-
11. Data: 2010-07-16 10:58:53
Temat: Re: dwa alternatory
Od: PeJot <P...@o...pl>
J.F. pisze:
> Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał
>> J.F. pisze:
>>> Mozna jeszcze probowac dac tylko jeden regulator, zasilajacy
>>> wzbudzenia w obu alternatorach.
>>
>> Może nie wyrobić prądowo.
>
> Moze, aczkolwiek tam prady nie plyna bardzo duze.
Kilka amperów.
> No i jesli to
> elektromechaniczny to wytrzyma .. raczej :-)
Elektroniczny raczej nie.
>
> Nie wiem jakie tam warunki pracy, ale mozna by sie pokusic o polaczenie
> szeregowe uzwojen wzbudzenia - przy wyzszych obrotach nie potrzebny az
> taki wielki prad.
Nawet w takim układzie sprawdziłbym czy jeden altek nie przegania
drugiego prądowo. W razie czego dało by się skorygować choćby długością
przewodów na wyjściu.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
12. Data: 2010-07-17 06:50:52
Temat: Re: dwa alternatory
Od: "Roman" <g...@w...pl>
>
> Są alternatory 1,5kW na 12V?
>
Największy z samochodowych jaki widziałem miał 260A 14V (3,6kw)....ale z
popularnych to od vw 120A, 140A, w mercedesach są 200A....
-
13. Data: 2010-07-17 13:26:28
Temat: Re: dwa alternatory
Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
> W dniu 2010-07-15 21:31, Robert Wańkowski pisze:
>> Jak elektrycznie połączyć dwa alternatory samochodowe (750 W Polonez)
>> aby zasilały przetwornicę 12/230 1200W?
>> Regulatory są zewnętrzne mechaniczne.
>> To agregat prądotwórczy SAM. Jest teraz jeden alternator i nie daje
>> rady. A wymiana na 24V od jakiegoś ciężarowego odpada, bo kolega ma już
>> przetwornicę na 12V.
>
> Równolegle oczywiście. I wyregulować je tak, żeby pod obciążeniem
> żądanym, każdy dawał taki sam prąd, tzn.
>
> 1200W/14V = 86A
>
> 86A/2 = 43A.
>
> Użyć amperomierza cęgowego, a w razie konieczności włączyć w szereg
> amperomierz tablicowy i każdy z nich ustawić na 43A przy poborze 1200W.
A po co to wszystko? Podregulować z grubsza na podobne napięcie
wyjściowe (zmiana regulatora na elektroniczny nie byłaby zła) i jazda -
jeden z alternatorów będzie alternatorem wiodącym, drugi da prąd przy
większym obciążeniu - wystarczy że przy obciążeniu maksymalnym podzielą
się z grubsza po równo, przy mniejszych obciążeniach nie ma problemu.
Prąd przez alternator do tyłu nie popłynie.
--
Darek
-
14. Data: 2010-07-17 21:07:48
Temat: Re: dwa alternatory
Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
Dariusz K. Ładziak wrote:
> A po co to wszystko? Podregulować z grubsza na podobne napięcie
> wyjściowe (zmiana regulatora na elektroniczny nie byłaby zła) i jazda -
> jeden z alternatorów będzie alternatorem wiodącym, drugi da prąd przy
> większym obciążeniu - wystarczy że przy obciążeniu maksymalnym podzielą
> się z grubsza po równo, przy mniejszych obciążeniach nie ma problemu.
Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
--
Marek Lewandowski
-
15. Data: 2010-07-17 21:14:51
Temat: Re: dwa alternatory
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 17 Jul 2010 23:07:48 +0200, Marek Lewandowski wrote:
>Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
>regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
Podobnie jak dynamo rowerowe.
J.
-
16. Data: 2010-07-18 18:43:17
Temat: Re: dwa alternatory
Od: PeJot <P...@o...pl>
Marek Lewandowski pisze:
> Dariusz K. Ładziak wrote:
> Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
> regulatorem.
Ale regulator wyżej napięcia w sieci nie podskoczy. Przy zwarciu
wzbudzenie spada do zera.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
17. Data: 2010-07-19 09:25:29
Temat: Re: dwa alternatory
Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
J.F. wrote:
> On Sat, 17 Jul 2010 23:07:48 +0200, Marek Lewandowski wrote:
> >Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
> >regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
> Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
Przy porządnym zwarciu. Ale zanim do tego zwarcia dojedziesz, to masz
kawał zakresu przeciążenia, w którym prąd da.
> Podobnie jak dynamo rowerowe.
Konstrukcje a la magneto to już dawno nie są stosowane.
--
Marek Lewandowski
-
18. Data: 2010-07-19 10:01:53
Temat: Re: dwa alternatory
Od: PeJot <P...@o...pl>
J.F. pisze:
> On Sat, 17 Jul 2010 23:07:48 +0200, Marek Lewandowski wrote:
>> Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
>> regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
>
> Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
A diody nic rezystancji nie wnoszą ?
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
19. Data: 2010-07-19 10:11:21
Temat: Re: dwa alternatory
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Marek,
Monday, July 19, 2010, 11:25:29 AM, you wrote:
>> >Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
>> >regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
>> Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
> Przy porządnym zwarciu. Ale zanim do tego zwarcia dojedziesz, to masz
> kawał zakresu przeciążenia, w którym prąd da.
Punkt mocy maksymalnej jest bliski punktowi zwarcia, niestety.
Alternator bez obciążenia daje sporo ponad 100V...
>> Podobnie jak dynamo rowerowe.
> Konstrukcje a la magneto to już dawno nie są stosowane.
??? Że co? A niby jakie są stosowane? To, że jest tak elektromagnes a
nie magnes stały zasady działania alternatora nie zmienia - nadal jest
trójfazowa prądnica prądu przemiennego z prostownikiem, której
uzwojenia mają swoją indukcyjność.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
20. Data: 2010-07-19 10:13:16
Temat: Re: dwa alternatory
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello PeJot,
Monday, July 19, 2010, 12:01:53 PM, you wrote:
>>> Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
>>> regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
>> Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
> A diody nic rezystancji nie wnoszą ?
Rezystancja (ciężko o takiej mówić w przypadku diod) jest połączona w
szereg z impedancją uzwojeń. To indukcyjność uzwojeń ogranicza
prąd szczytowy - współczesne regulatory nawet nie próbują go mierzyć -
pilnują już tylko napięcia.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)