  • 1. Data: 2008-11-06 18:21:24
    Temat: Neostrada & CHAP authentication failed: duplicate address detected
    Od: Michał Górny <m...@m...com>

    Witam serdecznie,

    Otóż, w miniony poniedziałek popołudniu miałem solidny problem
    z połączeniem się z Neostradą. O ile rano wszystko działało ok,
    to ok. godziny 16 już jakakolwiek próba połączenia kończyła się
    naprzemiennie błędami ,,duplicate address detected" i timeoutami.
    Co ciekawe, pod Windows błąd mówił mniej więcej o niepoprawnej nazwie
    użytkownika lub haśle -- toteż podjąłem się próby połączenia
    pod ,,rejestrację". Zakończyła się ona takim samym efektem (pod Linuksem
    ,,duplicate address", pod Windows niepoprawna nazwa użytkownika lub hasło
    (!)).

    Rzecz jasna zadzwoniłem do niezwykle fachowej pomocy, która upewniła się,
    że nie używam wspieranego przez nich systemu i wina na pewno jest po mojej
    stronie, bo u nich wszystko w porządku i piękne parametry, aż chce
    się łączyć. Kazał mi łączyć po rejestracji, upewnił się, czy znam właściwy
    adres (ach, ta fachowa znajomość angielskiego ,,at"!). Rzecz jasna, kolejne
    próby połączenia bezskuteczne.

    Wszystko wróciły do normy koło 22. Przez dwa dni nie działo się raczej
    nic szczególnego (acz zdaje się, że połączenie trzymałem od rana
    do wieczora), dzisiaj zaś ok. 18.45 znów pojawiły się problemy.
    Rozłączyłem dotychczas pracujący bez problemu modem od jednego komputera
    i przeniosłem do drugiego (nie wnikajmy w motywację), i trzykrotnie
    ujrzałem radosne ,,duplicate address detected". Za czwartą próbą, pppd
    połączył się jakby nigdy nic.

    Do łączenia używany jest modem SpeedTouch 330 (srebrny), na pierwszym
    komputerze Gentoo, na drugim WinXP. Nic w konfiguracji połączeń nie było
    zmieniane (pomijając zmiany nazwy i hasła na ,,rejestrację").
    Synchronizacja odbywa się bez problemu.

    Teraz zasadnicze pytanie -- która z maszyn, Waszym zdaniem, podaje bardziej
    ,,prawdziwe" wyjaśnienie problemu? Czy może dziać się tak, że tepsa wpięła
    za dużo użytkowników Neostrady do centralki, i przez to w godzinach
    szczytu jest problem z połączeniem? No i najważniejsze -- jeśli problemy
    będą się powtarzać, to czy mam jakieś prawo do zerwania cyrografu?

    --
    Z poważaniem,
    Michał Górny

    <http://mailnull.com/w?au=f6744c6f5e097cc9816a562802
    f331c2>
    <xmpp:mgorny@jabster.pl>

  • 2. Data: 2008-11-06 19:03:37
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl>

    Michał Górny <m...@m...com> wrote:

    > Teraz zasadnicze pytanie ? która z maszyn, Waszym zdaniem, podaje bardziej
    > ?prawdziwe? wyjaśnienie problemu?

    Raczej Linux, bo po "CHAP authentication failed" pppd zapisuje w logu
    string, który przyszedł od BRASa w odpowiedzi na próbę uwierzytelnienia.
    Zatem skoro "duplicate address detected", to znaczy, że BRAS tak
    twierdzi, a on raczej wiele lepiej niż Windows.

    > Czy może dziać się tak, że tepsa wpięła za dużo użytkowników Neostrady
    > do centralki, i przez to w godzinach szczytu jest problem z połączeniem?

    Chyba nie sądzę, monitorowanie, czy na którymś z BRASów nie przepełnia
    się pula adresów IP do rozdania, to dość podstawowa sprawa... więc jeśli
    rzeczywiście taki problem wystąpił, to myślę, że powinno to zostać dość
    szybko zauważone i poprawione. Z drugiej strony przydzielanie
    zduplikowanych adresów to raczej dość dziwny objaw takiego problemu,
    więc może jednak chodzi o co innego. Może się baza leasów rozsypała?

    > No i najważniejsze ? jeśli problemy będą się powtarzać, to czy mam
    > jakieś prawo do zerwania cyrografu?

    Nie wiem, ale przede wszystkim masz prawo do złożenia reklamacji na
    piśmie i od tego należałoby zacząć.

    Pozdrawiam,

    --
    Tomasz Lemiech
    RLU#189399

  • 3. Data: 2008-11-07 11:58:56
    Od: Marek Marczykowski <m...@s...nie>

    On 2008-11-06, Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl> wrote:

> [...]
    > zduplikowanych adresów to raczej dość dziwny objaw takiego problemu,
    > więc może jednak chodzi o co innego. Może się baza leasów rozsypała?

    Mi po godzinie wiszenia na bl potwierdzili, że "zabrakło adresów w puli"
    i pracują nad tym... Z tym, że problem zaobserwowałem już w zeszłą
    środę, potem był spokój, ale od wtorku z powrotem to samo (w godzinach
    wieczornych - rano działa dobrze). Oficjalna rada jaką dostałem to:
    "próbować wielokrotnie, za którymś razem może się uda". Pełny
    profesjonalizm...

    > Nie wiem, ale przede wszystkim masz prawo do złożenia reklamacji na
    > piśmie i od tego należałoby zacząć.

    Nie próbowałem jakoś bardzo, ale jedyne co się dowiedziałem, że na
    podstawie numerów zgłoszeń mogę walczyć o obniżenie rachunku za
    niedziałający czas...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Marczykowski | gg:2873965

  • 4. Data: 2008-11-07 16:08:26
    Od: Michał Górny <m...@m...com>

    On Fri, 07 Nov 2008 12:58:56 +0100, Marek Marczykowski <m...@s...nie>
    wrote:

> [...]
    > wieczornych - rano działa dobrze). Oficjalna rada jaką dostałem to:
    > "próbować wielokrotnie, za którymś razem może się uda". Pełny

    No popatrz, popatrz -- a mój wypierał się, że takie coś jest po prostu
    niemożliwe < ;.