  • 61. Data: 2010-12-28 16:50:31
    Temat: Re: dzielni stróże prawa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bartosz,

    Tuesday, December 28, 2010, 3:26:17 PM, you wrote:

    > Tylko po co w takim razie jest mandat w taryfikatorze? Do karania Polaków?

    Nakładanie mandatu nie jest obowiązkowe. Mieli prawo i obowiązek (w
    przypadku obcokrajowca) pouczyć.

    [...]

    > Pradę mówiąc ubodło mnie, że jak SM obijała się kilka miesięcy z
    > wysłaniem mandatu za foto 75/50 to sąd uznał za stosowne dowalenie mi 80
    > zł kosztów sądowych. Mimo, że nie moja winą była opieszałość SM. A obcy
    > Mołdawianin widać ma lepiej. Oczywiście mam świadomość, że wykroczenie
    > Mołdawianina było lżejsze niż moje.

    Czyli powinna przyjść policja i Cię jeszcze zamknąć na 48 godzin. Za
    straszne wykroczenie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 62. Data: 2010-12-28 16:56:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 16:44:18 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >
    >Ale ja mam obowiązek znać polskie prawo szczegółowo. Mołdawianin nie
    >musi. Dlatego mi mandat a jemu pouczenie.

    Myslisz ze jak niemieckiej drodze pojedziesz z predkoscia taka jak
    zwyklej po polskiej, to cie poucza ? :-P

    Aczkolwiek .. widzialem narzekania angielskich gazet ze Anglikow
    traktuja gorzej niz obcokrajowcow za przekroczenie predkosci :-)
    Taki turysta to wystarczy ze przeprasza, bo mu znajomi Niemcy
    powiedzieli ze na autostradach to nie ma ograniczenia predkosci :-)

    >Kodeks wykroczeń przewiduje też pouczenie zamiast mandatu.

    A taryfikator twierdzi ze nalezy pobrac 100zl, i kto ma racje ?

    >To najwyższy czas, żeby tacy mądrzy konmedianci zaczęli ponosić
    >konsekwencje swojej mądrości. Najlepiej finansowe.

    Przeciez nie jego wina ze sad okazal sie wspanialomyslny :-)

    J.

  • 63. Data: 2010-12-28 17:04:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Tuesday, December 28, 2010, 3:32:41 PM, you wrote:

    > No wiesz, przy tak blachym wykroczeniu mogliby z zalozenia zatrzymac i
    > tylko pouczyc "p-m ma pan wlaczone".

    > Ale ciekaw jestem co by niektorzy powiedzieli jakby zagraniczny
    > kierowca kolizje spowodowal, mandatu odmowil, a potem ubezpieczyciel
    > sie wypial .. no chyba ze od razu ustalimy za co policjanci powinni
    > zatrzymywac, a za co grzecznie sie pytac czy zechce zaplacic mandat
    > :-)

    Jarku, wykaż odrobinę rozsądku i odróżniaj spowodowanie kolizji od
    włączonych niepotrzebnie świateł.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 64. Data: 2010-12-28 18:04:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Tuesday, December 28, 2010, 4:56:20 PM, you wrote:

    [...]

    > A taryfikator twierdzi ze nalezy pobrac 100zl, i kto ma racje ?

    Kodeks wykroczeń to ustawa, taryfikator - rozporządzenie. Mam Cię
    uczyć podstaw?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 65. Data: 2010-12-28 18:18:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 18:04:24 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >
    >Kodeks wykroczeń to ustawa, taryfikator - rozporządzenie. Mam Cię
    >uczyć podstaw?

    Ale rozporzadzenie jest na podstawie jakiejs ustawy.

    A konkretnie to KPoW, art 95.6. Wrecz w trybie nakazowym - "okresli".
    Poslowie chcieli zeby taryfikator mandatow byl.

    J.

  • 66. Data: 2010-12-28 18:25:04
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl>
    > Oczywiście nic by się nie stało jakby dzielni policjanci pouczyli typa i
    > puścili wolno. Niestety nie wiemy, czy jaśnie komendant nie wymaga karania
    > za wszelkie bzdety, lub czy klient nie pyskował policjantom.

    Co ma piernik do wiatraka ?!

  • 67. Data: 2010-12-28 18:31:12
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>

    > Ale ja mam obowiązek znać polskie prawo szczegółowo. Mołdawianin nie
    > musi. Dlatego mi mandat a jemu pouczenie.

    Znajomość prawa nie ma nic do rzeczy. Nie wiem skąd w ogóle tak absurdalne
    twierdzenie jakoby obcokrajowiec nie musiał znać prawa a krajowiec musiał. Z
    gruntu głupie jest karanie obcokrajowców łagodniej niż własnych obywateli.

  • 68. Data: 2010-12-28 19:20:23
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Dokładnie wszystko - zapoznaj się z obowiązującym prawem, zanim zrobisz z
    > siebie jeszcze większego idiotę

    Buuuu, ha, ha, ha!!! I kto to mówi?

    > dokładnie to miałem na myśli

    Skorzystaj z własnej rady i *zapoznaj* się (czytając ze zrozumieniem) z
    obowiązującym prawem.

    \SK

  • 69. Data: 2010-12-28 19:23:39
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > "dobry wieczór, zechce pan zapłacić mandacik? nie? a to serdecznie
    > przepraszamy, szerokiej drogi..."
    > Niektórzy to mają zdecydowanie nasrane..

    Chłopie, zanim bardziej się ośmieszysz, *zapoznaj* *się* z obowiązującym
    prawem. Polecam m.in. uważne i w całości przeczytanie Art. 90 KPoW

    \SK

  • 70. Data: 2010-12-28 19:32:02
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    J.F. wrote:

    > No wiesz, jesli zaproponowali mandat zgodny z taryfikatorem, kierowca
    > odmowil, co czego mial prawo, to co - mieli machac reka ?

    Nie, mieli skierować *zgodnie z obowiązującym prawem* wniosek o
    ukaranie. Prawo nie nakłada na nich obowiązku wprowadzenia postępowania
    przyspieszonego. Ba, tu w ogóle nie zachodzi przesłanka z paragrafu 2
    art 90 KPoW (a tylko ten w ogóle może być brany pod uwagę), bo w
    przypadku wykroczenia tak oczywistego nie "zachodzi uzasadniona obawa,
    że rozpoznanie sprawy w postępowaniu zwyczajnym będzie niemożliwe lub
    znacznie utrudnione." (info dla niektórych ciężej myślących -- nie
    wliczam tu Ciebie, ale paru już się tu ujawniło -- to jest cytat z KPoW)
    A skoro nie zachodzi to doszło do nadużycia władzy.

    > Byc moze zreszta nie ma sprawy - spoleczenstwo zaplaci, ale ilus tam
    > Moldawian nie bedzie udawalo ze nie ma pieniedzy i nic nie rozumie.
    > Polakow na obczyznie tez to dotyczy :-)

    Widzę, że bardzo chcesz być zatrzymany jeśli będziesz śmiał dyskutować z
    policjantem w innym kraju, w dodatku posługując się tylko językami
    których ten policjant najwyraźniej nie rozumie.

    A tak btw. to rodzi się "uzasadnione podejrzenie", że panowie polucjanci
    chcieli mandacik "bez pokwitowania" a jak złapany się nie ugiął to się
    zemścili :)

    \SK