-
1. Data: 2010-07-15 18:52:41
Temat: Re: dwa alternatory
Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>
W dniu 2010-07-15 21:31, Robert Wańkowski pisze:
> Jak elektrycznie połączyć dwa alternatory samochodowe (750 W Polonez)
> aby zasilały przetwornicę 12/230 1200W?
> Regulatory są zewnętrzne mechaniczne.
> To agregat prądotwórczy SAM. Jest teraz jeden alternator i nie daje
> rady. A wymiana na 24V od jakiegoś ciężarowego odpada, bo kolega ma już
> przetwornicę na 12V.
Równolegle oczywiście. I wyregulować je tak, żeby pod obciążeniem
żądanym, każdy dawał taki sam prąd, tzn.
1200W/14V = 86A
86A/2 = 43A.
Użyć amperomierza cęgowego, a w razie konieczności włączyć w szereg
amperomierz tablicowy i każdy z nich ustawić na 43A przy poborze 1200W.
-
2. Data: 2010-07-15 19:25:22
Temat: Re: dwa alternatory
Od: "j.r." <j...@g...pl>
Robert Wańkowski wrote:
> A czym tam się reguluje?
> http://obrazki.elektroda.net/59_1187986595.jpg
> Pewnie taki jest ten regulator.
>
> Z amperomierzem będzie problem. Co można włączyć w szereg i mierzyć
> spadek napięcia? Żarówkę?
>
Raczej nic nie będzie potrzebne poza kawałkiem przewodu do ich spięcia.
Alternator ma pewną niewielką rezystancje uzwojeń oraz diod prostowniczych.
Pomimo działania regulatora przy obciążeniu maksymalnym alternatory
będą zachowywać się bliżej jako źródło prądowe niż napięciowe przez co
bardziej obciążony da mniejsze napięcie wyjściowe i się wyrówna prąd.
(testowane na 2 alternatorach 55A od Żuka z oryginalnymi reulatorami
podobnymi do tych ze zdjęcia).
--
pzdr, j.r.
-
3. Data: 2010-07-15 19:28:48
Temat: Re: dwa alternatory
Od: EM <e...@p...onet.pl>
Witam
Takie regulatory elektromagnetyczne są bardzo słabe.
Jeśli chcesz tanio to możesz spróbować z alternatorami od poloneza, ale
z elektronicznym regulatorem.
Wtedy możesz próbować śmiało podłączyć 2 równolegle i tyle.
Jeśli ma być jeden alternator, to może od jakiegoś większego diesla.
Są takie bez problemu 12V 100A np.
Ja się jeszcze zastanawiam, czy nie jest konieczny akumulator ogólnie w
takim rozwiązaniu - do wygładzenia napięcia.
--
Pozdr
EM
-
4. Data: 2010-07-15 19:31:27
Temat: dwa alternatory
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
Jak elektrycznie połączyć dwa alternatory samochodowe (750 W Polonez) aby
zasilały przetwornicę 12/230 1200W?
Regulatory są zewnętrzne mechaniczne.
To agregat prądotwórczy SAM. Jest teraz jeden alternator i nie daje rady. A
wymiana na 24V od jakiegoś ciężarowego odpada, bo kolega ma już przetwornicę
na 12V.
Są alternatory 1,5kW na 12V?
Robert
-
5. Data: 2010-07-15 20:01:16
Temat: Re: dwa alternatory
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"
> Równolegle oczywiście. I wyregulować je tak, żeby pod obciążeniem żądanym,
> każdy dawał taki sam prąd, tzn.
A czym tam się reguluje?
http://obrazki.elektroda.net/59_1187986595.jpg
Pewnie taki jest ten regulator.
Z amperomierzem będzie problem. Co można włączyć w szereg i mierzyć spadek
napięcia? Żarówkę?
Robert
-
6. Data: 2010-07-15 21:50:56
Temat: Re: dwa alternatory
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
Użytkownik "EM"
> Ja się jeszcze zastanawiam, czy nie jest konieczny akumulator ogólnie w
> takim rozwiązaniu - do wygładzenia napięcia.
Akumulator jest.
Robert
-
7. Data: 2010-07-16 08:26:20
Temat: Re: dwa alternatory
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
news:i1nnb5$5c8$1@inews.gazeta.pl...
> Robert Wańkowski wrote:
>> http://obrazki.elektroda.net/59_1187986595.jpg
>> Pewnie taki jest ten regulator.
>> Z amperomierzem będzie problem. Co można włączyć w szereg i
>> mierzyć
>> spadek napięcia? Żarówkę?
> Raczej nic nie będzie potrzebne poza kawałkiem przewodu do ich
> spięcia.
> Alternator ma pewną niewielką rezystancje uzwojeń oraz diod
> prostowniczych.
> Pomimo działania regulatora przy obciążeniu maksymalnym
> alternatory
> będą zachowywać się bliżej jako źródło prądowe niż napięciowe
> przez co
Bo oprocz niewielkiej rezystancji ma jeszcze calkiem spora
impedancje.
> bardziej obciążony da mniejsze napięcie wyjściowe i się wyrówna
> prąd.
> (testowane na 2 alternatorach 55A od Żuka z oryginalnymi
> reulatorami
> podobnymi do tych ze zdjęcia).
Tylko ze po dolozeniu regulatora wszystko sie zmienia - regulator
jest dosc czuly i niewielka zmiana napiecia wyjsciowego mocno
zmienia prad wzbudzenia.
W efekcie moze byc tak ze jeden alternator zasila calosc a drugi
uwaza ze napiecie i tak jest za wysokie.
Nie wiem jak w poldku wyglada podlaczenie - nowsze samochody
uzywaja pomocniczego prostownika, i to troche zmienia rozklad
napiec - na tyle ze nie powinno byc problemow z laczeniem.
Przy tym ze zdjecia jest jeszcze ciekawiej - elektromechaniczne sa
mniej czule, ale prawdopodobnie maja wyjscie trojstanowe -
wzbudzenie moze byc podlaczone pod pelne napiecie, przez rezystor
lub odlaczone. W efekcie zapewne bedzie tak ze jeden alternator
bedzie pracowal na pelnej mocy a drugi na pol gwizdka, albo jeden
na pol a drugi wcale. Choc to wcale nie jest takie zle, bo to i tak
lepiej niz 1:0 :-)
Mozna jeszcze probowac dac tylko jeden regulator, zasilajacy
wzbudzenia w obu alternatorach.
J.
-
8. Data: 2010-07-16 08:31:55
Temat: Re: dwa alternatory
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 15.07.2010 Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał/a:
>
> Są alternatory 1,5kW na 12V?
Oczywiście, mam 120A VW wrzucony do cherokee z racji elektrycznej
wyciągarki. Poszukaj w dużych VW (lt, t4, t5) może łatwiej przerobić
'paski' na 1 duży zamiast 2 małych.
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
-
9. Data: 2010-07-16 10:15:26
Temat: Re: dwa alternatory
Od: PeJot <P...@o...pl>
J.F. pisze:
> Mozna jeszcze probowac dac tylko jeden regulator, zasilajacy wzbudzenia
> w obu alternatorach.
Może nie wyrobić prądowo.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
10. Data: 2010-07-16 10:32:21
Temat: Re: dwa alternatory
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał
> J.F. pisze:
>> Mozna jeszcze probowac dac tylko jeden regulator, zasilajacy
>> wzbudzenia w obu alternatorach.
>
> Może nie wyrobić prądowo.
Moze, aczkolwiek tam prady nie plyna bardzo duze. No i jesli to
elektromechaniczny to wytrzyma .. raczej :-)
Nie wiem jakie tam warunki pracy, ale mozna by sie pokusic o
polaczenie szeregowe uzwojen wzbudzenia - przy wyzszych obrotach
nie potrzebny az taki wielki prad.
J.