  • 21. Data: 2013-03-02 15:12:40
    Temat: Re: dlaczego brudzi przepustnicę
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Bo oni niezbyt lubią jeździć po plamach oleju wyrzucanego przez takie
    > otwarte odmy.

    no to niech sobie wsadzi tego weza w litrowa butelke pet. moze byc ?
    ja wsadzilem w rame i mam darmowa permanentna konserwacje.

    jest jeszcz

  • 22. Data: 2013-03-02 15:15:20
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-03-02 15:12, h.w.d.p. pisze:

    > no to niech sobie wsadzi tego weza w litrowa butelke pet. moze byc ?
    > ja wsadzilem w rame i mam darmowa permanentna konserwacje.
    >
    > jest jeszcz

    jest jeszcze jeden paten. nazywa sie tlumik plomienia - taka szczoteczka
    z malucha. wsadza sie to w weza od odmy i on wylapuje drobinki oleju,
    ale nie dziala w 100%. http://forum.vwgolf.pl/files/zdjcie017_116.jpg

  • 23. Data: 2013-03-02 15:43:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 15:15:20 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

    > jest jeszcze jeden paten. nazywa sie tlumik plomienia - taka szczoteczka
    > z malucha. wsadza sie to w weza od odmy i on wylapuje drobinki oleju,
    > ale nie dziala w 100%. http://forum.vwgolf.pl/files/zdjcie017_116.jpg

    To nie do węża (bo zimą to natychmiast zamarznie), a jeszcze w głowicę się
    wsadza gdzie będzie podgrzewane przez silnik.

    Skuteczność taka sobie - bo drobinek oleju to i tak nie zawróci.

    Co do butelki to można - nazywa się to catch tank i można to zrobić, ale
    nie z PET, a najlepiej z metalowej puszki po oleju.
    Odmę wprowadza się do zbiornika gdzie ciecz separuje się od gazu
    grawitacyjnie.
    Z puszki wyprowadza się wylot na górze i to można spokojnie skierować do
    dolotu.
    Tylko w puszce będzie pojawiać się woda z olejem - trzeba ją wylewać.

    Natomiast co do problemu bazowego brudzącej się przepustnicy, to naprawdę
    zamiast tego typu partyzantki "syfa pudrem" dużo lepiej niesprawny silnik
    naprawić, a nie drutować.

    Po pierwsze wylatywanie odmą oleju to już jakiś problem - spowodowany
    zapewne nadmiernymi przedmuchami z cylindrów do skrzyni korbowej. To
    pierwsza rzecz którą należy naprawić.

    Po drugie - olej który odmą dostaje się do dolotu nie powinien robić
    żadnego syfu (tzn. będzie to brudno-brązowe, ale nieszkodliwe). Raczej
    powinno mieć wręcz pozytywny wpływ na pracę przepustnicy i silnika
    krokowego, bo będzie te elementy jakoś smarować.
    Syf który zacina mechanizmy bierze się z nieefektywnego filtra powietrza
    który widocznie puszcza jakiś syf do silnika, a syf przykleja się do oleju.
    Może wystarczy kupić jakiślepszej jakości filtr powietrza?

    Więc tak ogólnie to zamiast patenciarsko walczyć z problemami nieznanymi w
    sprawnych silnikach, lepiej po prostu naprawić silnik.

  • 24. Data: 2013-03-02 16:00:51
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    > dolotu.
    > Tylko w puszce będzie pojawiać się woda z olejem - trzeba ją wylewać.

    chlopie, wsadzasz weza do zwyklej butelki litrowej po pesi i u goru
    robisz tylko otwor sredniky 50gr a weza wsadzasz do samgo dna i juz masz
    problem zalatwiony a nie jakies catch tanki za grube pieniadze.
    ludzie lubia sobie komplikowac zycie i niepotrzebnie wydawac kase.

    poza tym i tak jestem zwolennikiem odmy w atmosfere bez uzywania
    dodatkowych rzeczy.

    > Natomiast co do problemu bazowego brudzącej się przepustnicy, to naprawdę
    > zamiast tego typu partyzantki "syfa pudrem" dużo lepiej niesprawny silnik
    > naprawić, a nie drutować.

    jasne, zwlaszcza jesli to dizel, najlepiej japonski. zejdz na ziemie.

    > Po pierwsze wylatywanie odmą oleju to już jakiś problem - spowodowany
    > zapewne nadmiernymi przedmuchami z cylindrów do skrzyni korbowej. To
    > pierwsza rzecz którą należy naprawić.

    j.w.

> [...]
    > który widocznie puszcza jakiś syf do silnika, a syf przykleja się do oleju.
    > Może wystarczy kupić jakiślepszej jakości filtr powietrza?

    tu sie moge zgodzic.

    > Więc tak ogólnie to zamiast patenciarsko walczyć z problemami nieznanymi w
    > sprawnych silnikach, lepiej po prostu naprawić silnik.

    a tu juz nie bo to nie ma sensu ekonomicznego.

  • 25. Data: 2013-03-02 16:15:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 16:00:51 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

    > poza tym i tak jestem zwolennikiem odmy w atmosfere bez uzywania
    > dodatkowych rzeczy.

    Dlatego w ramach reedukacji powinieneś o tym opowiedzieć motocyklistom. Po
    odzyskaniu przytomności będziesz już wiedział dlaczego robisz źle.

    > a tu juz nie bo to nie ma sensu ekonomicznego.

    Tylko jeżeli stan techniczny pojazdu jest taki, że nie ma sensu
    ekonomicznego doprowadzenie go do sprawności, to to jest ten czas żeby
    odwiedzieć złomowiec.
    A nie jeździć na zasadzie że samochód jest sprawny tak długo jak jest się w
    stanie poruszać o własnych siłach do przodu.

    Samochód nie może pod siebie chlapać olejem.

  • 26. Data: 2013-03-02 16:19:35
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-02 16:15, Tomasz Pyra pisze:

    > Dlatego w ramach reedukacji powinieneś o tym opowiedzieć motocyklistom. Po
    > odzyskaniu przytomności będziesz już wiedział dlaczego robisz źle.

    Ale olej na jezdni nie jest niczyim przyjacielem. Nie tylko motocyklistów...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 27. Data: 2013-03-02 16:45:06
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Dlatego w ramach reedukacji powinieneś o tym opowiedzieć motocyklistom. Po
    > odzyskaniu przytomności będziesz już wiedział dlaczego robisz źle.

    ty wiesz w ogole o czym mowa?

    ty myslisz ze jemu sie olej leje ciurkiem z odmy ?

    wez juz skoncz trolowac.

  • 28. Data: 2013-03-02 17:34:45
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Po pierwsze wylatywanie odmą oleju to już jakiś problem - spowodowany
    > zapewne nadmiernymi przedmuchami z cylindrów do skrzyni korbowej. To

    w TDI jest to problem wadliwych separatorów oleju które są mocowane w
    pokrywie zaworów

  • 29. Data: 2013-03-02 19:07:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 16:19:35 +0100, R2r napisał(a):

    > Ale olej na jezdni nie jest niczyim przyjacielem. Nie tylko motocyklistów...

    Ale tylko motocyklista na takiej plamie się położy.
    Czterokołowi użytkownicy dróg raczej tego nie zauważą, no może ABS
    "pryknie" przy hamowaniu.

  • 30. Data: 2013-03-02 19:13:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 16:45:06 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

    > ty wiesz w ogole o czym mowa?

    Naprawdę mi nie musisz tu nic tłumaczyć - tak jak pisałem, porozmawiaj o
    tym z motocyklistami.

    > ty myslisz ze jemu sie olej leje ciurkiem z odmy ?

    Pewnie nie - raczej tak jak w każdej tego typu odmie olej powoli się zbiera
    a potem przy jakiejś przygazówce trochę go wylatuje.

    Dlatego w sprawnych pojazdach koniec odmy podłączony jest do dolotu żeby
    został spalony.

    Po drut-tuningu który proponujesz, poleci na jezdnię robiąc plamę oleju na
    której motocyklista ma szanse się wywrócić.
    A jedna kropla oleju na mokrej jezdni wystarczy żeby zrobić całkiem sporą i
    śliską plamę.