eGospodarka.plGrupypl.rec.telewizja[do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter? › [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
  • Data: 2010-02-01 10:14:00
    Temat: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Wymieniłem rodzicom stary analogowy tuner na opticum + starter TNK.
    Zardzewiałe śruby przy odkręcaniu połamały mocowanie konwertera, ale nie
    przejąłem się i pomogłem sobie poxipolem. Wydawało mi się, że tego się
    nie da schrzanić, bo podstawa uchwytu odpowiednio pozycjonuje konwerter.
    Niestety sygnału brak. Kręcę anteną i tak i siak, a wskaźnik jakości
    sygnały ani drgnie.

    Konwerter skręciłem 5stopni w prawo (okolice Katowic). Zrobiłem to "na
    oko", więc może się okazać, że jest błąd +/- 2 stopnie. Czy to może
    mieć, aż takie duże znaczenie? Czy w ogóle samo osadzenie konwertera
    może być kluczowe dla zupełnego braku sygnału? Na przykład to, że
    konwerter jest o centymetr bliżej czaszy lub centymetr dalej?

    Wcześniej tuner sprawdziłem na swojej antenie z CP. Wszystko działało
    jak należy. Antena rodziców jest spora 85-90cm. Nie sądziłem, że będę
    miał takie problemy.

    Co radzicie? Jak to sprawdzić i poprawić?

    PZDR
    Shaman