  • 11. Data: 2010-02-03 17:05:43
    Temat: Re: dns TP / home.pl / bank Millenium
    Od: Macka <m...@U...vip.server.pl>

    W dniu 03.02.2010 17:57, Olaf Lu pisze:

    > Co ciekawe odpowiadaja tez na zapytania nie z sieci TP.
    > Czyzby znowu byly otwarte na swiat ? :)

    U mnie tez.
    Pewnie cos popsuli;)

  • 12. Data: 2010-02-03 17:37:16
    Temat: Re: dns TP
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Olaf Lu pisze:
    > Ja problemow z dns-ami Tepsowymi tez nie mam.
    > Co ciekawe odpowiadaja tez na zapytania nie z sieci TP.
    > Czyzby znowu byly otwarte na swiat ? :)
    >
    > Pzdr

    Hmm... A to one nie odpowiadały na zapytania spoza TPNETu? :)

    Korzystając z Toya w Łodzi mam tak:

    ipa@laptop:~$ date && host wp.pl. 194.204.152.34
    śro, 3 lut 2010, 18:36:07 CET
    Using domain server:
    Name: 194.204.152.34
    Address: 194.204.152.34#53
    Aliases:

    Host wp.pl not found: 5(REFUSED)
    lipa@laptop:~$ date && host wp.pl. 194.204.152.34
    śro, 3 lut 2010, 18:36:09 CET
    Using domain server:
    Name: 194.204.152.34
    Address: 194.204.152.34#53
    Aliases:

    Host wp.pl. not found: 3(NXDOMAIN)
    lipa@laptop:~$ date && host wp.pl. 194.204.152.34
    śro, 3 lut 2010, 18:36:10 CET
    Using domain server:
    Name: 194.204.152.34
    Address: 194.204.152.34#53
    Aliases:

    Host wp.pl not found: 5(REFUSED)
    lipa@laptop:~$

    Czyli albo odrzuca żądanie (spoko, rozumiem), albo twierdzi, że nie zna
    domeny (nie rozumiem)...

    W pracy z AS firmowego, gdzie ruch do TP idzie Netią mam tak, jak
    pisałem wcześniej...

    --
    Sławek Lipowski

  • 13. Data: 2010-02-03 18:11:09
    Od: Lech Karol Pawłaszek <i...@s...org>

    On 2/3/10 5:57 PM, Olaf Lu wrote:
    > Ja problemow z dns-ami Tepsowymi tez nie mam.
    > Co ciekawe odpowiadaja tez na zapytania nie z sieci TP.
    > Czyzby znowu byly otwarte na swiat ? :)

    A to nie jest tak, że te DNSy odpowiadają na zapytania z Polski, a dla
    adresów spoza Polski nie są rekursywne?

    Pozdrawiam,

    --
    Lech Karol Pawłaszek <ike>
    "You will never see me fall from grace" [KoRn]

  • 14. Data: 2010-02-03 18:55:31
    Od: Olaf Lu <l...@g...com>

    Wlasnie dostalem informacje ze tepsowe dns-y maja odpowiadac rowniez
    dla ruchu tranzytowego przez tp.
    Wlanie sa w fazie wdrazania polityk :)

  • 15. Data: 2010-02-03 21:01:05
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Mr.FX <u...@z...pl> wrote:

    > [...]
    >

    > U mnie jest OK, natomiast coś nie tak jest z dnsami home.pl
    > przynajmniej dla domeny www.millenet.pl banku Millenium:

    Z Mille*nn*ium to jest inny problem:

    # host -a millenet.pl ns.nask.pl|grep -w NS
    millenet.pl. 86400 IN NS ns2.big.pl.
    millenet.pl. 86400 IN NS ns.big.pl.

    I teraz dowcip miesiąca:

    # host ns.big.pl.
    ns.big.pl is an alias for big.pl.
    big.pl has address 193.201.167.44
    big.pl mail is handled by 10 infomonitor.home.pl.

    # host ns2.big.pl.
    ns2.big.pl is an alias for big.pl.
    big.pl has address 193.201.167.44
    big.pl mail is handled by 10 infomonitor.home.pl.

    Dowcip, bo ten serwer dzisiaj tak działa, jakby nie działał. Pracownicy banku
    niestety
    niweiele wiedzą, sugerują zrestartować komputer i/lub spróbować jutro, a jak się
    śpieszy
    to zrobić przelewy telefonicznie przez konsultanta, itd.

    Jakby komuś było potrzebne to solution jest taki:

    # egrep "(mill|193.201)" /etc/bind/named.conf /etc/bind/pri/*mill*
    /etc/bind/named.conf:zone "www.bankmillennium.pl" IN { type master; file
    "pri/www.bankmillennium.pl"; allow-update { none; }; notify no; };
    /etc/bind/named.conf:zone "www.millenet.pl" IN { type master; file
    "pri/www.millenet.pl"; allow-update { none; }; notify no; };
    /etc/bind/pri/www.bankmillennium.pl: IN A 193.201.167.41
    /etc/bind/pri/www.millenet.pl: IN A 193.201.167.40

    Można też dopisać do hosts, jak ktoś nie może/nie potrzebuje globalnego rozwiązania.
    ;)

    IP wygrzebane z logów squida. ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 16. Data: 2010-02-03 21:55:44
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Lech Karol Pawłaszek pisze:

    > A to nie jest tak, że te DNSy odpowiadają na zapytania z Polski, a dla
    > adresów spoza Polski nie są rekursywne?

    DNSy tepsy są wogóle wybiórcze (pewnie zresztą słusznie) . Np. mnie jak
    mam łącze z Exatela i GTS to dla mojego AS zawsze odpowiadają, że nie ma
    takiej domeny.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 17. Data: 2010-02-03 22:10:06
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Sławek Lipowski <s...@l...org> wrote:
    > Czyli albo odrzuca żądanie (spoko, rozumiem),

    ...znaczy popsuty. :)

    > albo twierdzi, że nie zna domeny (nie rozumiem)...

    ...znaczy zupełnie normalne działanie nierekursywnego DNS.

    p.

  • 18. Data: 2010-02-03 22:22:58
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Piotr KUCHARSKI pisze:

    > ...znaczy popsuty. :)

    > ...znaczy zupełnie normalne działanie nierekursywnego DNS.
    >
    > p.

    A nie odwrotnie, czyli REFUSED dla normalnego zachowania nierekursywnego
    DNS, a "server can't find" dla istniejącej domeny w przypadku popsutego?

    --
    Sławek Lipowski

  • 19. Data: 2010-02-03 23:01:50
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > A nie odwrotnie, czyli REFUSED dla normalnego zachowania nierekursywnego
    > DNS, a "server can't find" dla istniejącej domeny w przypadku popsutego?

    Oops, oczywiście. :)

    p.

  • 20. Data: 2010-02-25 18:21:18
    Od: Olaf Lu <l...@g...com>

    On 3 Lut, 19:55, Olaf Lu <l...@g...com> wrote:
    > Wlasnie dostalem informacje ze tepsowe dns-y maja odpowiadac rowniez
    > dla ruchu tranzytowego przez tp.
    > Wlanie sa w fazie wdrazania polityk :)

    Podobno juz odblokowali .

    Ja przynajmniej z kilku serwerow przestawilem forwarding do nich i
    dziala :)