    From: czesio <c...@m...net_invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: drukarka do domu - niekoniecznie nowa, byle niezawodna
    Date: Sat, 26 May 2012 16:10:51 +0200

    Zależy mi na drukarce przede wszystkim taniej w eksploatacji i nie
    zasychającej po dłuższym czasie nieużywania.

    Co do jakości to wystarczy aby się dało przeczytać.

    Drukarka ma służyć głównie do okazjonalnego drukowania dokumentów, np.
    czasami trzeba jakiś formularz wydrukować (czy też zkserować skanerem)
    wypełnić i wysłać zwykłą pocztą, no takie rzeczy. A czasami drukarka
    będzie stać wręcz miesiącami nieużywana, aż tu przyjdzie jakiś pilny
    dzień.

    Nie musi być to jakiś nowy sprzęt, bardzie zależy mi na jakimś
    urządzeniu nawet używanym co można kupić na allegro czy gdzieś indziej
    ale o którym wiadomo że jest niezawodne. Problem jest taki że nowsza
    technologia jest cyzelowana pod względem ekonomicznym do granic
    możliwości, słabsze materiały, bardziej precyzyjniejsze mechanizmy,
    tak więc ta super jakość szybko się kończy urządzenie szybko odbiega
    od swoich normatywnych możliwości.

    No i druga najważniejsza sprawa to eksploatacja, żeby się dało kupić
    jakieś dziadowskie zamienniki z byle jakim tuszem i to wszystko nie
    psuło głowicy - czyli głowica musi być skrojona na paskudną (ale
    oczywiście tak aby dało się przeczytać) jakość po to aby jej elementy
    były mechanicznie mało wrażliwe na takie sprawy. Tzn. pewnie idzie o
    większe otworki na tusz. Tusz może się rozmazywać po wydruku, nie
    przeszkadza mi to. - To oczywiście implikuje stare urządzenie.

    Dla mnie ważne jest tylko to jak mi wypadnie pilna sprawa a nie
    używałem drukarki np. przez 2 tyg, a do wysłania jakiegoś waznego
    dokumentu pozostało np. godzinę do zamknięcia poczty... i bądź tu
    mądry na taką sytuację.

    Co sądzicie np. o drukarkach Epson, a szczególnie C70 ? Nadaje się to
    pod opisane wyżej kryteria.