  • 11. Data: 2012-03-10 13:49:19
    Temat: Re: deregulacja zawodu elektronika
    Od: Kapec <n...@p...pl>

    > ja tam się nie obawiam, ja wiem, że przyjdzie czas, że wszystko będzie
    > okresowe - bo kolesie nie dadzą się wysiudać przez jakichś amatorów...
    > ale dopóki mam możliwość to wsadzam kij w mrowisko...

    Niestety ale np w EU zeby pracowac jako elektryk trzeba miec odpowiednie
    uprawnienia i nie jest to tylko SEP. Prawda jest niestety takla ze nikt
    tego nie weryfikuje jak np pracujesz przez "agencje" pracy.

  • 12. Data: 2012-03-10 14:11:42
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Taaa
    > a ten co jest to krynica inteligencji i roztropności.

    W porównaniu z poprzednim - to niestety. Jest.
    A że w porówaniu z oczekiwaniami już mniej, no to ...hm...

  • 13. Data: 2012-03-10 15:16:25
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Kapec <n...@p...pl> napisał(a):
    > Niestety ale np w EU zeby pracowac jako elektryk trzeba miec odpowiednie
    > uprawnienia i nie jest to tylko SEP. Prawda jest niestety takla ze nikt
    > tego nie weryfikuje jak np pracujesz przez "agencje" pracy.

    Tylko szkoda, że wymagają uprawnień *odpowiednich*, powinni wymagać
    *dobrych*.
    Tu mamy jednodniowe kursy zakończone egzaminem i wydaniem uprawnień dla
    "specjalistów" od gazownictwa, elektryki i CO. Skoro można z gazem, można z
    prądem, to z elektroniką - bułka z masłem i kursy 3 godzinne (?), bo słaby
    prąd, w przciwieństwie np do gazu - nikogo nie zabije.

    PP (czyli ja, czyli beztalencie, któremu uzyskanie dyplomu elektronika zajęło
    prawie 5 lat)

  • 14. Data: 2012-03-10 15:19:34
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Link do ogłoszenia, na które powołuję się powyżej: tiny.pl/hpgmn
    PP

  • 15. Data: 2012-03-10 16:13:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> wrote in message

    > i tu się mylisz, taki mam pogląd.

    A wiesz czym się różni regulacja od deregulacji?

  • 16. Data: 2012-03-10 16:15:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > prądem, to z elektroniką - bułka z masłem i kursy 3 godzinne (?), bo słaby
    > prąd, w przciwieństwie np do gazu - nikogo nie zabije.

    Być może prąd elektronika projektanta nie zabije, ale czy
    urządzenie które nieumiejętnie zaprojektował nie zabije gdy
    ktoś użyje w pobliżu zapalarki do gazu to tego już nie wiadomo?

  • 17. Data: 2012-03-10 16:54:40
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jjflk8$q9j$1@node2.news.atman.pl...

    > ciekawe jakie bariery wprowadzi debil blokujące aktualnym elektronikom
    > dostęp do zawodu... macie jakieś typy? czy podobnie jak prawo jazdy będzie
    > okresowe na 1 rok, bo przecież branża tak szybko się zmienia...

    > [... ciach]

    > ja tam się nie obawiam, ja wiem, że przyjdzie czas, że wszystko będzie
    > okresowe - bo kolesie nie dadzą się wysiudać przez jakichś amatorów... ale
    > dopóki mam możliwość to wsadzam kij w mrowisko...

    Nie wiem co brałeś, ale naprawdę potrafi zrobić wodę z mózgu :)

    Napisałeś w temacie "deregulacja zawodu elektronika".
    Określenie "deregulacja" oznacza zmniejszenie uwarunkowań regulujących
    dostęp do zawodu lub też całkowite uwolnienie zawodu, tak żeby był dostępny
    dla większej liczby ludzi lub nawet dla każdego.
    Zaraz na wstępie piszesz o blokowaniu dostępu do zawodu elektronika. Kolego
    nigdy ten zawód nie był regulowany i nie wymagał ani specjalnych uprawnień,
    ani też nawet szkoły, aby móc pracować w tym zawodzie. Tym bardziej teraz
    nikt nie będzie wprowadzał dodatkowych regulacji dla tego zawodu. Jedynym
    wymogiem pracy przy prądzie było zdobycie świadectw kwalifikacyjnych
    obejmujący zakres napieć przy jakich miał pracować elektronik, które mógł
    zdobyć każdy: kucharz, piekarz, czy też akrobata cyrkowy.
    Skąd więc u Ciepie pojawiły się takie rewelacje, że coś ma być ograniczane w
    tym zawodzie?
    Jest mowa o 49 zawodach, ale.obecnie nawet nie została jeszcze do końca
    zatwierdzona pełna lista zawodów podlegających deregulacji. Ponadto
    deregulacja ma ułatwić dostęp do tych zawodów, a nie utrudnić. Nie rozumiem
    zatem po co siejesz taką panikę?
    Coś Ci się nieźle pokręciło :)

  • 18. Data: 2012-03-10 17:10:09
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Coś Ci się nieźle pokręciło :)

    oby oby

  • 19. Data: 2012-03-10 17:25:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Mar 2012 17:54:40 +0100, Plumpi napisał(a):
> [...]
    > obejmujący zakres napieć przy jakich miał pracować elektronik, które mógł
    > zdobyć każdy: kucharz, piekarz, czy też akrobata cyrkowy.

    a i to tylko w niektorych sytuacjach, bo mogl sobie elektronik telewizory
    naprawiac i nikt sie go nie pytal czy ma uprawnienia na 25kV, ani nawet na
    300V. Mogl zasilacze projektowac, wzmacniacze uruchamiac - i chyba to
    nikogo nie interesowalo. Ale gniazdka nie mogl przykrecic, bo uprawnien nie
    mial :-)

    J.

  • 20. Data: 2012-03-10 17:29:34
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-10 17:54, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:jjflk8$q9j$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie wiem co brałeś, ale naprawdę potrafi zrobić wodę z mózgu :)

    Może on jednak rozumie słowo deregulacja, ale uważa, że podstępny
    Tuskaszenko jak coś obiecuje to zrobi coś przeciwnego. No i pewnie
    sądzi, że rząd jest pod wpływem tajnego sprzysiężenia elektroników
    porównywalnego do bractwa wolnomularzy.
    Czytając dotychczasowe wypowiedzi (czy raczej pytania) identyfikatora na
    tej grupie, nietrudno sobie wyobrazić, że lobby elektroników jest
    śmiertelnie przerażone tym, że takie młode kadry mogą stanowić dla nich
    groźną konkurencję.

    MD