  • 1. Data: 2009-04-03 10:44:37
    Temat: dobre zarowki 100W
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Dobra dusza podeslala mi taki link
    http://dom.wp.pl/artykul/setka_nie_zaswiecisz,624.ht
    ml
    i uswiadomilem sobie nagle ze mam juz bardzo malo czasu na zakupy.
    Czy ktos moglby poradzic jakiej firmy "setki" kupic? Tak ze 100-150 sztuk.
    Pytam bo widzialem w akcji zarowki marki "Tesco" (co okolo 60 groszu za
    sztuke w detalu) ktore starczaja na tydzien-dwa.

  • 2. Data: 2009-04-03 12:51:20
    Temat: Re: dobre zarowki 100W
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 03 Apr 2009 12:44:37 +0200, Adampio <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Pytam bo widzialem w akcji zarowki marki "Tesco" (co okolo 60 groszu za
    >sztuke w detalu) ktore starczaja na tydzien-dwa.

    Po ustawach o ksztalcie ogorka, kolorze marchewki i srednicy jablka
    przyszla widac kolej na zarowki. Ja bym tam juz wolal Moskwe niz
    Bruksele.

    Ja uzywwam zarowek fluorescencyjnych od lat. Wnioski: poki co, sa do
    d... Mniej wiecej 30% nie wytrzymuje roku. Mimo ze mozna kupic z rozna
    barwa swiatla, zadana barwa mie ejst wlasciwa. Potzrebuja czasu na
    "rozgrzanie", i w zarowce nowej ten czas jest krotki, ale czym zarowka
    starsza, tym jest dluzszy i dochodzi do pol minuty. Polowa z nich po
    pol roku zaczyna brzeczec. Jak sie przepala to nei wiadomo co z nimi
    robic, bo wedle pudelka nei mozna ich wyrzucac do smieci, a nikt nei
    zbiera. Koszt utylizacji tez nalezy dolacayc do kosztow uzytkowania.

    Uzewam zarowek General Electric, Sylvania oraz jakichs "no name".
    Wszystkie mniej wiecej jednakowo do dupy

    Podstawowa zaleta z mojego punktu widzenia jest to ze generuja mniej
    ciepla

    A.L.

  • 3. Data: 2009-04-03 13:01:22
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Adampio wrote:
    > Dobra dusza podeslala mi taki link
    > http://dom.wp.pl/artykul/setka_nie_zaswiecisz,624.ht
    ml

    A czy ktoś policzył ile energii potrzeba na wyprodukowanie takiej
    "energooszczędnej" świetlówki? Nie mówiąć o przywiezieniu jej z Chin
    (pewnie 90% dostępnych w sklepach to produkty chińskie) i późniejszej
    utylizacji - to straszne świństwo, metale ciężkie itp. Zwykłe żarówki
    idą na stłuczkę szklaną...

    Maciek

  • 4. Data: 2009-04-03 13:23:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl> writes:

> [...]
    > (pewnie 90% dostępnych w sklepach to produkty chińskie) i późniejszej
    > utylizacji - to straszne świństwo, metale ciężkie itp. Zwykłe żarówki

    Najgorsze jest to, ze w naszym klimacie jakies 80% swiecenia zarowek w
    mieszkaniu przypada na okres grzewczy, i cieplo "zaoszczedzone" na
    mniej grzejacych "zarowkach" trzeba bedzie wyrownac mocniejszym
    nastawieniem ogrzewania. O tym oczywiscie zaden z propagatorow tych
    "zarowek" slowem nie powie.

    MJ

  • 5. Data: 2009-04-03 14:14:37
    Od: b...@g...com

    On Apr 3, 11:44 am, Adampio <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Pytam bo widzialem w akcji zarowki marki "Tesco" (co okolo 60 groszu za
    > sztuke w detalu) ktore starczaja na tydzien-dwa.

    Ciagle bedzie mozna kupowac halogeny, prawda?

    Pozdrawiam
    BS

  • 6. Data: 2009-04-03 18:49:45
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Wszystkie mniej wiecej jednakowo do dupy
    >
    > Podstawowa zaleta z mojego punktu widzenia jest to ze generuja mniej

    Też używam nowoczesnych żarówek. Kupuję drogie. A raczej kupiłem raz.
    Przeciętnie wytrzymują u mnie takie żarówki półtora roku. A mają dwa lata
    gwarancji. Pudełka i paragony to świętość. W marketach na gwarancji wymieniają
    napsutą na dobrą bez mrugnięcia okiem.

  • 7. Data: 2009-04-03 19:59:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 03 Apr 2009 07:51:20 -0500, A.L. wrote:
    >Ja uzywwam zarowek fluorescencyjnych od lat. Wnioski: poki co, sa do
    >d... Mniej wiecej 30% nie wytrzymuje roku.

    Odwrotnie. Wytrzymywaly calkiem sporo. Ale teraz kupujesz tanie
    chinskie.

    >Mimo ze mozna kupic z rozna
    >barwa swiatla, zadana barwa mie ejst wlasciwa.

    I znow - swietlowki rurowe potrafia miec bardzo ladne widmo.
    A chinskie kompaktowe faktcznie w prazki.

    Czy to prazkowe zle .. mnie nie przeszkadza.

    >Potzrebuja czasu na
    >"rozgrzanie", i w zarowce nowej ten czas jest krotki, ale czym zarowka
    >starsza, tym jest dluzszy i dochodzi do pol minuty.

    A na jak dlugo zapalasz zarowki ?
    Owszem - w szale ekologii mozna zapomniec ze do kibelka sie nadaja
    najlepiej.

    P.S. robia swietlowki o bardzo krotkim czasie rozgrzewania.

> [...]
    >robic, bo wedle pudelka nei mozna ich wyrzucac do smieci, a nikt nei
    >zbiera. Koszt utylizacji tez nalezy dolacayc do kosztow uzytkowania.

    Wrzucasz do pudelka i wysylasz poczta.
    Do producenta, do burmistrza, do senatora - kogo tam uwazasz za
    winnego :-)

    J.

  • 8. Data: 2009-04-06 17:01:19
    Od: "Mateusz Nowaczyk" <n...@p...pl>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > mniej grzejacych "zarowkach" trzeba bedzie wyrownac mocniejszym
    > nastawieniem ogrzewania. O tym oczywiscie zaden z propagatorow tych

    Ale to ciepło i tak (w miastach) produkowane w EC, i możesz je zamiast do
    ogrzewania domu skierować do chłodni kominowej, czyli na zmarnowanie.
    Dodatkowe ogrzewanie budynków nie wiąże się tutaj z większym zużyciem
    paliwa.
    Oczywiście w przypadku domków ogrzewanych samodzielnie jest inaczej, ale i
    tak jest pewna korzyść - mniej sprawne ogrzewanie zamieniasz na bardziej
    sprawne. Przy założeniu, że prąd też pochodzi ze spalania (w PL spełnione)
    daje to w sumie oszczędność paliwa... :)

    Co oczywiście nie zmienia faktu, że "obowiązek świetlówkowy" jest
    kretynizmem, który spowoduje co najwyżej ogromne zwiększenie skażenia
    rtęcią. Chińskie tandetne układy zapłonowe palą się po roku, jeśli się je
    normalnie często zapala i gasi, a wtedy kupa rtęci ląduje w koszu (bo
    przecież żadnego skupu w tym kraju nie zorganizujesz - skoro nie udało się
    to ani z bateriami, ani z butelkami po piwie)...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Nowaczyk

  • 9. Data: 2009-04-08 09:45:32