eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadwa alternatory
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 31. Data: 2010-07-19 12:44:49
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello PeJot,
    >
    > Monday, July 19, 2010, 12:40:50 PM, you wrote:
    >
    >>> Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
    >>> się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.
    >> Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
    >> bezpiecznik ( o ile jest ) ?
    >
    > Rzadko kiedy jest.

    Ale czasem jest. I pytanie po co ?

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 32. Data: 2010-07-19 12:46:03
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Roman,

    Monday, July 19, 2010, 2:27:02 PM, you wrote:


    >> Konstrukcje a la magneto to już dawno nie są stosowane.
    > Mylisz się....W przeważającej wiekszości motocykli jest własnie taka
    > konstrukcja...uzwojenie trójfazowe z magnesami stałymi w wirniku...bez
    > regulatora napięcia daja około 100V....

    Ale tu sposób regulacji jest całkiem inny - po przekroczeniu napięcia
    progowego są wyzwalane tyrystory i zwierają uzwojenia do masy - dość
    brutalna metoda marnowania energii :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 33. Data: 2010-07-19 13:02:28
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PeJot,

    Monday, July 19, 2010, 2:44:49 PM, you wrote:

    >>>> Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
    >>>> się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.
    >>> Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
    >>> bezpiecznik ( o ile jest ) ?
    >> Rzadko kiedy jest.
    > Ale czasem jest. I pytanie po co ?

    Bo przepisy tego dotyczące w różnych krajach są różne?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 34. Data: 2010-07-19 13:35:05
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Roman wrote:

    > > Konstrukcje a la magneto to już dawno nie są stosowane.

    > Mylisz się....W przeważającej wiekszości motocykli jest własnie taka
    > konstrukcja...

    Ale my rozmawiamy o (1) alternatorach z (2) samochodów, o prądach
    obciążenia rzędu (3) 100A i więcej. Pomogę Ci: w kosiarkach, piłach
    spalinowych, dmuchawach itp. też stosuje się magneto.
    --
    Marek Lewandowski


  • 35. Data: 2010-07-19 13:36:06
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello PeJot,
    >
    > Monday, July 19, 2010, 12:16:06 PM, you wrote:
    >
    >>>>>> Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
    >>>>>> regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
    >>>>> Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
    >>>> A diody nic rezystancji nie wnoszą ?
    >>> Rezystancja (ciężko o takiej mówić w przypadku diod)
    >> A diody od czego się grzeją, jak nie od prądu i rezystancji.
    >
    > Diody nie są elementami liniowymi. A grzeją się od iloczyny prądu i
    > spadku napięcia na nich. Ale udział czystej rezystancji jest tu
    > niewielki.
    >
    > Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
    > się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.

    Nie nijak. Ma się jakoś, w jakimś stopniu też diody ograniczają prąd
    zwarcia - ale ich wpływ jest niewielki, gdyby te same diody zapiąć do
    generatora o wydajności prądowej zdążającej do nieskończoności to prąd
    ograniczały będą zupełnie jednorazowo - jako bezpieczniki topikowe.

    --
    Darek


  • 36. Data: 2010-07-19 13:42:33
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Tak jak pisałem - regulator wyżej napięcia w sieci pokładowej nie
    > podskoczy. Problem zaczyna się gdy wzbudzenie jest całkiem obce.

    Wiesz - metody projektowania alternatorów samochodowych powstawały w
    czasach kiedy za regulator wzbudzenia robił przekaźnik
    elektromechaniczny - dosyć częstym (chyba wręcz najczęstszym)
    uszkodzeniem takiego ustrojstwa było sklejenie się styków - i już masz
    pełne wzbudzenie bez regulacji. Głupio by było pół instalacji samochodu
    wymieniać po każdym sklejeniu się styków regulatora.

    Współczesne elektroniczne częściej w uszkodzeniu idą na rozwarcie ale
    zwarcia i podania nieregulowanego pełnego wzbudzenia też wykluczyć nie
    można - więc rozsądek nakazuje czysto fizycznymi zależnościami
    ograniczyć skutki awarii do ciut mniejszych od wybuchu.

    --
    Darek


  • 37. Data: 2010-07-19 13:42:49
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i21hc1$ljr$1@news.onet.pl...

    > >> Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
    > >> bezpiecznik ( o ile jest ) ?
    > >
    > > Rzadko kiedy jest.
    >
    > Ale czasem jest. I pytanie po co ?

    po to, żeby samochód nie spłonął jak dioda(y) poleci na zwarcie.

    e.


  • 38. Data: 2010-07-19 13:45:30
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello PeJot,
    >
    > Monday, July 19, 2010, 2:44:49 PM, you wrote:
    >
    >>>>> Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
    >>>>> się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.
    >>>> Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
    >>>> bezpiecznik ( o ile jest ) ?
    >>> Rzadko kiedy jest.
    >> Ale czasem jest. I pytanie po co ?
    >
    > Bo przepisy tego dotyczące w różnych krajach są różne?

    Bo alternator może zrobić chamskie zwarcie swojego wyjścia do masy i
    pociągnąć z akumulatora kilkaset amperów ze wszystkimi tego skutkami
    typu "światło i dźwięk, dymy w zestawie"?

    --
    Darek


  • 39. Data: 2010-07-19 14:29:35
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Monday, July 19, 2010, 3:45:30 PM, you wrote:

    >>>>>> Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
    >>>>>> się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.
    >>>>> Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
    >>>>> bezpiecznik ( o ile jest ) ?
    >>>> Rzadko kiedy jest.
    >>> Ale czasem jest. I pytanie po co ?
    >> Bo przepisy tego dotyczące w różnych krajach są różne?
    > Bo alternator może zrobić chamskie zwarcie swojego wyjścia do masy i
    > pociągnąć z akumulatora kilkaset amperów ze wszystkimi tego skutkami
    > typu "światło i dźwięk, dymy w zestawie"?

    Ale jednak bezpiecznik nie jest stosowany we wszystkich samochodach -
    znasz inny powód niż różne regulacje prawne?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 40. Data: 2010-07-19 17:29:51
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    entroper pisze:
    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:i21hc1$ljr$1@news.onet.pl...
    >
    >>>> Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
    >>>> bezpiecznik ( o ile jest ) ?
    >>> Rzadko kiedy jest.
    >> Ale czasem jest. I pytanie po co ?
    >
    > po to, żeby samochód nie spłonął jak dioda(y) poleci na zwarcie.

    Tak mi się wydawało, że chodzi bardziej o zabezpieczenie przed
    nadmiernym prądem płynącym _z_ akumulatora do uszkodzonego altka.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: