  • 111. Data: 2011-04-28 08:56:23
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-27 21:02, JanuszR pisze:

> [...]
    [..]

    Janusz ale wiesz, że niusy.pl leci sobie w kulki??

    Tak dla zasady. Podobno są tacy co po tym mają lepsze samopoczucie.
    Ty się tłumaczysz, piszesz elaboraty a co on ci odpisuje:

    <cytat>
    </cytat>

    Sorry,że to piszę, ale tak jest.

    Zdajesz sobie sprawę, że nigdy go nie przekonasz??

  • 112. Data: 2011-04-28 08:59:51
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-27 07:57, Ziolko pisze:

    > Jak zjesz TYLKO JEDNO DANIE,
    > a nie pełny obiad- 2 dania, przystawka, kompot ... hmm kompot ...
    > dziwnie to brzmi ...
    > to nie powinieneś płacić, bo uważasz, że musisz mieć PEŁNY OBIAD??

    > Uściślij.
    > Uważasz że powinno płacić za usługę której NIE używasz,
    > oraz NIE PŁACIĆ za usługę której używasz??

    > To w końcu ISP świadczy usługi P2P, czy pasmo do P2P??

    Buuuuuuuuuu i nikt mi nie odpowiedział. ;-P

  • 113. Data: 2011-04-28 09:19:29
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 10:17, Tomasz Śląski pisze:

    > Czepię się znów platform TV i kablówek - sprzedają dostęp i dowolnie nim
    > manipulują - czy to za pomocą kart z uprawnieniami, czy dławików
    > zakładanych na kabel. Wrzawy nie ma :-)

    Fatalny przykład. Dla TV operator ponosi konkretne koszty reemisji,
    opłaty licencyjne itp. Odpowiednikiem w branży ISP byłby np. dostęp
    tylko do sieci podłączonych do Plix, do tp czy zagranica.

  • 114. Data: 2011-04-28 09:24:26
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    > Hello ziolko,
    >
    > Tuesday, April 26, 2011, 11:00:23 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Co ma wspólnego wybór łącza z ograniczaniem dostępu do usług?

    Chcesz powiedzieć, ze miałeś do wyboru różne łącza.
    I kupiłeś łącze FULL-WYPAS i ktos cie tnie??

    Sprawdzić umowę i do sądu. Potem zmienić operatora.

    Jeśli więcej będzie takich co przejdą do innego ISP, to tamten padnie.

    Nie chcesz mieć najlepszych ISP w swojej miejscowości??

    Nie chcesz mieć łącza takiego jakiego potrzebujesz??

    W którym momencie ktoś ci ogranicza usługi przy wyborze łącza??

  • 115. Data: 2011-04-28 09:28:33
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-28 11:19, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Fatalny przykład. Dla TV operator ponosi konkretne koszty reemisji,
    > opłaty licencyjne itp. Odpowiednikiem w branży ISP byłby np. dostęp
    > tylko do sieci podłączonych do Plix, do tp czy zagranica.

    A czy koszt utrzymania portu sie nadaje??
    A koszt opłat licencyjnych za pasmo radiowe??

    A czemuż to nie możesz kupić sobie łącza bezpośrednio u dużego OP'a ??

    Co ci nie pozwala na to??

    Olej tych wrednych ISP, pokaż na co cię stać!!

  • 116. Data: 2011-04-28 09:31:23
    Temat: Re: [ot] Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-28 09:42, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    [..]

    > W domu jestem w zasięgu 4 operatorów - dwóch ADSL i dwóch DOCSIS. Trzech
    > już sprawdziłem na wszystkie możliwe sposoby. Aż się boję sprawdzić
    > czwartego. Ale i tak mam wybór. A wielu moich znajomych wyboru nie
    > posiada, a i tak część z nich jest szczęśliwa, że ma drut z tepsy.

    I jakie wnioski??

  • 117. Data: 2011-04-28 09:53:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 11:28, Ziolko pisze:

    > A czy koszt utrzymania portu sie nadaje??
    > A koszt opłat licencyjnych za pasmo radiowe??

    Albo robisz ze mnie, albo z siebie idiotę. To są koszty stałe,
    niezalezne od tego, czy transmitujesz SMTP, video czy VoIP. Natomiast i
    u dużych, i powoli u małych widac tendencję do płacenia za usługi,
    szczegónie za te, które dany operator sam obsługuje z niemałą marżą.
    Przykładowo, jeden z tzw. dużych zaczął mieć problemy z moim VoIPem.
    Nagle, pewnego pięknego dnia się VoIP popsuł i już. Szybkie sprawdzenie,
    czy ta sama konfiguracja działa na innym łączu, i po krótkiej awanturce
    (nie z hotlinem, tylko wyżej) sytuacja automagicznie wróciła do normy.
    A prędkość jest dla mnie rzeczą wtórną, chociaż wskazuje, co się dzieje
    w sieci i czy overbooking aktualnie wynosi 1:50 czy 1:500.

  • 118. Data: 2011-04-28 09:53:51
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 11:31, Ziolko pisze:
    > W dniu 2011-04-28 09:42, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    > [..]

    > I jakie wnioski??

    Jeszcze żadne - czwartej umowy nie podpisałem.

  • 119. Data: 2011-04-28 09:56:18
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Fatalny przykład. Dla TV operator ponosi konkretne koszty reemisji, opłaty
    > licencyjne itp. Odpowiednikiem w branży ISP byłby np. dostęp tylko do
    > sieci podłączonych do Plix, do tp czy zagranica.

    Dlaczego fatalny? Myslisz, że 'nam z nieba nakapało'? :) Operator IP tez
    ponosi koszty "reemisji", koszty pozwoleń radiowych, koszty kanalizacji -
    własnej bądź cudzej, koszty transmisji, itp, itd. Kosztów realnych mamy całe
    mnóstwo (śmiem twierdzić, że więcej niż w TV) i one nie chcą maleć -
    pozwolenia radiowe kosztują ciągle tyle samo, Cisco, Juniper i inne graty
    nie staniały o 70%, wymieniać dalej? A - jak dobrze wiesz - cena za pasmo IP
    też jest różna - w PLIXie "40% netu krajowego bez tepsy" kosztuje 1 zł Mb/s
    (wypadkowo około 5 zł, jak doliczysz koszty transmisji, kolokacji, kabelków,
    pierdołków), czysta kokaina AS5617 kosztuje około 30 zł Mb/s, zagranica 1-4
    EUR Mb/s. Istnieją oferty wyraźnie określone jako "bez tepsy krajowej" odkąd
    słynna lista 'polish rejected prefixes' odeszła w niebyt. Są tańsze. Jak
    ktoś chce mieć/potrzebuje pinga <10 ms do ftp.tpnet.pl to proszę: nasz
    klient nasz per pan. Ale będzie drożej - dostęp do PLIX, AC-X, PIX, KIX, TPX
    nie załatwia wszystkiego.

    --
    Ślązak

  • 120. Data: 2011-04-28 10:08:14
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 11:56, Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > mieć/potrzebuje pinga <10 ms do ftp.tpnet.pl to proszę: nasz klient nasz
    > per pan. Ale będzie drożej - dostęp do PLIX, AC-X, PIX, KIX, TPX nie

    Tom, jeżeli używasz innej transmisji, pozwolenia czy kanalizacji dla
    tego, który ogląda gołe dupy, słucha radia internetowego czy ściąga
    dystrybucje debiana, to i owszem. Ale mój stan wiedzy podpowiada mi, że
    koszty te są stałe, niezalezne od kontentu.
    No chyba, że coś się zmieniło w ostatnich miesiącach, to mnie oświeć.