  • 41. Data: 2008-11-13 11:57:29
    Temat: Re: dorobic jako ISP
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    spoko, ale co obnizyc?
    koszty stale czy cene za 1Mbit?
    ile placisz za kolokacje u siebie? (nie wnikam u kogo kolokujesz)

    sprawdzalem dzis ceny paru kolokacji i
    przy laczu 10Mbit srednia cena to 1500zl netto/mies wiec + koszt staly ok
    100-200zl wiec
    sumarycznie wychodzilo ok 1800zl, a ja napisalem 650netto,
    przyznam ze mnie zaskoczyles piszac ze zaproponowalem wysoka cene...

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 42. Data: 2008-11-13 12:35:57
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > spoko, ale co obnizyc?
    > koszty stale czy cene za 1Mbit?
    > ile placisz za kolokacje u siebie? (nie wnikam u kogo kolokujesz)

    Koszty łącza. Megabit megabitowi nierówny. Inaczej się go ceni, jeśli
    jest to megabit przy kilku gigantycznych łączach z BGP, a zupełnie
    inaczej, jeśli jest to megabit przy raptem jednym łączu współdzielonym
    na kolokację i abonentów.

> [...]
    > sumarycznie wychodzilo ok 1800zl, a ja napisalem 650netto,
    > przyznam ze mnie zaskoczyles piszac ze zaproponowalem wysoka cene...

    Słabo szukałeś.

    ps. Nie kolokuję własnych maszyn - używam 3 dedyków. To się niedługo
    zmieni, ale chwilowo tak mi się bardziej opłaca.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 43. Data: 2008-11-13 12:56:18
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    jesli chodzi o łącze to moge dac 100% pasma na umowie,
    łącze nie jest w żadnym wypadku dzielone miedzy uzytkownikami
    z racji dzialalnosci ISP mam po prostu bardzo duzo niewykorzystanego uploadu

    zreszta kazdemu klientomi moge dac dostep do statystyk
    glownego lacza oraz kolokowego serwera aby nie bylo wątpliwości...

    jaka wg Ciebie cena będzie atrakcyjna przy takich (gorszych niz DC gdzie
    sam hostujesz/kolokujesz) warunkach?
    jak myslisz? czy w przypadku kolokacji klienci biora pod uwage lokalizację?
    (np aby moc fizycznie dostać sie do swoich gratow)

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 44. Data: 2008-11-13 13:14:06
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > jaka wg Ciebie cena będzie atrakcyjna przy takich (gorszych niz DC gdzie
    > sam hostujesz/kolokujesz) warunkach?

    Dla mnie osobiście żadna, gdyż ja nie zamierzam się chwilowo przenosić.
    Atrakcyjna byłaby co najwyżej taka, która będzie totalnie nieopłacalna
    dla Ciebie :)

    > jak myslisz? czy w przypadku kolokacji klienci biora pod uwage lokalizację?
    > (np aby moc fizycznie dostać sie do swoich gratow)

    Tacy, którzy korzystają z tego typu ofert - zdecydowanie tak.

    Tacy, którzy kolokują po 500 Blade'ów - niekoniecznie. Ich stać na
    dojazd w razie czego, a obwody Blade'owe załatwiają dostęp do konsoli i
    wiele innych spraw.

  • 45. Data: 2008-11-13 20:33:35
    Od: mateo <m...@i...pl>

    Michal Podsiadly pisze:

    > Hm, cos chyba przesadzasz z tym 1W na 1W.

    nie przesadza

    kazdy Wat wziety musi byc oddany - a nie powiesz chyba ze kabelkami
    wychodzi w postaci impulsow pradowych :)

    --
    Mateo

  • 46. Data: 2008-11-13 20:37:14
    Od: mateo <m...@i...pl>

    Wasyl pisze:
    > hej, przyznam ze nie zastanawiam sie nad konkretnymi cenami
    > a dziekuje za pytanie bo to zmobilizowalo mnie aby sie nad tym zastanowic;)
    > mysle ze minimum chcialbym:
    >
    > kolokacja (100zl netto) + prad (pewnie ok 50zl) + net (jakies 60zl
    > netto/Mbit) bez limitu transferu oczywiscie
    > moglbym udostepnic pasmo od 1 - 40Mbit na dzien dziesiejszy, w perspektywie
    > czasu wiekszy wolumen

    tak jak juz gdybasz to pomysl o tym,
    ze przyjdzie klient z duzym serwerem ktory ma 4 zasilacze
    na dzien dobry wywali Ci bezpieczniki / zabezpieczenia w UPSie
    ( na spin-up'ie ;) )

    a jak juz to pokonasz to sie okaze ze bierze ponad 400 Wat i na prad nie
    wyrobisz z oplat...

    jak juz koledzy zauwazyli klima wczesniej czy pozniej Cie bedzie czekac,
    a ona tyz prad zjada namietnie

    --
    Mateo

  • 47. Data: 2008-11-13 20:39:59
    Od: mateo <m...@i...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > <...>
    >
    > Włąśnie. Informatyk może znać sie na serwerach ale raczej nie na
    > zasilaniu w prąd. Stąd uważam że urządzenia powinien dobrać elektryk.

    o ile elektryk wie co to prad udarowy i zwlocznosc - bo niestety nie
    kazdy wie i powrot zasilania zamiast chwili radosnej, staje sie
    gwozdziem do trumny zabijajac bezpiecznika :]

    --
    Mateo

  • 48. Data: 2008-11-13 21:55:05
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 13 Nov 2008 21:39:59 +0100, mateo <m...@i...pl> wrote:

    >o ile elektryk wie co to prad udarowy i zwlocznosc - bo niestety nie
    >kazdy wie i powrot zasilania zamiast chwili radosnej, staje sie
    >gwozdziem do trumny zabijajac bezpiecznika :]

    Napisalem "elektryk" a nie "pan Kazio od zarowki" ;-)

    Zdrowko

  • 49. Data: 2008-11-14 06:17:10
    Od: "Michal Podsiadly" <p...@n...grupy.com>

    > kazdy Wat wziety musi byc oddany - a nie powiesz chyba ze kabelkami
    > wychodzi w postaci impulsow pradowych :)

    Sugerujesz, ze na moc chlodnicza trzeba zawsze przeznaczyc tyle samo W co na
    serwery?

    pzdr.

  • 50. Data: 2008-11-14 08:12:00
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Michal Podsiadly pisze:

    > Sugerujesz, ze na moc chlodnicza trzeba zawsze przeznaczyc tyle samo W
    > co na serwery?

    ciezko powiedziec czy tyle samo, ale sadze ze to dobre przyblizenie

    AFAIR to reguluje to zasada zachowania energii

    co sie dzieje z energia dostarczana do urzadzen ?
    w prace mechaniczna nie sa zmieniane (poza ew. wentylatorami)
    wiec ida w cieplo

    --
    Mateo