-
121. Data: 2012-06-21 09:59:41
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>
"Bugatti" <s...@m...pl> wrote in message
news:jrthbs$97p$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
>>> Ponadto w F1 to właśnie rozstaw przodu jest większy niż tyłu:
>> Wymiary samochodów F1 wynikają z regulaminu.
>> Regulamin ogranicza szerokość samochodu, a ponieważ tylne opony są
>> szersze niż przednie, to jak ktoś zmierzył szerokość do płaszczyzny
>> piasty albo środka opony, to wyszły pewnie takie wartości które podałeś.
> Regulamin owszem ogranicza szerokość bolidu do 1800 mm ale nic nie mówi o
> tym jaki ma być rozstaw kół - tj. nie stwierdza która oś ma być szersza.
ROTFL! Moze sobie to narysuj, jak nie rozumiesz? Narysuj prostokat
reprezentujacy maksymalne wymiary bolidu, czery opony i zastanow sie,
dlaczego rozstaw kol przedniej osi jest wiekszy....
--
Axel
-
122. Data: 2012-06-21 13:34:08
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości:
> "Bugatti" wrote in message:
>> Regulamin owszem ogranicza szerokość bolidu do 1800 mm ale nic nie mówi o
>> tym jaki ma być rozstaw kół - tj. nie stwierdza która oś ma być szersza.
>
> ROTFL! Moze sobie to narysuj, jak nie rozumiesz? Narysuj prostokat
> reprezentujacy maksymalne wymiary bolidu, czery opony i zastanow sie,
> dlaczego rozstaw kol przedniej osi jest wiekszy....
Wymień proszę te wymiary i wskaż związek z szerokością osi.
Dwa posty wczesniej wskazałem dwa bolidy. Pompomnę:
Lotus F1:
Rozstaw kół przednich: 1450 mm
Rozstaw kół tylnych: 1400 mm
Sauber F1
Rozstaw kół przednich: 1495 mm
Rozstaw kół tylnych: 1410 mm
Jak widać w Lotusie róznica wynosi 50 mm. Zaś w Sauberze wynosi 85
mm....więc regulamin nie mówi o tym że mają być takie same dla każdego
bolidu. Owszem są ograniczneia w szerokości przedniego tylnego skrzydła ale
nie pisze że tylna osi musi być węższa od przedniej i na odwrót....
Wskaż związek.
Pozdr.
+
--
Bugatti
-
123. Data: 2012-06-21 23:24:51
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>
"Bugatti" <s...@m...pl> wrote in message
news:jrv0b1$4po$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
>
> Wymień proszę te wymiary i wskaż związek z szerokością osi.
> Dwa posty wczesniej wskazałem dwa bolidy. Pompomnę:
> Lotus F1:
> Rozstaw kół przednich: 1450 mm
> Rozstaw kół tylnych: 1400 mm
>
> Sauber F1
> Rozstaw kół przednich: 1495 mm
> Rozstaw kół tylnych: 1410 mm
>
> Jak widać w Lotusie róznica wynosi 50 mm. Zaś w Sauberze wynosi 85
> mm....więc regulamin nie mówi o tym że mają być takie same dla każdego
> bolidu. Owszem są ograniczneia w szerokości przedniego tylnego skrzydła
> ale nie pisze że tylna osi musi być węższa od przedniej i na odwrót....
>
> Wskaż związek.
Czy w jakimkolwiek bolidzie rozstaw przednich kol jest rowny lub mniejszy
niz tylnych? Nie? No to nic nie przemawia za tym, ze ta roznica nie wynika z
przepisow i szerokosci opon. A to, ze w jednym jest mniej, w drugim wiecej -
nie ma zadnego znaczenia. Tak akurat pasowalo w danym bolidzie, co moze miec
zwiazek z innym zastosowanymi rozwiazaniami.
--
Axel
-
124. Data: 2012-06-22 00:25:32
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Thu, 21 Jun 2012 23:24:51 +0200, Axel wrote:
> "Bugatti" <s...@m...pl> wrote in message
> news:jrv0b1$4po$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
>>
>> Wymień proszę te wymiary i wskaż związek z szerokością osi.
>> Dwa posty wczesniej wskazałem dwa bolidy. Pompomnę:
>> Lotus F1:
>> Rozstaw kół przednich: 1450 mm
>> Rozstaw kół tylnych: 1400 mm
>>
>> Sauber F1
>> Rozstaw kół przednich: 1495 mm
>> Rozstaw kół tylnych: 1410 mm
>>
>> Jak widać w Lotusie róznica wynosi 50 mm. Zaś w Sauberze wynosi 85
>> mm....więc regulamin nie mówi o tym że mają być takie same dla każdego
>> bolidu. Owszem są ograniczneia w szerokości przedniego tylnego skrzydła
>> ale nie pisze że tylna osi musi być węższa od przedniej i na odwrót....
>>
>> Wskaż związek.
>
> Czy w jakimkolwiek bolidzie rozstaw przednich kol jest rowny lub mniejszy
> niz tylnych? Nie? No to nic nie przemawia za tym, ze ta roznica nie wynika z
> przepisow i szerokosci opon. A to, ze w jednym jest mniej, w drugim wiecej -
> nie ma zadnego znaczenia. Tak akurat pasowalo w danym bolidzie, co moze miec
> zwiazek z innym zastosowanymi rozwiazaniami.
Bo to co znalazł na tym blogu to nawet nie jest rozstaw kół, tylko zapewne
rozstaw piast.
Widocznie felgi w różnych samochodach mają różne ET i z tego powodu różnie
są rozstawione piasty.
Bo przy limicie szerokości 180cm, każdy bolid na szerokość dokładnie 180cm,
bo im szerzej tym lepiej. Co zresztą widać na zdjęciach.
Kiedyś wolno było mieć tylne koła szerzej, to mieli tylne szerzej (widać na
starych zdjęciach z prostej start-meta, że tylne koła wystają zza przednich
z obu stron).
A rozstaw kół (mierzony jako odległość między środkami opon) każdej osi to
180cm minus szerokość jednej opony z uwzględnieniem jej pochylenia.
Czyli w przypadku opon na suche które mają około 355mm przednie i 380mm
tylne rozstaw osi przedniej to 1445, a tylnej 1420 minus jakieś tam grosze
na uwzględnienie pochylania kół i ugięcia gumy które poszerzają samochód
przy ziemii (regulamin podaje nawet ciśninie w oponach przy którym wykonuje
się pomiar), pewnie jeszcze minus kilka mm zapasu w razie gdyby się coś
rozeszło w czasie wyścigu.
-
125. Data: 2012-06-22 00:41:05
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 19 Jun 2012 11:11:57 +0200, Lewis wrote:
>> Za 900zł to ja mam komplet na klockach DS3500, 1100 to już ceramika jakaś
>> chyba by była. Rozmiar 300mm (czy tam z jakimś groszem).
>
> Zestaw 288mm tylko przód dokładnie wychodzi 990zł plus koszty transportu
> jakieś 30zł. (cena zależna od kursu GPB) Tarcze Black Diamond Combi
> nawiercane i nacinane, oraz klocki Black Diamond Predator.
Festyniarstwo te Black Diamondy - strasznie drogie, a jakoś z ceną nie idą
osiągi (nie wiem, może mają inne zalety?)
Mnie mniej kosztują podstawowe zestawy wyczynowe.
-
126. Data: 2012-06-22 10:56:43
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-06-22 00:41, Tomasz Pyra wrote:
> On Tue, 19 Jun 2012 11:11:57 +0200, Lewis wrote:
>
>>> Za 900zł to ja mam komplet na klockach DS3500, 1100 to już ceramika jakaś
>>> chyba by była. Rozmiar 300mm (czy tam z jakimś groszem).
>>
>> Zestaw 288mm tylko przód dokładnie wychodzi 990zł plus koszty transportu
>> jakieś 30zł. (cena zależna od kursu GPB) Tarcze Black Diamond Combi
>> nawiercane i nacinane, oraz klocki Black Diamond Predator.
>
> Festyniarstwo te Black Diamondy - strasznie drogie, a jakoś z ceną nie idą
> osiągi (nie wiem, może mają inne zalety?)
> Mnie mniej kosztują podstawowe zestawy wyczynowe.
To ja zadam inne pytanie: zauważyłeś jakąś mierzalną różnicę z użycia
nacinanych i/lub nawiercanych tarcz? (Zakładam, że wymiary pozostają te
same - średnica, wentylowanie, grubość)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
127. Data: 2012-06-22 14:19:13
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
> To ja zadam inne pytanie: zauważyłeś jakąś mierzalną różnicę z użycia
> nacinanych i/lub nawiercanych tarcz? (Zakładam, że wymiary pozostają te
> same - średnica, wentylowanie, grubość)
Trochę lepszy "feeling" i zużywają się 2-3 razy szybciej. :> Do
normalnego auta kompletnie bez sensu.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
128. Data: 2012-06-22 16:20:29
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-06-22 14:19, to wrote:
> begin Marcin 'Yans' Bazarnik
>
>> To ja zadam inne pytanie: zauważyłeś jakąś mierzalną różnicę z użycia
>> nacinanych i/lub nawiercanych tarcz? (Zakładam, że wymiary pozostają te
>> same - średnica, wentylowanie, grubość)
>
> Trochę lepszy "feeling" i zużywają się 2-3 razy szybciej. :> Do
> normalnego auta kompletnie bez sensu.
Nie rozmawiam z Tomkiem na temat "normalnego" samochodu.
Druga sprawa: Tarcze nie powinny zuzywac się szybciej - chyba, że masz
na myśli notoryczne pękanie.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
129. Data: 2012-06-22 20:19:20
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Fri, 22 Jun 2012 10:56:43 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
> On 2012-06-22 00:41, Tomasz Pyra wrote:
>> On Tue, 19 Jun 2012 11:11:57 +0200, Lewis wrote:
>>
>>>> Za 900zł to ja mam komplet na klockach DS3500, 1100 to już ceramika jakaś
>>>> chyba by była. Rozmiar 300mm (czy tam z jakimś groszem).
>>>
>>> Zestaw 288mm tylko przód dokładnie wychodzi 990zł plus koszty transportu
>>> jakieś 30zł. (cena zależna od kursu GPB) Tarcze Black Diamond Combi
>>> nawiercane i nacinane, oraz klocki Black Diamond Predator.
>>
>> Festyniarstwo te Black Diamondy - strasznie drogie, a jakoś z ceną nie idą
>> osiągi (nie wiem, może mają inne zalety?)
>> Mnie mniej kosztują podstawowe zestawy wyczynowe.
>
> To ja zadam inne pytanie: zauważyłeś jakąś mierzalną różnicę z użycia
> nacinanych i/lub nawiercanych tarcz? (Zakładam, że wymiary pozostają te
> same - średnica, wentylowanie, grubość)
Z mierzalnych różnic, to tylko szybkość zużycia klocka :-)
Zresztą podobno o to chodzi - żeby ściągać przechodzoną warstwę klocka i
hamować cały czas nowym.
W CC które miało bardzo duże wymagania jeżeli chodzi o materiały hamulców
(bo tarczka 240x11mm) różne tarcze ćwiczyłem i o ile dobór klocka miał duży
wpływ na zachowanie hamulca, to tarcza już minimalnie.
-
130. Data: 2012-06-22 22:51:46
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
> Druga sprawa: Tarcze nie powinny zuzywac się szybciej - chyba, że masz
> na myśli notoryczne pękanie.
Tak, właśnie to mam na myśli.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway