  • 31. Data: 2022-07-21 17:38:14
    Temat: Re: elektryfikacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 16:48:01 +0200, Janusz wrote:
> [...]
    [...]
    > Wcale nie małe poza tym remonty.

    Wczoraj bylo zapotrzebowanie 22.6GW w poludnie,
    tydzien wczesniej 13.07 21.6

    1 GW w klimatyzatorach?
    Byc moze, upał nieznosny.

    tydzien temu tez nie bylo strasznie zimno, to pewnie sporo pracowalo.

    > Nie PV tylko sieci, za to płacimy, my z PV podwójnie bo płacę za przesył
    > i jeszcze 20% energii im oddaję, więc łaski nie robią, zarabiają na tym.

    > Marzyciel.

    Czemu - rurke juz mam. Teraz tylko kwestia co do niej wpompujemy -
    czemu nie wodor z elektrolizera ?

    > Jak na razie nierealne.

    Bardzo realne, bo jak piszesz - sieci zarabiaja.
    Tylko kwestia ceny.

    P.S. Zaraz - nie mialo byc rewolucji, ze prosument bedzie sprzedawal
    po cenie rynkowej?
    A tu cena prądu wzrosla, ale nie dla konsumentow ... to moze sie
    oplaci produkowac po cenie przemyslowej, a konsumowac po
    konsumenckiej?

    J.

  • 32. Data: 2022-07-21 17:53:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-21 o 17:38, J.F pisze:

    > Czemu - rurke juz mam. Teraz tylko kwestia co do niej wpompujemy -
    > czemu nie wodor z elektrolizera ?

    Bo większość ucieknie po drodze?

    > Bardzo realne, bo jak piszesz - sieci zarabiaja.
    > Tylko kwestia ceny.
    >
    > P.S. Zaraz - nie mialo byc rewolucji, ze prosument bedzie sprzedawal
    > po cenie rynkowej?
    Wiesz ile mają dostawać prosumenci za energię? jakieś śmieszne kwoty i
    to jeszcze uśrednione z kwartału wcześniej. A kupował bęziesz w
    ładowarce po cenie rynkowej +marża właściciela ładowarki :( już widzę te
    tłumy chętnych :)

    > A tu cena prądu wzrosla, ale nie dla konsumentow ... to moze sie
    > oplaci produkowac po cenie przemyslowej, a konsumowac po
    > konsumenckiej?
    Ale ceny przemysłowe i konsumenckie dla producentów będą bardzo podobne,
    czyli niskie. Pamiętaj że nie sprzedajesz energii użytkownikowi
    końcowemu tylko co najmniej dwojgu pośrednikom jak nie więcej.

    --
    Janusz

  • 33. Data: 2022-07-21 18:15:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 16:02, J.F pisze:

    > Niekoniecznie.
    > Chce sie miec pracownikow, to muszą dojechac :-)

    I co januszex co zatrudnia 10 osób na zmianie będzie busa każdemu spod
    domu organizował?

    > Specyfika duzego miasta. Ale jest komunikacja publiczna.

    No toż przecież o tym piszę, że nie chodzi o żadne elektyki a żeby plebs
    komunikacją publiczną jeździł. Może i dobrze, tylko należy to uczciwie
    powiedzieć a nie ściemniać.

    > Ale widac tez, ze przemysl sie wyprowadza.
    > I bedzie Detroit ?

    Chyba gdzie się miało jebnąć to się jebło (wałbrzych) a większość
    przeszła na usługi. No może na ślunsku w końcu kretów zamkną.

    > Ale kto powiedzial, ze o to chodzi?

    Ja - a bo co? Bez rewolucji w ładowaniu nie ma możliwości żeby
    zdecydowana większość obywateli przeskoczyła problem ostatniej mili do
    gniazdka (a w zasadzie ostanich metrów). O tym że prąd nie bierze się z
    gniazdka już rozmawialiśmy.

    > Niektore miasta to mowily otwarcie, i ciagle ich wyborcy popierali.

    No i ok. Jak ktoś uczciwie postawi sprawę to możemy podyskutować. A jak
    chce mi zabrać spalinkę i mówi, że mam sobie kupić elektryka i ładować
    go chuj wie gdzie to mówię mu że jest kłamcą i nie ma odwagi po prostu
    powiedzieć, że chodzi mu o ograniczenie obywateli dostępu do samochodu.

    Być może model carszeringu (czy jak to po polsku nazwać) i korzystania
    na codzień z KM jest dobry. Możemy podyskutować - mnie się nawet pod
    pewnymi warunkami podoba. No ale nazywajmy rzeczy po imieniu a nie
    udajemy że da się spalinki zastąpić 1 do 1 elektrykami - nie, nie da się
    i nie trzeba być geniuszem żeby to dostrzec.

