  • 21. Data: 2011-11-22 23:19:06
    Temat: Re: drożejąca ropa
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "PaweL" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jagmcs$5ni$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zapotrzebowanie świata na ropę...
    > Kilka(naście) lat temu ogłoszono że zasoby ropy starczą na 50 lat i ropa
    > zaczęła drożeć (z ~15$/baryłka). W międzyczasie odkryto tyle złóż ropy że
    > starczy jej przynajmniej na 300lat, a co chwila znajdowane są nowe złoża.
    > I to nie Arabowie podbijają cenę, to spekulacje na giełdach doprowadziły
    > do tej drożyzny.
    >
    > Śp. Kaczyński kombinował dla Polski ropę z Gruzji, mieli byśmy ją z 2x
    > taniej niż giełdowa cena (jak dziś ropę od Rosji kupuje Ukraina czy
    > Białoruś). Czy coś jeszcze się dzieje w sprawie rurociągu z Gruzji? Czy

    nie drozeje bo cene sprzedazy wzgledem zakupu ustala stacja
    ale jak podnosci ktos ci akcyze albo vat to juz kurestwo
    wszytsko do gory za tym pojdzie, bilety, chleb, przesylki kurierskie
    co to za piperzony argument ze warto bo zakupy rosna? rosna?
    a moze tak ulatwic przewoz i obnizyc koszty firmom dajac im wiecej na
    inwestyjce?

  • 22. Data: 2011-11-23 01:23:18
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > w ciągu roku paliwo tanieje do 2.5zł Co dalej?

    Fajnie by bylo.

    > Kompletny paraliż na drogach?

    Myslisz, ze ludzie zaczna jezdzic dla samego jezdzenia? Poprostu mniej
    zaplaca za dojazd do pracy, po dzieci, na zakupy, na wakacje. Teraz tez
    jezdza, tylko wiecej za to placa. Jest wiele krajow, gdzie ceny paliwa
    sa smieszne i jakos korkow wiekszych nie maja. Moze poprostu wykonanie
    2km drogi nie zajmuje im 2 lat.

    > Kolejki w przygranicznych stacjach
    > benzynowych - bo cała europa kupuje w polsce?

    W Polsce, nie wiem co to "polska". Kolejki bylyby moze na poczatku,
    potem wielu przedsiebiorcow rzuciloby sie na ten biznes i zbudowalo tyle
    stacji, ile potrzeba. Byloby super, jakby Niemcy placili u nas VAT,
    akcyze i oplate paliwowa.

    > Krach przemysłu węglowego
    > i gazowego, bo olej opałowy jest najtańszym źródłem ciepła w naszych
    > domach?

    To tez bardzo fajna wizja, smrod palonego wegla w mniejszych
    miejscowosciach bylby przeszloscia. Brak klopotliwych odpadow, czysto i
    przyjemnie. Elektrowni raczej nikt z dnia na dzien nie przestawi na
    zasilanie innym paliwem (a szkoda).

    > Takie pytania jakie zadajesz, mogą paść z ust trola lub kompletnego
    > oszołoma.

    Samodzielnie myslacy wolny czlowiek nie napisalby takich bredni jak Ty.
    Transport jest podstawa kazdej gospodarki, podwyzszenie kosztow
    transportu to zwiekszenie kosztow produkcji absolutnie wszystkiego.

    > Za wszystko zapłacimy tyle ile jest w stanie zapłacić
    > przeciętny polak.

    Nie wiem ile jest w stanie zaplacic polak, Polak natomiast za coraz
    mniej moze zaplacic. W zwiazku z tym coraz mniej jest sens produkowac.
    Mniejsza produkcja, mniejsza konsumpcja, to i placic ludziom nie ma z
    czego. Taka polityka sie zesra wczesniej czy pozniej. Gdyby to nie
    chodzilo o Polske, to moze bym sie cieszyl. To, ze zesra sie ta polityka
    Donaldowi T., ktory sam do tego doprowadzil, malo mnie pociesza.

    > Pracujesz? Zarabiasz? idź do pracodawcy, i powiedz ze
    > chcesz żeby dawał Ci połowę wypłaty. co ty nato? Gadam jak porąbany?

    Gadasz jak porabany, idz do pracodawcy i powiedz zeby Ci zaplacil 2 x
    tyle, bo chcesz oddac polowe na pol miliona urzednikow.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 23. Data: 2011-11-23 07:23:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > To tez bardzo fajna wizja, smrod palonego wegla w mniejszych
    > miejscowosciach bylby przeszloscia.

    Węgiel nie śmierdzi tak bardzo.
    Gorzej z tym co ludzie spalają w tych cholernych piecach zamiast węgla.

  • 24. Data: 2011-11-23 08:53:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.11.2011 19:28, Pszemol pisze:

    > Teoretycznie można też uzyskiwać ropę metodą syntezy chemicznej
    > ale wtedy koszt uzyskania baryłki wyjdzie jakieś 300 dolarów...

    I skąd wziąć energię na tę syntezę? Z elektrowni węglowych?

