  • 21. Data: 2010-02-10 10:28:09
    Temat: Re: dylemat zakupowy niskobudzetowy
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Maluszka, jeśli bym brał, to raczej do eksperymentów, jakbym miał czas i
    > wolne środki.

    do eksperymentów proponuje cinquecento i jakiś swap na 1.2 16v lub 1.4
    16v :) Niestety eksperymenty nie są tanie, ja sobie zalożyłem budżet
    10tyś na części +auto niestety jeszcze nie jestem w połowie a zostało mi
    3000zł tylko :)

    --
    krzysiek82

  • 22. Data: 2010-02-10 10:28:38
    Od: "Fishman" <d...@p...onet.pl>

    > odradzasz golfa który nawet przy przebiegu 400tyś nie jest zbyt
    > usterkowy i nie ma problemu z rozruchem zimą na poczet uno które
    > koroduje szybciej niż można to sobie wyobrazić. ciekawa teoria :)

    Taaaaa, założę się, że dwudziestoletni Golf II, do tego turbodiesel nie będzie
    miał żadnych problemów z odpaleniem przy -25 i z miejsca załatwi o połowę
    młodsze Uno? ;)
    Koszt jakiejkolwiek awarii turbodiesla pewnie też zakasuje wolnossącego
    benzyniaka?

    Fishman

  • 23. Data: 2010-02-10 10:32:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PS pisze:

    > Mam na zbyciu Uno 1.0 benzyna '96r. Idealny na dojazdy do pracy. W
    > tegoroczne mrozy palił od pierwszego strzału.

    Gdzie, za ile i czy zagazowany?

    Jak nie chcesz tutaj - pisz na a...@o...pl

  • 24. Data: 2010-02-10 10:35:16
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Fishman pisze:
    > Taaaaa, założę się, że dwudziestoletni Golf II, do tego turbodiesel nie będzie
    > miał żadnych problemów z odpaleniem przy -25 i z miejsca załatwi o połowę
    > młodsze Uno? ;)

    tak się składa, ze kręcę się w środowisku VW z racji zainteresowań cult
    style głównie są to starsze modele, sam miałem dwa golfy mk2 i jeden mk3
    diesel które na bank miały z 2x niż na liczniku a na liczniku nie było
    poniżej 300tyś przebiegu. Po z badaniu kompresji wszyscy się dziwili i
    pytali jak to możliwe, że jest jeszcze na odpowiednim poziomie :)

    pomiędzy vw a uno jest taka różnica, jak się dba o vw to się ma, a jak
    się dba o uno to i tak się nie ma,bo po prostu skoroduje i nic się na to
    nie poradzi.

    > Koszt jakiejkolwiek awarii turbodiesla pewnie też zakasuje wolnossącego
    > benzyniaka?

    sprawdzona pewna używana turbina od 400zł
    wtryski nie pamiętam dokładnie ale także jakieś grosze
    pompa hmm to już trzeba by na jakimś syfie jeździć żeby ją dojechać,
    używka sprawdzona od 200-300zł regenerowana nie wiem.

    --
    krzysiek82

  • 25. Data: 2010-02-10 11:15:28
    Od: "Maciek" <m...@X...pl>

    > koszt ok 1000zł z zależności co trzeba będzie w niej wymienić.

    ...najlepiej cala, koszt szrotu od ~250zl. Zreszta niewiadomo czy bedzie
    musial zmieniac.

    Maciek

  • 26. Data: 2010-02-10 11:16:19
    Od: "Maciek" <m...@X...pl>

    > A jak koszty części łatwość konserwacji?

    Koszty czesci:
    http://tnij.org/ftor

    Maciek

  • 27. Data: 2010-02-10 11:42:19
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Fishman pisze:

    > Taaaaa, założę się, że dwudziestoletni Golf II, do tego turbodiesel nie będzie
    > miał żadnych problemów z odpaleniem przy -25 i z miejsca załatwi o połowę
    > młodsze Uno? ;)

    Moj nie ma :)

  • 28. Data: 2010-02-10 13:31:46
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Fishman pisze:

    > Bwahahahaha. Oj, normalnie zajady mi się porobią.
    > Może poczytaj sobie wątki sprzed dwóch-trzech tygodni i zobacz, jak to rozmaite
    > diesle nie zdychają zimą. A ty tu się jeszcze chcesz pchać w turbo(!)diesla,
    > pewnie jeszcze pełnoletniego, z Dojczlandu, gdzie go tylko co niedziela do
    > mycia z garażu wyprowadzali, bo autostrad nie mają ;)

    Co zdycha zimą ?? chyba Twój benzyniak.
    Zapraszam do mojego Golfa 3 z 1998 przy -30 stopniach, odjeżdżam spod
    bloku bez żadnego problemu ;P
    Żeby nie było - silnik TDI z nieznanym przebiegiem, na liczniku pomału
    dobija do 300kkm, ale równie dobrze może to być i 600kkm :P

    Pozdrawiam !!

    PS:
    Jak się czyta to odrazu widac że jesteś takim co to w życiu nie miał
    diesla, co dopiero turbodiesla i żyje w erze lat 70tych,
    wyeksploatowanych zdychających W115.

  • 29. Data: 2010-02-10 13:34:27
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Fishman pisze:

> [...]
    > młodsze Uno? ;)
    > Koszt jakiejkolwiek awarii turbodiesla pewnie też zakasuje wolnossącego

    Facet, Uno to już z fabryki wyjeżdżało zardzewiałe !!
    Pokaż mi niezardzewiałego Łunochoda, ja takiego nigdy i nigdzie nie
    widziałem, nawet te dbane i chuchane rdzewieją na potęgę.
    Zdziwiłbyś się jak zapala taki 20 letni turbodiesel, oczywiście sprawny
    a nie trup dobiegający kresu eksploatacji.
    A kres eksploatacji to może być i przy 300kkm i przy 1mln km ;)

    Pozdrawiam !!

  • 30. Data: 2010-02-10 13:59:51
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    wiadomości news:4b72703f$1@news.home.net.pl...

    > Z góry zaznaczam, że w d*.*ie mam "prestiż", osiągi (zwłaszcza szybkość,
    > choć miło by było, jakby ruszenie zajmowało mu mniej niż kilka minut ;)
    > ), pakowność (choć hak byłby plusem) itepe. Ma być tani - w zakupie i
    > eksploatacji - ale jednocześnie nie rozpadać się co kilka dni. Jak ktoś
    > ma na zbyciu Melexa z kabiną i osiągającego z 70-80km/h - też może być ;)

    No to polonez spełnia warunki - aktualni i byli właściciele na ogół mają o
    nim bardzo dobre zdanie. A cała reszta ma złe i dlatego są takie tanie. ;)

    --
    pzdr, Eli