  • 21. Data: 2007-10-11 22:02:03
    Temat: Re: durna polityka gts-u ?
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    g...@p...com wrote:

    > Zgadza sie. Ale gdyby GTS nie prowadzil polityki peerowania sie tylko
    > z wybranymi
    > (do czego oczywiscie ma pelne prawo) to ruch nie biegalby jakimis
    > przegrzanymi stykami.

    Jeżeli ktoś ma N peeringów, a ostatnio widzę, że niektórzy peerują się
    ze wszystkim co się rusza, to jest szansa, że przy pomocy Bardzo Groźnego
    Protokołu można problematycznego ISP ominąć. Czyli jeśli rzeczony host
    jest w zigzagu, a problemy występują w GTSie, to ruch do zigzaga można
    puścićinną, lepszą trasą, nawet jeśli wiedzie przez zagranicę.
    W drugą stronę, ruch może sterować odpowiednim community i po problemie...
    Problem jest wtedy, kiedy dany ISP ma zapchane wszystkie linki, wtedy
    rzeczywiście pozostaje lamentowanie na polipie.

    --
    ŁT

  • 22. Data: 2007-10-11 22:04:57
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Grzegorz Janoszka <G...@s...janoszka.pl> wrote:

    > Bo tranzytujecie sporo PL-IX do GTS. Gdyby nie chora polityka GTS, to by
    > to łącze wystarczyło, prawda?

    Zawsze można zaprzestać tranzytowania... ;)

    --
    ŁT

  • 23. Data: 2007-10-11 22:40:17
    Od: K <b...@a...chroni.przed.spamem.z.neostrady>

    Lukasz Trabinski pisze:

> [...]
    > Problem jest wtedy, kiedy dany ISP ma zapchane wszystkie linki, wtedy
    > rzeczywiście pozostaje lamentowanie na polipie.

    lamentowanie nie lamentowanie, ale od kogo dzis wziac lacze ? netia sie
    popsula juz w zeszlym roku, tkt brak mi slow, gts momentami zaskakuje
    poprawnoscia dzialania, atman u mnie owszem ale ostatnia mila
    miesiecznie ok 8k pln (dane na zeszly rok), cdp brak, do tasku trzeba
    sie samemu dociagnac (koszta), tpsa jest zla z zalozenia ;]

    i co ? bierzemy w jednej lokalizacji 20Mbit GTS-u (zlozone
    zapotrzebowanie na dodatkowe 10 i wstepnie na E1) w drugiej lokalizacji,
    ktora przejmujemy jest 22Mbit GTS-u (trzeba tam kolo 35Mbit). jedyny
    operator (resseler), ktory ma nask+task+atman-a w bgp daje ostatnia mile
    w 5GHz...

    jakies propozycje ?

  • 24. Data: 2007-10-12 05:27:24
    Od: g...@p...com

    On 12 Pa , 00:04, Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>
    wrote:

    > Zawsze mo na zaprzesta tranzytowania... ;)

    Zawsze mo na. Ale czemu jak by y ostatnio problemy ze
    stykiem ATMAN - GTS (z winy GTS), to ATMAN nie zaprzesta
    tranzytowania ? :)

    --
    Grzegorz

  • 25. Data: 2007-10-12 05:28:15
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > lamentowanie nie lamentowanie, ale od kogo dzis wziac lacze ?

    to jaka to miejscowość, gdzie nie ma innej alternatywy?

  • 26. Data: 2007-10-12 07:37:21
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    g...@p...com wrote:

    > Zawsze mo na. Ale czemu jak by y ostatnio problemy ze
    > stykiem ATMAN - GTS (z winy GTS), to ATMAN nie zaprzesta
    > tranzytowania ? :)

    Sesje z GTS były położone, a ruch szedł via zagranica, więc trudno mówić
    o tranzycie. :) W tej chwili (jakiś tydzień temu) GTS zmodernizował urządzenia
    po swojej stronie i ruch pomiędzy ATMAN-GTS powinien odbywać się bez problemu.

    --
    ŁT

  • 27. Data: 2007-10-12 08:00:25
    Od: K <b...@a...chroni.przed.spamem.z.neostrady>

    ttt pisze:

    > to jaka to miejscowość, gdzie nie ma innej alternatywy?

    84-230 rumia, polska, województwo pomorskie, 10km (samochodem) do
    centrum gdyni.

    swiatlo od netii mamy, widac komin EC na ktorym sa wszyscy oprocz
    atmana/cdp (chyba ze sie cos zmienilo) i tkt. do torow kolejowych 200m w
    linii prostej, do stacji skad bralismy kiedys tkt - 1,5km.

  • 28. Data: 2007-10-12 08:16:16
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 12 Oct 2007 10:00:25 +0200 I had a dream that K
    <b...@a...chroni.przed.spamem.z.neostrady> wrote:
    >84-230 rumia

    Trzeba było mówić, że nie Polska, a Rumunia :-P

    >swiatlo od netii mamy, widac komin EC na ktorym sa wszyscy oprocz
    >atmana/cdp (chyba ze sie cos zmienilo) i tkt. do torow kolejowych 200m w
    >linii prostej, do stacji skad bralismy kiedys tkt - 1,5km.

    Ja mam TKT i ładnie działa. Jeszcze kilka miesięcy temu zdarzały się im
    przerwy spowodowane ponoć złodziejami kabli, ale teraz wszystko działa
    ładnie i stabilnie. Może to zależy od regionu, ja akurat pisałem
    o Opolszczyźnie.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 29. Data: 2007-10-12 08:22:07
    Od: VoMi7 <v...@n...tlen.pl>

    K pisze:

    > operator (resseler), ktory ma nask+task+atman-a w bgp daje ostatnia mile
    > w 5GHz...

    limes ? :P

    100Mbit/s / 9000 netto :P

    robią pieniądze na tym ze maja BGP :P uuuuu... :P

    --
    VoMi7

  • 30. Data: 2007-10-12 08:27:21
    Od: K <b...@a...chroni.przed.spamem.z.neostrady>

    VoMi7 pisze:

    > limes ? :P
    >
    > 100Mbit/s / 9000 netto :P
    >
    > robią pieniądze na tym ze maja BGP :P uuuuu... :P

    no i co, na 5GHz ci to zestawia w nstreme dual, turbo, kłatro, gsi. moze
    canopy za 20k $ ;] ? bo licencjonowanych pasm nie uzywaja. swiatlo ci
    moze przy takim wolumenie dociagna ale to potrwa min. 2 miesiace. ja od
    nich testuje 10Mbit (Sam sobie odbieram po 5GHz) i nie powiem, dziala o
    dwa nieba lepiej niz gts. wyjscie na swiat przez nask, task, atmana.