    Energetyka jądrowa byłaby niby fajna, ale uran też by się szybko
    skończył, bo elektrownie powielające są "nieprawomyślne".

  • 25. Data: 2011-11-23 09:42:38
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > dzisiejsze koszty wydobycia ropy to kilka-kilkanaście $/baryłka, cena jest
    > nakręcona spekulacjami

    Lekkiej i tzw "słodkiej" ropy w nowym złożu na pustyni w Arabii, gdzie jest
    przygotowana od lat infrastruktura i odpowiedni specjaliści. A takich
    zasobów jest coraz mniej. Poza tym samo wydobycie to jeszcze nie wszystko.
    Wydobycie z pod dna głębokiego morza, czy wytopienie z piasku roponośnego
    jest kilka razy droższe co najmniej.

  • 26. Data: 2011-11-23 10:23:35
    Od: "Wawelski" <M...@p...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Dziś ON kosztuje 5.54zł dwa razy taniej to jest 11,80zł minus 5.54zł
    > = 5.54zł sprzedawca musi oddać za każdy litr i musi w/g zasad
    > ekstradycji oddać nam samolot.
    A na wała nam samolot? ;-)

    Pozdro

  • 27. Data: 2011-11-23 12:12:42
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Nigdy nie byłem wrogiem Kaczyńskiego (a przynajmniej nie bardziej niż
    > Tuska i reszty ekipy :P), ale nie jestem aż takim nierealistą, żeby
    > wierzyć, że Gruzja sprzedałaby nam 2x taniej. Bo niby po co?
    > 1. Giełda działa tak, że ceny ustala generalnie rynek. Więc jeśli kosztuje
    > $100, to znaczy, że wszyscy są gotowi tyle płacić. W takim wypadku każdy
    > chętnie kupiłby ropę od Gruzji po $90. Więc po co miałaby sprzedawać
    > Polsce za 1/2 ceny?

    Niestety nie u nas - u nas nie kupuje się ropy spotowo (czyli bieżąco za
    cenę rynkową), ale na bazie cen z długoterminowych kontraktów z Rosją. Nie
    znam cen ropy, ale za gaz płacimy ceny z sufitu, bo są powiązane z ceną
    ropy. Czyli że pewnie za ropę też płacimy najwyższą w Europie cenę...
    T.

  • 28. Data: 2011-11-23 12:26:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Niestety nie u nas - u nas nie kupuje się ropy spotowo (czyli bież?co
    >za cenę rynkow?), ale na bazie cen z długoterminowych kontraktów z
    >Rosj?.

    Ponoc sie troche kupuje, ale i te dlugie kontrakty sa ponoc oparte na
    srednich cenach gieldowych.
    Poza tym to dziala w dwie strony - czasem na gieldzie jest taniej,
    czasem drozej.

    >Nie znam cen ropy, ale za gaz płacimy ceny z sufitu, bo s? powi?zane
    >z cen? ropy.

    Tak pisza. Ile w tym prawdy ... ktoz to wie.

    >Czyli że pewnie za ropę też płacimy najwyższ? w Europie cenę...

    Watpie, bo cena na stacjach raczej jedna z nizszych.

    J.

  • 29. Data: 2011-11-23 12:45:09
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-11-22 20:15, PaweL pisze:

    > Jesteście pewni że Arabowie zarabiają te 106$ za baryłkę (dzisiejsza
    > cena)? Że to nie jest cena z giełdy, po przejściu przez kilku pośredników?

    http://www.emirates247.com/business/economy-finance/
    saudi-budget-to-need-over-100-oil-price-2011-07-31-1
    .410464

    "Saudi Arabia needs an oil price of more than $100 within the next six
    years to prevent a deficit in its budget while the breakeven price of
    its crude could reach as high as $321 a barrel by 2030, a local study
    has said."

    Taniej ropy nie sprzedadzą, bo im się budżet nie dopnie, a transfery
    socjalne rosną, żeby oddalić widmo rewolucji.

    T.

  • 30. Data: 2011-11-23 12:48:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/11/2011 19:15, PaweL wrote:
    > Potwierdzone na 100% zasoby ropy starczą na ponad 250lat. Jest jeszcze
    > dużo złóż nie potwierdzonych na 100%. Dzisiejsza nauka pozwala bezbłędne
    > oszacowanie ilości złoża ropy pod ziemią.

    Kraje OPEC mogą wydobywać i sprzedawać tym więcej, im większe są ich
    rezerwy.

    Ciekawostką jest, że owe deklarowane rezerwy stoją w miejscu nieraz
    przez dziesięciolecia albo i rosną z roku na rok, pomimo braku
    jakichkolwiek odkryć w tym czasie.

    Myślisz, że koncerny pakują miliardy dolców w technologie odzyskiwania
    ropy z piasków roponośnych w Kanadzie (której przetworzenie jest
    dodatkowo sporo droższe, niż ze źródeł konwencjonalnych), skoro gdzie
    indziej wystarczy wykopać dziurę w ziemi i leci samo?

    Pomyśl trochę.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil