochody.

    Jak nie będziesz miał samochodu to będziesz bardziej zależny od tego czy
    ci władza pksa da czy zabierze czy mniej?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2022-07-22 00:16:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.07.2022 o 20:40, ii pisze:

    > Twierdziłeś, że sam pisałeś. Jakoś wątpię.

    Może nie dekadę a 9 lat temu, może nie Shrek, ale ktoś już pisał, ale
    problem był już poruszany.
    Temat: "Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)" z listopada 2013.

  • 53. Data: 2022-07-22 00:52:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.07.2022 o 21:42, J.F pisze:

    > Nie to mialem na mysli :-)

    A gdyby tak ... kupić se małego kampera elektrycznego :-)

    > Jak mam garaz podziemny.

    To nie wjedziesz w ogóle elektrykiem :-)

    > Albo wydzielone miejsce parkingowe.
    > Albo dlugi kabel z okna zrzucę :-)

    Gdybym miał pod blokiem ładować to ... pogadałbym z właścicielem tej
    budy przy której staję :-) Ale coś na niego nie mogę trafić.

    > No ale na razie tylko kilka jest dobrych.

    Dobrych to nie zawsze znaczy to samo. Zarzut jest, że nie będzie co
    zrobić ze zużytymi.

    > No wlasnie - jeszcze kąt zamocowania.

    Ma umiarkowany wpływ. Większe znaczenie ma zmienność pogody. Albo Cię
    budynek przysłoni w ciągu tych 8h.

    > ale tez i bateria mniejsza :-)

    Ludzie to rozważali. Bez rozkładania nie ma sensu.

    > To jaką on ma baterie, zuzycie energii i sredni przebieg ?

    Na 6,1kWh aku 50..80km.

  • 54. Data: 2022-07-22 00:56:25
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.07.2022 o 00:15, Shrek pisze:

> [...]
    > przed blokiem to może nawet nikt nie zauważysz. Jak ci wszyscy klocka
    > przed oknem postawią to może zrozumiesz czym różni się twoj gokart na

    Hehe, aleś się nakręcił :-)

    > To znaczy że nawet nawet na powszechną elektrogokatyzację a nie
    > elektromobilność infra jest trzykrtonie za mała (bo ten 1kW już jest
    > wykorzystywany).

    P..sz jak zwykle.

    > Tak obroni, że sam to w kamienie milowe wpisał i w zębach zaniósł do
    > akceptacji...

    Ale nie odpowiada.

    > Jak nie będziesz miał samochodu to będziesz bardziej zależny od tego czy
    > ci władza pksa da czy zabierze czy mniej?

    Zależy jak będę żył.

  • 55. Data: 2022-07-22 01:11:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.07.2022 o 21:37, Shrek pisze:

    > Trzebaby sprawdzić kiedy była pierwsza dyskusja o elektykach na PMS;)

    Twierdziłeś, że 10 lat temu pisałeś. Ale Ty to pokaż :-)

    > Oczywiście że to nie wina elektryków, bo ich jest tyle co kot napłakał.
    > Ja pisałem o tym, że infra jest kompletnie nie przygotowana - tak
    > dziesieć lat temu jak i teraz.

    Skoro "elektryków jest tyle co kot napłakał"

    > Elektryka nie podłącze bo nie mam ani elektryka ani gniazdka.

    Ale popisać se możesz.

    > Z tym że
    > elektryka mogę sobie teoretycznie kupić.

    No to kupuj. Wtedy zaczniesz gadać z sensem.

    > Gniazdka już nie - przynajmniej
    > nie bez kompletu z nowym mieszkaniem i garażem a i wtedy wcale gniazdka
    > do ładowania tak po prostu nie dostanę.

    A ja mam po blokiem taką budę z prądem co obok niej staję.

    > No tak kurwa. Podłączyłeś gokarda na prąd i system energetyczny nie
    > jebnął. Można przełączać wajchę na elektromobilność reaktor wytrzyma;)

    No wiesz, od czegoś trzeba zaczynać.

    > No taka, że twierdzisz, że tej infy nie ma bo rządzą przypadkowi ludzie.
    > Więc pytam gdzie jest?

    Nie. Ja twierdzę, że przypadkowi chcą Ci odebrać możliwość korzystania
    ze spalinówki.

    > No to jak nie sądzisz, to pewnie jesteś przeciwny zmianom spalinek na KM?

    Oczywiście. To istotnie inne potrzeby zaspokaja.

    > No to jak się 90% ze spalinek przesiądzie to będzie szybciej ale ciężej
    > się dostać:P

    Bo widzisz, ja uważam, że aby ten transport masowy nadawał się to musi
    być tak "unified", że bardziej już się nie da. I tak tani jak w
    dojczzlandzie. Nikt normalny nie będzie utrudniał sobie życia kupowaniem
    biletów, szukaniem linii itp itd. To wręcz prowadzi do carsharingu
    tudzież takich kapsuł składanych, rozkładanych i transportowanych
    kolejkami. Ale wiesz gdzie my jesteśmy.

  • 56. Data: 2022-07-22 01:19:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.07.2022 o 00:16, nadir pisze:
    > Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych

    Rzeczywiście

    https://pl.misc.samochody.narkive.com/rsZbIlwr/tesla
    -s-haczyk-w-samochodach-elektrycznych

    I nic się nie zmieniło.

  • 57. Data: 2022-07-22 05:34:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > No wlasnie - jeszcze kąt zamocowania.

    Po co to pierdzielnie?
    Przecież takie panele już są i można zobaczyć ile dają.
    Tyle co nic, nigdy się zakup nie zwróci.
    HINT: Ioniq5.

  • 58. Data: 2022-07-22 06:47:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > PiSiorska propaganda. Nie chodziło w ogóle o wyłączenie Turowa a
    > dogadanie się z Czechami. PiS nie chciał się dogadać, więc nakazano
    > zamknąć. Skoro nie zamknęli to poszły kary. Na końcu się dogadali.
    Najciekawsze jest to, że sprawa dotyczyła de facto braków wody w dwóch
    miejscowościach: Horni Vitkov (61 domów, 112 mieszkańców) i Hermanice
    (130 domów, 277 mieszkańców).
    Za drobny ułamek sumy, jaką zabuliliśmy można było tych mieszkańców
    obsypać złotem, zbudować im nowe domy z basenami, albo po prostu
    zapłacić rekompensatę.
    Jacek

  • 59. Data: 2022-07-22 07:14:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.07.2022 o 00:56, ii pisze:

    > P..sz jak zwykle.

    Siła argumentu. Już się nie pozbieram:P

    > Ale nie odpowiada.

    Co nie odpowiada?

    > Zależy jak będę żył.

    Teraz ty pierdolisz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2022-07-22 07:22:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.07.2022 o 01:11, ii pisze:

    > Twierdziłeś, że 10 lat temu pisałeś. Ale Ty to pokaż :-)

    Nie chce mi się szukać - od początku dyskusji o elektykach o tym
    pisałem, że prąd nie bierze się z gniazdka i nie mamy infry. Ale jak
    chcesz to możesz uznać, że było inaczej i czuć się zwycięzcą - mam to
    gdzies:P

    > Skoro "elektryków jest tyle co kot napłakał"

    Czego nie rozumiesz? Nie wyłączają też z tego powodu, że wszyscy
    poinstalowali pompy ciepła - ale jakby poinstalowali to by brakło/

    > Ale popisać se możesz.

    No mogę. Myślałem że do tego służą grupy dyskusyjne.

    > No to kupuj. Wtedy zaczniesz gadać z sensem.

    Na chuj mi elektryk jak nie mam go jak ładować? Ty se kup samolot i
    opisz jak ci poszło.

    > A ja mam po blokiem taką budę z prądem co obok niej staję.

    No i się cieszymy twoim szczęściem. My nie mamy.

    > No wiesz, od czegoś trzeba zaczynać.

    Aha. Dobra ja kończę dyskusję - mamy infrę do masowej elektromobilności
    bo podwójnei sprawdziło - podłączyło gokarta i nie wyjebało, więc można
    podłączyć 20 milionów izer i też nie wyjebie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!