    > Inni mowia, ze chodzi o klimat - i elektryki mogą byc.

    Elektryki to póki co węglowozy - byle dizel jest zdrowszy dla klimatu.

    > Te same miasta maja ułatwienia dla elektrykow - choc teraz to
    > narzucone ustawą.

    I to jest dobry temat do dyskusji, tylko nazwijmy problemy i wtedy
    możemy dyskutować. Na razie to jest oszukiwanie społeczeństwa, na
    zasadzie tłumaczymy że wymienimy spalinki na elektryki, a potem jak się
    okaże że tak naprawdę to plan jest taki żeby 90% nie miało dostępu do
    własnego samochodu to będzie już fakt dokonany.

    > Gdzies tam jeszcze jest sprawa czystosci powietrza i grożące
    > odszkodowania.

    Akurat z rur spalinek spełniających euro5 to będzie może z 10% problemu.
    Z jednej strony chcemy wymieniać spalinki na elektyki z drugiej
    dopłacamy do węgla w niskiej emisji i tolerujemy przepalone pierścienie
    i lejace wtryski.

    > I miasta maja wybor - zakazac samochodow calkowie,
    > czesciowowo, czy tylko spalinowych.

    Ale tu nie będzie wyboru - chcą po prostu zakazu spalinek na terenie UE.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2022-07-21 18:23:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 17:53:47 +0200, Janusz wrote:

    > Bo większość ucieknie po drodze?

    Chyba nie wiekszosc.
    Wodor sie przechowuje w stalowych butlach i zbiornikach - widac
    niewiele ucieka.

> [...]
    > to jeszcze uśrednione z kwartału wcześniej. A kupował bęziesz w
    > ładowarce po cenie rynkowej +marża właściciela ładowarki :( już widzę te

    Drogie ładowarki są i dzisiaj, ale rewolucja rozliczen z prosumentami
    ma byc czy juz byla ... i naprawde grosze?

    > Ale ceny przemysłowe i konsumenckie dla producentów będą bardzo podobne,
    > czyli niskie. Pamiętaj że nie sprzedajesz energii użytkownikowi
    > końcowemu tylko co najmniej dwojgu pośrednikom jak nie więcej.

    No coz, moze tak lepiej ... ale czy aby na pewno nie ma rewolucji?

    https://sundaypolska.pl/net-billing/

    -cena sprzedaży energii elektrycznej z fotowoltaiki przez prosumenta
    do sieci to miesięczna stawka Rynkowej Ceny Energii (w skrócie RCEm),
    -cena zakupu energii elektrycznej z sieci to obowiązująca w danym roku
    taryfa za energię elektryczną, która zależy od tego, na terenie
    którego operatora prosument ma zamontowaną instalację fotowoltaiczną.

    Gorzej, jak sie instalacji namnozy, i RCEm spadnie do groszy, albo
    nawet ujemnej :-)

    J.

  • 35. Data: 2022-07-21 18:31:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 15:56, J.F pisze:

    > Na razie na elektryki nas nie stac.
    > Wiec dekade jeszcze mamy ... zmarnujemy ?

    Oczywiście. Zresztą to problem nie tylko polityczny ale i techniczny -
    nie ma po prostu na dzień dzisiejszy technologi pozwalającej zastąpić
    spalinki na elektryki 1:1. Dekadę temu też nie było i mówiono, że
    spokojnie za dekadę bedzie. Ni i minęła dekada i dalej nie ma.

    > Tez :-)

    Myślisz, że tusk ukradł ten węgiel i trzyma u siebie w piwnicy? Władza
    nie ma węgla i już. Wymiana premiera nie zmienia postaci rzeczy.

    > Ale plebs fanbojow nie poslucha.

    Plebs się obudzi z ręko w nocniku.

    > Nie bedzie wegla na zime, nie bedzie pracy - zaglosuje na innych.

    Chętnie się z tobą założe pięć stówek że znów wygra pis. Jak
    przepierdoli to mimo wszystko się opłaca - jak wygra to mam dodatkowe
    pięćset minus. Win-win;)

    > Ani dlaczego.
    > Co zawinilo?

    "globalne niedobory". Sądzisz że po zakazie produkcji spalinek będzie
    łatwiej wznowić produkcję?

    > Ale o co chodzi - ze zabraknie spalinek i np zabraknie pradu?

    Chodzi o to, że po wjeściu w życie zakazu produkcji spalinek nie będzie
    łatwego odwrotu. To nie tak że stwierdzamy nam się jednak nie podoba,
    wybieram nową władzę która zakaz cofa i następnego dnia spalinki są w
    salonach.

    Wcale bym się nie zdziwił.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2022-07-21 18:41:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 16:30, ii pisze:

    > Jakieś potwierdzenie tego? :-)

    Twierdzisz, że dekadę temu nie pisali, że przecież jest jeszcze czas
    żeby infrastruktura się dostosowała?

    > Nie sądzę by tak ktoś pisał. Raczej nie zrozumiałeś. Motorem rozwoju
    > jest zapotrzebowanie. Obecne problemy nie wynikają z masy elektryków
    > tylko załamania rynku paliw. Też jakoś zostaną rozwiązane.

    Że co? To że nie mam co trzy metry gniazdka na ulicy gdzie mógłbym w
    rozsądnej cenie podłączyć elektryka na noc wynika z problemy na rynku
    paliw? To na dzień dobry. O tym że prąd nie bierze się z gniazdka
    podyskutujemy jak już tego gniazdka postawisz i wszystko jebnie.

    > Bo tak jest jak przypadkowemu ludzikowi dasz władzę.

    A gdzie rządzą nieprzypadkowi władcy, którzy zapewniają pod każdym
    (również powiedzmy 50 letnim) blokiem mieszkalnym miejsca parkingowe z
    gniazdkami chociażby true16A w ilości powiedzmy ilość mieszkan plus 20%?
    O elektrowniach i systemie przesyłowym do tego pogadamy jak już wskażesz
    ten kraj.

    > P..sz. Oni nie wiedzą co robią. Jak mogliby akurat na to wpaść i po co
    > konkretnie?

    Jak to po co? W imię ratowania klimatu. Akurat pomysł, żeby w miastach
    zastępować komunikację indywidualną zbiorową jest całkiem na miejscu.
    Tylko należy nazwać rzeczy po imieniu i skupić się na rozwoju tej
    zbiorowej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2022-07-21 19:17:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-21 o 09:31, Jacek pisze:
    > Rząd już dokonał wyboru. Dla obywateli spośród pojazdów z segmentów A,
    > B, C, D, E, J, M i K wybrano MPK.
    > Jacek

    Kochany, ciesz się i klaszcz uszami. Każdy pasażer w MPK, to jeden
    samochód mniej na twojej drodze do bierdonki po cukier. Gdyby wszyscy
    nagle wysiedli z MPK i przesiedli się na SUVy, to byś daleko nie
    zajechał. W Polsce jest już więcej samochodów na głowę mieszańca, niż w
    najbardziej słynących z młotoryzacji krajów zachodu. W Warszawie jest 2
    razy więcej samochodów na łep, niż w Berlinie.
    Ale do zakutego łba zmłotoryzowanego nigdy nie dotrze, że im więcej
    samochodów, tym gorzej. Polska nie jest z gumy i stale napływające
    miliony samochodów nawet ustawiane piętrowo jeden na drugim w końcu
    przepełnią terytorium, na którym się znajdują.

  • 38. Data: 2022-07-21 19:20:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-21 o 13:06, Janusz pisze:
    > Gdyby energetyka inwestowała przez ostanie 10-20 lat nie przejadała to
    > PV mogłyby w lecie spokojnie te straty wyrównać, wtedy gdy jest duże
    > zuzycie i klimatory idą pełną parą.

    Klimaktory, które zużywają energię i generują jeszcze więcej ciepła.
    Zeby trzeba było jeszcze silniej kilmatyzować, aby zużywać jeszcze
    więcej energii i generować jeszcze więcej ciepła...

  • 39. Data: 2022-07-21 19:23:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 19:17, Poldek pisze:

> [...]
    > najbardziej słynących z młotoryzacji krajów zachodu. W Warszawie jest 2
    > razy więcej samochodów na łep, niż w Berlinie.

    I teraz gadasz z sensem. Należy po prostu powiedzieć, że kowalski z
    bloku ma zamienić samochód na autobus a nie pierdolić o tym jak sobie
    pod blokiem na ulicy naładuje elektryka z gniazdka którego nie ma.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2022-07-21 20:07:44
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.07.2022 o 14:03, J.F pisze:

    > Nasze wladze daly jednak dzielny odpór i Turowa nie wylaczyly,
    > bo tak im TSUE zagralo ... :-)

    PiSiorska propaganda. Nie chodziło w ogóle o wyłączenie Turowa a
    dogadanie się z Czechami. PiS nie chciał się dogadać, więc nakazano
    zamknąć. Skoro nie zamknęli to poszły kary. Na końcu się dogadali.

    Co tylko ciekawe, pierwsze gadania były za niższą kwotę, potem nie było
    już wyjścia. I tak kurwa wszędzie z tymi PiSiorami.

    > A teraz licza ile to kosztowalo :-(

    Już od dawna widzę, że jesteś zmanipulowanym PiSiorem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>