  • 41. Data: 2010-07-09 22:40:50
    Temat: Re: dzwon TIRa i Meganki na DK6
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 09 Jul 2010 20:14:29 +0200, DoQ napisał(a):

    > Niestety oddzielone jezdnie nie gwarantuja zatrzymania TIRa...

    Miesiąc temu na obwodnicy Trójmiasta:

    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,90289,79836
    67,Zderzenie_czolowe_na_obwodnicy__Dwie_osoby_nie_zy
    ja.html

    To nawet TIR nie był, ale duży dostawczak. Te bariery najwyżej motocykl
    zatrzymają. Osobowe lecą górą, ciężarówki przejeżdżają jak przez tekturę.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 42. Data: 2010-07-09 22:54:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Przemysław Bernat pisze:

> [...]
    > To nawet TIR nie był, ale duży dostawczak. Te bariery najwyżej motocykl
    > zatrzymają. Osobowe lecą górą, ciężarówki przejeżdżają jak przez tekturę.

    Ano wlasnie i znowu poszli w świat niewinni :S

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 43. Data: 2010-07-09 23:00:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-09 22:54, DoQ pisze:

    67,Zderzenie_czolowe_na_obwodnicy__Dwie_osoby_nie_zy
    ja.html

    > Ano wlasnie i znowu poszli w świat niewinni :S

    Abstrahując od śmierci i niewinności - jakie tam są bariery? Przecież
    one powinny utrzymać samochód ciężarowy z przyczepą, a nie łamać się
    przy spotkaniu z dostawczakiem (nawet takim 8Mg).

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 44. Data: 2010-07-10 07:52:52
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 09 Jul 2010 23:00:14 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Abstrahując od śmierci i niewinności - jakie tam są bariery? Przecież
    > one powinny utrzymać samochód ciężarowy z przyczepą, a nie łamać się
    > przy spotkaniu z dostawczakiem (nawet takim 8Mg).

    Tam są takie typowe blaszane bariery jak wszędzie. Jak widać mogłyby być ze
    styropianu. Chyba jedyne co może w miarę pomóc to mur z żelbetowych
    prefabrykatów - czasem u nas już się spotyka.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 45. Data: 2010-07-10 12:17:04
    Od: "MK" <c...@g...com>

> [...]
    > styropianu. Chyba jedyne co może w miarę pomóc to mur z żelbetowych
    > prefabrykatów - czasem u nas już się spotyka.

    Mylisz się kolego. Muszę wygrzebać te filmy na YT. Jeden z Usa gdzie
    Ciężarówka z naczepą przeskakuje przez betonowe na 2 stronę autostrady, a 2
    z europy gdzie własnie blaszane doskonale się sprawdziły. To zależy bardziej
    od szczęścia ...

  • 46. Data: 2010-07-10 12:45:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-09, Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie tylko ciezko TIRa(zestaw) zepchnac zwlaszcza ze jest rozbity - zazwyczaj
    potrzebny jest dobry
    > holownik lub dzwig ;-)

    Ja tam nie widzę zniszczeń uniemożliwiających samodzielny zjazd.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 47. Data: 2010-07-10 12:51:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 08 Jul 2010 13:36:08 +0200, Gabriel 'wilk' wrote:
    >http://www.tvn24.pl/0,1664114,0,1,tir-zabil-dziecko
    -i-ojca,wiadomosc.html
> [...]
    >ciężarowego iveco był trzeźwy. Jak wyjaśniał, wyjechał na przeciwległy pas ruchu, bo
    się zagapił. -
    >Nie zdążył już nic zrobić i doszło wówczas do czołowego zderzenia z osobowym
    renault... "

    >Wszystko fajnie ale skoro kierowca TIRa zjechal na pas w przeciwnym kierunku to
    czemu meganka stoi
    >na niewlasciwym dla siebie pasie(stoi na lewym i to za podwojna linia ciagla) a TIR
    na wlasciwym
    >czyli swoim pasie - tak to wynika ze zdjecia? Jedyne co mi przychodzi do glowy to
    albo blad pismaka

    Dziennikarzom nie wierze za grosz, ale tu policjant mowi, wiec chyba
    ma jakies podstawy.

    W dodatku to TVN - jak oni cos sfilmuja to nic nie widac.
    Nie twierdze ze nie potrafia - to juz wymaga wysokich umiejetnosci
    zeby tak nic nie pokazac

    Byc moze samochody sa juz przeciagniete w inne miejsca, mogla sie tez
    meganka odbic i wyladowac w zupelnie innym miejscu.

    J.

  • 48. Data: 2010-07-10 15:24:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Jul 2010 07:52:52 +0200, Przemysław Bernat wrote:
    >Tam są takie typowe blaszane bariery jak wszędzie. Jak widać mogłyby być ze
    >styropianu. Chyba jedyne co może w miarę pomóc to mur z żelbetowych
    >prefabrykatów - czasem u nas już się spotyka.

    Jak bedzie mial 3-4m wysokosci i pewnie ponad metr szerokosci, to moze
    utrzyma. No - moze wystarczy ciensza sciana, ale trzeba ja bedzie
    solidnie wkopac w ziemie.

    J.

  • 49. Data: 2010-07-10 16:10:02
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Widzisz - cały problem polega na tym, że jak na razie znajdują się
    > kretyni, którzy za możliwość zarobienia "odrobinę więcej" będą jeździli
    > i 20 godzin dziennie, knując z tachografani i ustalając z kolegami przez
    > CB trasę przejazdu, żeby się nie naciąć na "krokodyle".

    Nic o tym nie wiesz.
    I pamietaj, ze to nie kierowca grzebie w firmowym tacho.

    > Gdyby każdy
    > jeden kierowca ciężarówki swojemu pracodawcy w jasnych i prostych
    > słowach przedstawił, co myśli o pracy w takim wymiarze godzinowym, wtedy
    > pracodawca nie miałby chętnych do tej roboty i musiałby zacząć
    > przyjmować normalnie funkcjonujących kierowców.

    A komunizm to najlepszy system... tylko ci ludzie jak zwykle nie
    dostosowani... wiesz chyba co to utopia?

    > Ale z mojego doświadczenia ze współpracy w firmami transportowymi
    > wynika, że niestety tutaj stawia się tylko na jedno - zarobek.
    > Bezpieczeństwo w czasie transportu jest daaaaaleko daleko w tyle.

    Ameryki nie odkryles.

    --
    Karolek

  • 50. Data: 2010-07-10 21:51:45
    Od: to <t...@a...xyz>

    MK wrote:

    > Ja nie je?d?e ju? du?ym, ale jak by na kursie prawa jazdy kat. B
    > wsadzali delikwenta na 2h jazdy po mie?cie na miejscu pasa?era w
    > cie?arówce to by sie du?o poprawi?o. Zobaczy? by 1 z 2 jak to jest
    > jechaae du?ym i nie pchali by sie przed jad?c? cie?arówke zaraz przed
    > ?wiat?ami jak jest czerwone czy jaki? korek itd.

    Nic by to nie dało, przecież każdy jechał autobusem i jak widać niektórym
    to nic nie pomogło. Zresztą pewnie nie musiało, bo to kierowca ciężarówki
    jest profesjonalistą i powinien jechać w sposób bezpieczny. Skoro nie
    radzi sobie z wyhamowaniem z danej prędkości w typowych sytuacjach to
    niech jedzie wolniej. Nikt nie powiedział, że ciężarówka ma jechać zawsze
    z maksymalną, dozwoloną znakami prędkością.