eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadwa alternatoryRe: dwa alternatory
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dwa alternatory
    Date: Fri, 16 Jul 2010 10:26:20 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 49
    Message-ID: <i1p538$im5$1@news.onet.pl>
    References: <i1nk69$mp3$1@inews.gazeta.pl> <i1nldp$8l1$1@news.onet.pl>
    <i1nlu6$8a$1@inews.gazeta.pl> <i1nnb5$5c8$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: azg102.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1279268777 19141 83.27.144.102 (16 Jul 2010 08:26:17 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Jul 2010 08:26:17 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:592122
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i1nnb5$5c8$1@inews.gazeta.pl...
    > Robert Wańkowski wrote:
    >> http://obrazki.elektroda.net/59_1187986595.jpg
    >> Pewnie taki jest ten regulator.
    >> Z amperomierzem będzie problem. Co można włączyć w szereg i
    >> mierzyć
    >> spadek napięcia? Żarówkę?
    > Raczej nic nie będzie potrzebne poza kawałkiem przewodu do ich
    > spięcia.
    > Alternator ma pewną niewielką rezystancje uzwojeń oraz diod
    > prostowniczych.
    > Pomimo działania regulatora przy obciążeniu maksymalnym
    > alternatory
    > będą zachowywać się bliżej jako źródło prądowe niż napięciowe
    > przez co

    Bo oprocz niewielkiej rezystancji ma jeszcze calkiem spora
    impedancje.

    > bardziej obciążony da mniejsze napięcie wyjściowe i się wyrówna
    > prąd.
    > (testowane na 2 alternatorach 55A od Żuka z oryginalnymi
    > reulatorami
    > podobnymi do tych ze zdjęcia).

    Tylko ze po dolozeniu regulatora wszystko sie zmienia - regulator
    jest dosc czuly i niewielka zmiana napiecia wyjsciowego mocno
    zmienia prad wzbudzenia.
    W efekcie moze byc tak ze jeden alternator zasila calosc a drugi
    uwaza ze napiecie i tak jest za wysokie.

    Nie wiem jak w poldku wyglada podlaczenie - nowsze samochody
    uzywaja pomocniczego prostownika, i to troche zmienia rozklad
    napiec - na tyle ze nie powinno byc problemow z laczeniem.

    Przy tym ze zdjecia jest jeszcze ciekawiej - elektromechaniczne sa
    mniej czule, ale prawdopodobnie maja wyjscie trojstanowe -
    wzbudzenie moze byc podlaczone pod pelne napiecie, przez rezystor
    lub odlaczone. W efekcie zapewne bedzie tak ze jeden alternator
    bedzie pracowal na pelnej mocy a drugi na pol gwizdka, albo jeden
    na pol a drugi wcale. Choc to wcale nie jest takie zle, bo to i tak
    lepiej niz 1:0 :-)

    Mozna jeszcze probowac dac tylko jeden regulator, zasilajacy
    wzbudzenia w obu alternatorach.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: