  • 11. Data: 2009-12-18 01:28:14
    Temat: Re: dysk zewnetrzny USB co w srodku
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:

    > Bo pomysl dobry, ale szkoda ze niemozliwy do skonfigurowania pod siebie.
    > Moja kieszen sieciowa tez ma taki bajer, ale mozna sutawic ten czas od 5 do
    > 60 minut, albo w ogole wylaczyc.
    >
    > Tak bym chcial miec tez tu :-)
    >
    > Jesli wpadlbys na jakis kawalatek informacji jak to zrobic - soft, zworka,
    > cokolwiek - daj znac.

    Na początek pokombinuj z ustawieniami wbudowanego w dysk kontrolera
    zarządzania energią (APM). Spod Windows pomoże Ci w tym np.
    CrystalDiskInfo. Oczywiście jest możliwe że pomimo w/w starań kontroler
    kieszeni zrobi "override" i wymusi swoje 5 minut, ale póki nie spróbujesz..

  • 12. Data: 2009-12-18 14:17:27
    Od: vDon <v...@o...eu>

  • 13. Data: 2009-12-18 21:03:28
    Od: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > CrystalDiskInfo. Oczywiście jest możliwe że pomimo w/w starań
    > kontroler kieszeni zrobi "override" i wymusi swoje 5 minut, ale póki

    Sprobowalbym, ale o ile AAM i APM maja suwaki ktore sa do ruszenia, to
    klikniecie wlacz/wylacz powodu reset ich sutawien...

    Bu, szkoda.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 14. Data: 2009-12-23 01:35:13
    Od: andrzej <a...@g...com>

    On 17 Gru, 19:09, "Irokez" <h...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "andrzej" <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:eea811f6-75b9-4330-897e-9c8d88a6e891@
    s20g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]
    > Adamsa ;))) >
    > zastrzelił mnie następującym stwierdzeniem : nie zawsze w dyskach
    > zewnętrznych USB  np samsunga siedzi HDD samsunga !! ;))
    > i tak w ogóle jest możliwe że kupuje się kota w worku :(
    >
    > 1. czy jest jakaś metoda aby to zbadać nieinwazyjnie
    > 2. co sądzicie  o Samsung Story 1,5TB USB2.0  HX-DU015EB/A62
    >
    > Hej
    > Ano tak jest, na przykład w obudowach seagate 2.5 cala 500GB siedzi Samsung.
    >
    > Co do tego Samsunga wybrałem go na gwiadkowy preezencik (tylko wersje 1GB)
    czy te HX-DU015EB/A62 1,5 maja jakies felery?

  • 15. Data: 2009-12-25 21:15:33
    Od: "Irokez" <n...@m...on>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - i podoba mi sie obudowa :)
    >
    > Jak działa? nie wiem, dostanę go na gwiazdkę :)

    No i mam.
    Szybkość ograniczona przez USB. Nie grzeje się, cichutko, nic się nie
    trzęsie. Fajna lampka świeci spod przedniego panela "w podłogę" na biało -
    nie wali po oczach. Dodatkowwo ten włącznik ma wbudowany potencjometr i
    można sobie nim regulować jasność podświetlenia.
    W środku siedzi dysk Samsung HD103SI EcoGreen F2 (1TB, 32MB cache) z datą
    produkcji 11.2009.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2009-12-29 12:31:02
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    andrzej pisze:
    > a z dosa może być ? :
    > z dysku usb dostaje
    > C:\>hdparm -i /dev/hdb

    hdparm faktycznie sobie nie radzi (przynajmniej z -i), ale:

    gruszka@ubuntu64:~$ cat /proc/scsi/scsi
    Attached devices:
    [.....]
    Host: scsi8 Channel: 00 Id: 00 Lun: 00
    Vendor: ST94011A Model: Rev: 0811
    Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 00

    Jak widać, da się. Nieco dziwnie zapisane (dyski podłączone
    bezpośrednio mają rozdzielone Vendor i Model), ale da się
    odcyfrować, że to Seagate (i faktycznie jest tam Momentus
    w tej kieszeni USB).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |