    From: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dysk sieciowy, albo synchronizacja lokalnych?
    Date: Tue, 15 Feb 2011 13:20:42 +0100

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

    zdecydowanie programowa kwestia ;)

    Po pierwsze sieć jest raczej 100Mb a nie 100Gb ;)
    Po drugie wstawienie dysku USB podpiętego do routera jest najprostszym
    rozwiązaniem. Sam mam podobną konfigurację.
    Na stacjach doinstaluj sobie coś do synchronizacji katalogów, jest tego
    sporo free/komercja i po kłopocie. Może i coś jest do tego celu w
    Windowsie ale nigdy nie szukałem.
    Z szybkością transferu wiele nie zrobisz ale wbrew pierwszemu wrażeniu
    nie jest to takie uciążliwe no chyba, że przewalasz naprawdę b.duże
    pliki.

    --
    Wojtek
    -----------------

    Sorry - jasne że 100 Mbps, nie Gbps - aż takim lamerem nie jestem; ot czeski
    błąd :)

    Jeżeli "zakwalifikowałem" kwestię do częściowo sprzętowej, to właśnie ze
    względu na owe transfery dysku podpiętego pod router. Nie mam w tym
    rozeznania, więc dopuszczałem możliwość że mój router po prostu ma takie
    ograniczenie sprzętowe, a na innych (czytaj: nowszych i/lub droższych)
    możliwe jest uzyskanie transferów, ograniczonych tylko przez USB (jak
    wiadomo, w praktyce ok. 30 MB/s) albo sieć (w moim przypadku, trochę ponad
    10 MB/s). A tu tylko 5 MB/s.

    No ale piszesz, że z tym "wiele nie zrobię" - dlaczego? Wszystkie routery
    tak przycinają pasmo podłączonych do nich dysków? Bo widzisz, faktycznie
    "przewalam bardzo duże pliki" ...

    Piotr