    From: jg <f...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: czy tu dlugosc kabelka zasialcza ma znaczenie?
    Date: Sun, 11 Jan 2009 16:23:53 +0100

    witam,

    czy przeluzenie kabelka zasilacza stabilizowanego dc 5V (identyczny jak ten
    w linku tylko na 5v:
    http://www.allegro.pl/item522828050_zasilacz_stabili
    zowany_12v_1a.html ) o
    jakies 7 metrow moze przyczynic sie do zwiekszenia jego awaryjnosci?

    w ciagu 20 miesiecy ciaglej pracy padly mi dwa zasilacze zasilajace router
    wifi. firma udostepniajace mi internet twierdzi, ze jestem temu winien, bo
    stosuje tego typu modernizacje. Przedluzenie to gniazdo, wtyk i jakies 7
    metrow kabelka prowadzacego od oryginalnego wtyku zasilacza do routera
    znajdujacego sie na balkonie.

    obydwa zasialacze chyba trafilo to samo, bo zachowuja sie podobnie.
    multimetr pokazuje 5v, ale chyba nie wydalaja z pradem, bo router zachowuje
    sie tak, jak po podlaczeniu do niego zasilaczy mniejszej mocy (niewlasciwe
    miganie diodek i lekko slyszalne buczenie routera).

    po drugiej awarii, kupilem taki zasilacz
    http://allegro.pl/item494042010_nowy_zasilacz_5v_240
    0ma_prad_staly.html
    i dziala na przedluzce juz jakis miesiac.

    zeby bylo smieszniej dzien po awarii u mnie w domu drugiego zasilacza, padl
    mi w pracy zasilacz tej samej firmy, w switchu, co mogloby wskazywac, ze
    ta firma dve nie robi jakichs znakomitych zasilaczy.

    dzieki za wszelkie opinie.

    ps. mialem juz do czynienia z zasilaczami majacymi na wysciu sinus ze
    stabilizacja w urzadzeniu i innymi dla ktorych dlugosc kabelka miala
    znaczenie (sprawdzone empirycznie). ten zasilacz do nich nie nalezy. tez w
    koncu nie spalil sie po kilku dniach, tylko dzialal na tej przedluzce jakis
    dluzszy czas.

    --
    jg