  • 21. Data: 2022-07-21 15:47:32
    Temat: Re: elektryfikacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 15:35:46 +0200, _Master_ wrote:

    > Czego nie rozumiesz? Tak działa unijny, wynaturzony socjalizm ;-)

    Ropa sie skonczy, gaz sie skonczy, wegiel sie skonczy, i caly swiat
    tak bedzie mial.
    Texas doswiadczyl rok temu?
    Chyba, ze tokamaki ruszą.

    Tylko ... czy u nas nie mialo byc zasobow wegla na 500 lat?
    A tu juz zabraklo.

    J.

  • 22. Data: 2022-07-21 15:49:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 15:18:53 +0200, _Master_ wrote:

    > Głupi pis słuchał UE i zamykał, ograniczał wydobycie w kopalniach.

    Chyba niezaleznie od tego, polskie kopalnie byly za drogie.
    A w Unii nie mozna tak sobie doplacac do wydobycia.

    Ale czy import z Rosji to nie smierc ?

    J.

  • 23. Data: 2022-07-21 15:56:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 15:08:09 +0200, Shrek wrote:

    > Zmiany są takie, że jesteśmy coraz bliżej zapaści systemu
    > energetycznego. I chcemy do tego radośnie dorzucić obciążenia gdzieś tak
    > w graniczach 1/4 wielkości systemu. Gdybyśmy mogli tylko przewidzieć co
    > może pójść nie tak:P

    > Jedną już "zmarnowaliśmy".

    Na razie na elektryki nas nie stac.
    Wiec dekade jeszcze mamy ... zmarnujemy ?

    > No taka sytuacja, że dopłacaliśmy do kretów, żebyśmy byli strategicznie
    > zabezpieczni w surowiec. Przyszło hasło kopać, krety krzyknęły premia,
    > dostały, zapytaliśmy gdzie węgiel - nie ma:P

    > Coś jak nie będzie węgla, to sobie plebs władzę odwoła i wybierze nową z
    > węglem?

    Tez :-)

    > Jedyna szansa, że ktoś to powstrzyma wcześniej - ale właśnie po
    > to są fanboje, żeby ośmieszać tych co zadają głupie pytania. Jak już
    > rzeczywiście zakażą to będzie za późno.

    Ale plebs fanbojow nie poslucha.
    Nie bedzie wegla na zime, nie bedzie pracy - zaglosuje na innych.

    > Zobacz co się dzieje dziś - nikt
    > niczego nie zakazał a na samochód się czeka... w sumie nie wiadomo nawet
    > ile.

    Ani dlaczego.
    Co zawinilo?

    > Pomyśl co będzie po tym jak rzeczywiście zakażą spalinek - linie
    > produkcyjne rozmontowane, pewnie rafinerie i sieć stacji trochę już
    > przetrzebiona...

    Ale o co chodzi - ze zabraknie spalinek i np zabraknie pradu?

    > Braliśmy zewsząd, bo naszego się nie opłacało - za duzo do górników
    > dopłacaliśmy, wiec siłą rzeczy węgiel był kurewsko drogi i nie była nas
    > stać żeby go kupić, bo wszystko wydaliśmy na górników. Dlatego krety
    > prawie nic nie kopały bo się nie opłacało a kasę i tak dostwali, co
    > powodowało że węgiel był jeszcze droższy. I nie - nie żartuję...

    Ale śląskie elektrownie tez importowały ?

    J.

  • 24. Data: 2022-07-21 16:02:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 14:56:48 +0200, Shrek wrote:

    > Firmowym to do dużego zakładu.

    Niekoniecznie.
    Chce sie miec pracownikow, to muszą dojechac :-)

    > W dużych miestach może 10% ma miejsca
    > parkingowe pod firmą.

    Specyfika duzego miasta. Ale jest komunikacja publiczna.
    Ale widac tez, ze przemysl sie wyprowadza.
    I bedzie Detroit ?

    > Wszystko można, a może i nawet się powinno (ograniczyć samochody w
    > miastach). Tylko bądźmy uczciwi i to nazwijmy problem a nie ściemniamy,
    > że zakazujemy spalinek bo elektryki, gdy tak naprawdę chodzi o to żeby
    > plebs samochodami nie jeździł. W miastach ma sens, tylko trzeba to
    > uczciwie powiedzieć a nie kłamać.

    Ale kto powiedzial, ze o to chodzi?

    Niektore miasta to mowily otwarcie, i ciagle ich wyborcy popierali.

    Inni mowia, ze chodzi o klimat - i elektryki mogą byc.

    Te same miasta maja ułatwienia dla elektrykow - choc teraz to
    narzucone ustawą.

    Gdzies tam jeszcze jest sprawa czystosci powietrza i grożące
    odszkodowania. I miasta maja wybor - zakazac samochodow calkowie,
    czesciowowo, czy tylko spalinowych.

    J.

  • 25. Data: 2022-07-21 16:03:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.07.2022 o 09:22, J.F pisze:

    > Dzisiejsze info: elektrowniom brakuje wegla.
    > Zaczynaja tez palic wegiel gorszej jakosci, ktory szkodzi nowoczesnym
    > instalacjom.
    >
    > Tylko ja tu czegos nie rozumiem ... dawniej sprowadzalismy wegiel na
    > Śląsk?
    > Czy to teraz PiS tak węgiel dzieli, ze zabrakło?
    >
    > Susza i brak wody do chlodzenia tez nie sluzy.
    > Stary problem Francji zreszta.
    >
    > Prawde mowiac, to przy takiej pogodzie powinnismy miec nadmiar prądu z
    > PV. Ale w nocy nie daloby sie samochodu naladowac :-)

    A kto chce ładować nocą? Ładuję nocą jak mam tanią energię a nie
    dlatego, że chcę.

    > Trzeba bylo podejmowac smiale decyzje, a nie skupiac sie na gornikach
    > ... choc jak widac tez potrzebni.

    No tak, elektrownie atomowe. Zaczęli w ...

    > Na przyszlosc - wodór,

    Siarko?

    > czy moze hybryda z panelem na dachu - ile
    > energii zlapie to zlapie, ma wystarczyc na codzienny dojazd z pracy i
    > do pracy ... 1.5kWh przez 8h by dalo rade.

    400W przez 8h to 2x więcej.

    > A moze zrobic daszki z PV nad parkingami ...

    Dokładnie tak. Sąsiad tak ma. Tylko wtedy nie wystarczy 1 panel.

    Znowu mi wyszło z garażu do zapłaty 200zł za jałowy pobór przez licznik,
    na chwilę załączane światło i jeżdżenie Twizy od ostatniego roku jakby.
    Światło pobiera mało, 1 panel z samochodowym aku wystarczy ale Twizy ...
    normalnie 2kW potrzeba by się ładowało...

  • 26. Data: 2022-07-21 16:04:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.07.2022 o 09:31, Jacek pisze:
    > Rząd już dokonał wyboru. Dla obywateli spośród pojazdów z segmentów A,
    > B, C, D, E, J, M i K wybrano MPK.
    > Jacek

    Bilet kosztuje tyle ile prąd a jeszcze dofinansowanie jest.

  • 27. Data: 2022-07-21 16:22:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 16:03:01 +0200, ii wrote:

    > A kto chce ładować nocą? Ładuję nocą jak mam tanią energię a nie
    > dlatego, że chcę.

    W nocy ja spie, samochod stoi, to moze sie ładowac.

    Jak ja pracuje w dzien, tez samochod stoi i może sie ladowac, ale
    gniazdka pod pracą sobie nie zamontuje. Ktos inny musi zamontowac.

    > No tak, elektrownie atomowe. Zaczęli w ...

    Elektrownie atomowe to IMO rozwiazanie tymczasowe, bo zaraz uranu
    zabraknie ...

    > Siarko?

    Raczej amoniak czy hydrazyna :-)

    Albo siarka ... w akumulatorze.

    > 400W przez 8h to 2x więcej.

    liczylem 200W, ale moze i 400 mozliwe.

    > Dokładnie tak. Sąsiad tak ma. Tylko wtedy nie wystarczy 1 panel.

    > Znowu mi wyszło z garażu do zapłaty 200zł za jałowy pobór przez licznik,
    > na chwilę załączane światło i jeżdżenie Twizy od ostatniego roku jakby.

    Jezdzenie Twizy kosztuje 200zl rocznie?
    Czy miesiecznie?

    > Światło pobiera mało, 1 panel z samochodowym aku wystarczy ale Twizy ...
    > normalnie 2kW potrzeba by się ładowało...

    Trzeba przerobic :-)

    J.

  • 28. Data: 2022-07-21 16:30:23
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.07.2022 o 14:38, Shrek pisze:

    > Dekadę temu

    Jakieś potwierdzenie tego? :-)

> [...]
    > ich praktycznie nie ma. Fanboje pisali, że jeszcze w chuj czasu i to
    > czarnowidztwo - za 10 lat infra sama się po praostu zrobi.

    Nie sądzę by tak ktoś pisał. Raczej nie zrozumiałeś. Motorem rozwoju
    jest zapotrzebowanie. Obecne problemy nie wynikają z masy elektryków
    tylko załamania rynku paliw. Też jakoś zostaną rozwiązane.

    > Minęła dekada, wymyślono że za następną zakażą spalinek, a w infrze
    > takie zmiany że zabrakło wegla...

    Bo tak jest jak przypadkowemu ludzikowi dasz władzę.

    > Tu frajerzy nie chodzi o to żeby kowalski jeździł elektykiem na oze,
    > tylko żeby plebs nie rozbijał się samochodami.

    P..sz. Oni nie wiedzą co robią. Jak mogliby akurat na to wpaść i po co
    konkretnie?

  • 29. Data: 2022-07-21 16:48:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-21 o 13:30, J.F pisze:

    > Tu nie Kalifornia. W lecie jest male zuzycie :-)
    Wcale nie małe poza tym remonty.

    > Kolejna sprawa to dlaczego jakas "energetyka" ma inwestowac w PV?
    Nie PV tylko sieci, za to płacimy, my z PV podwójnie bo płacę za przesył
    i jeszcze 20% energii im oddaję, więc łaski nie robią, zarabiają na tym.

    > Kazdy moze inwestowac, zawodowa energetyka inwestowała nowe weglowe,
    > nowe gazowe, i remonty :-)

    > Akurat wiaterek dzis u mnie słabiutki.
    > Chyba w calej Polsce, bo wiatraki daja teraz 1.2GW.
    > albo to jakas srednia, bo inna tabelka mowi
    > https://www.pse.pl/dane-systemowe/funkcjonowanie-kse
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych
    > ze teraz 0.7GW. A w nocy byly 3GW z tych samych wiatrakow.
    > A w ogole to one potrafia z 6GW zrobic.

    Dokładnie, stają coraz bardziej istotnym czynnikiem miksu
    energetycznego, tylko głupie decyzje polityczne go przyhamowały, podobni
    jak z Mazowieckim, przez jego głupią decyzję nie mamy teraz elektrowni
    atomowej.

    > Moze bedę mial rurke, moze zatankuje na stacji ...
    Marzyciel.

    > No, domowa instalacja moze dac prad do sieci, a gniazdko moze byc pod
    > pracą :-)
    Jak na razie nierealne.

    --
    Janusz

  • 30. Data: 2022-07-21 17:10:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.07.2022 15:18, _Master_ wrote:
    > W dodatku ochoczo wychodził przed szereg blokował dostawy z rosji

    "Polska zapłaciła za węgiel, który nigdy nie dotarł do kraju.

    Krew mnie zalewa na to całe embargo, a w szczególności dwulicowość
    Komisji Europejskiej. Kaliningrad właśnie załatwił sobie złagodzenie
    blokady. Litwa nie będzie blokować dostaw węgla z Rosji. To absurd.
    Paradoksalnie to my w Polsce będziemy bardziej cierpieć z powodu embarga
    niż oni w Rosji. Tu u nas firmy dostały w łeb obuchem, ponosząc
    milionowe straty, to u nas będzie się zwalniać pracowników i to my w
    Polsce nie dostaniemy opału przed zimą."

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/wegiel-kupiony-przez
    -polske-lezy-w-rosji-i-bialorusi-przedsiebiorcy-w-ro
    zpaczy/qwtsyr3

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz