eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydocieranie hamulcówRe: docieranie hamulców
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
    !209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: docieranie hamulców
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <jrhtt3$qme$1@usenet.news.interia.pl>
    <jri3ls$cpj$83@usenet.news.interia.pl>
    <1...@4...net>
    <jrl3dt$cpj$147@usenet.news.interia.pl>
    <1nnqyxk1o1386.iztswke5igkc$.dlg@40tude.net>
    <jrl611$cpj$148@usenet.news.interia.pl>
    <u5wnhwa0znuv$.1p1wvu0sid2s7.dlg@40tude.net>
    <jrmruj$1j7$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <cs3en2nfte29$.1casettgnb2rw$.dlg@40tude.net>
    <jro9no$gmt$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <1qnk04vgeun39$.1x2n6qfy73h4d$.dlg@40tude.net>
    <jrodv9$hvf$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <140repmdjel32.zjg4fomt1l53$.dlg@40tude.net>
    <jrpgfb$u3s$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <15owl1jf5qy2p$.14yu8waf5qzbj.dlg@40tude.net>
    <jrs9v9$snc$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <1q5bzlvqytzfs.l2kk46bp9zc8$.dlg@40tude.net>
    <jrthbs$97p$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jruk9i$i0s$1@inews.gazeta.pl>
    <jrv0b1$4po$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <js03f8$srk$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Fri, 22 Jun 2012 00:25:32 +0200
    Message-ID: <1xw8xalddfqbu.3zmmkuyw1xiw$.dlg@40tude.net>
    Lines: 50
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.40.108
    X-Trace: 1340317532 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1312 83.25.40.108:22448
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455777
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 21 Jun 2012 23:24:51 +0200, Axel wrote:

    > "Bugatti" <s...@m...pl> wrote in message
    > news:jrv0b1$4po$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    >>
    >> Wymień proszę te wymiary i wskaż związek z szerokością osi.
    >> Dwa posty wczesniej wskazałem dwa bolidy. Pompomnę:
    >> Lotus F1:
    >> Rozstaw kół przednich: 1450 mm
    >> Rozstaw kół tylnych: 1400 mm
    >>
    >> Sauber F1
    >> Rozstaw kół przednich: 1495 mm
    >> Rozstaw kół tylnych: 1410 mm
    >>
    >> Jak widać w Lotusie róznica wynosi 50 mm. Zaś w Sauberze wynosi 85
    >> mm....więc regulamin nie mówi o tym że mają być takie same dla każdego
    >> bolidu. Owszem są ograniczneia w szerokości przedniego tylnego skrzydła
    >> ale nie pisze że tylna osi musi być węższa od przedniej i na odwrót....
    >>
    >> Wskaż związek.
    >
    > Czy w jakimkolwiek bolidzie rozstaw przednich kol jest rowny lub mniejszy
    > niz tylnych? Nie? No to nic nie przemawia za tym, ze ta roznica nie wynika z
    > przepisow i szerokosci opon. A to, ze w jednym jest mniej, w drugim wiecej -
    > nie ma zadnego znaczenia. Tak akurat pasowalo w danym bolidzie, co moze miec
    > zwiazek z innym zastosowanymi rozwiazaniami.

    Bo to co znalazł na tym blogu to nawet nie jest rozstaw kół, tylko zapewne
    rozstaw piast.
    Widocznie felgi w różnych samochodach mają różne ET i z tego powodu różnie
    są rozstawione piasty.

    Bo przy limicie szerokości 180cm, każdy bolid na szerokość dokładnie 180cm,
    bo im szerzej tym lepiej. Co zresztą widać na zdjęciach.

    Kiedyś wolno było mieć tylne koła szerzej, to mieli tylne szerzej (widać na
    starych zdjęciach z prostej start-meta, że tylne koła wystają zza przednich
    z obu stron).

    A rozstaw kół (mierzony jako odległość między środkami opon) każdej osi to
    180cm minus szerokość jednej opony z uwzględnieniem jej pochylenia.

    Czyli w przypadku opon na suche które mają około 355mm przednie i 380mm
    tylne rozstaw osi przedniej to 1445, a tylnej 1420 minus jakieś tam grosze
    na uwzględnienie pochylania kół i ugięcia gumy które poszerzają samochód
    przy ziemii (regulamin podaje nawet ciśninie w oponach przy którym wykonuje
    się pomiar), pewnie jeszcze minus kilka mm zapasu w razie gdyby się coś
    rozeszło w czasie wyścigu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: