  • 1. Data: 2010-01-26 15:36:42
    Temat: czy irfanview rozjaśni zdjęcie ?
    Od: musiał <m...@y...de>

    zrobiłem kilka zdjęć.
    na LCD aparatu wyglądły w porządku.
    ale po zgraniu ich na kompa okazłao się, ze powinieniem Exposure zwiększyć o
    przynajmniej +1.
    da się to jakoś zrobić już na zdjęciu i czy darmowy infranview to zrobi ?

  • 2. Data: 2010-01-26 17:26:17
    Temat: Re: czy irfanview rozjaśni zdjęcie ?
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    musiał pisze:
> [...]
    > zwiększyć o przynajmniej +1.
    > da się to jakoś zrobić już na zdjęciu i czy darmowy infranview to zrobi ?

    Zrobi - w menu Obraz i Zmiana Naswietlenia/Koloru.
    Zwróć tez uwage na "Przetwarzanie wsadowe", czyli
    operacje hurtem na wielu obrazach.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 3. Data: 2010-01-26 17:51:00
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    musiał pisze:
    > zrobiłem kilka zdjęć.
    > na LCD aparatu wyglądły w porządku.
    > ale po zgraniu ich na kompa okazłao się, ze powinieniem Exposure
    > zwiększyć o przynajmniej +1.

    Sprawdź, czy monitor dobrze wszystko wyświetla. Kiedyś miałem
    wypalony monitor CRT i korygowałem zdjęcia według niego.
    Potem obejrzałem je na sprawnym monitorze i wszystkie
    okazały się "wypłowiałe"...

    Właściwie to jeśli oświetlenie podczas robienia zdjęcia
    było wystarczające, to aparat powinien poprawnie ustawić
    parametry - ma do dyspozycji "cyfrową" postać danych
    i może odpowiednio "rozciągnąć" jasność.

    > da się to jakoś zrobić już na zdjęciu i czy darmowy infranview to zrobi ?

    Zrobi (korekcją Gamma albo jasnością).

    P.

  • 4. Data: 2010-01-26 23:37:46
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    W IV można mieć ful-wypas krzywe.
    Osiągnąc to można instalując nakładkę "rozumiejącą" filtry fotoszopa,
    nastepnie fotoszopowy plugin "krzywe", które ktoś "zmontował" na potrzeby
    PSE.
    krzywe masz tu
    http://www.earthboundlight.com/phototips/photoshop-e
    lements-curves.html
    a dodatek do IV na stroni tegoż.

  • 5. Data: 2010-01-26 23:42:37
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Osiągnąc to można instalując nakładkę "rozumiejącą" filtry fotoszopa,
    > nastepnie fotoszopowy plugin "krzywe", które ktoś "zmontował" na potrzeby
    i tutaj też
    http://free.pages.at/easyfilter/curves.html

  • 6. Data: 2010-01-26 23:55:50
    Od: "pinokio" <d...@o...pl>

    a podpowiedz proszę który to z pluginów ?
    http://www.irfanview.com/plugins.htm

  • 7. Data: 2010-01-27 06:50:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Jan., 16:36, musiał <m...@y...de> wrote:
    > zrobi em kilka zdj .
    > na LCD aparatu wygl d y w porz dku.
    > ale po zgraniu ich na kompa okaz ao si , ze powinieniem Exposure zwi kszy o
    > przynajmniej +1.
    > da si to jako zrobi ju na zdj ciu i czy darmowy infranview to zrobi ?

    odpowiedz jest natychmiastowa

    jesli obrabiasz jpeg to mozesz rozjasnic ale szczegolow z cieni nie
    wydobedziesz
    to co bylo czarne bedzie szare , to co szare - bardziej jasne.

    jesli chcialbyc rozjasnic w tym sensie ze pojawiaja sie szczegoly w
    najciemniejszych partiach to oczywiscie IV robi to jak kazdy program z
    RAW i w zakresie dopuszczalnym przez RAW

  • 8. Data: 2010-01-27 07:56:00
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    http://irfanview.tuwien.ac.at/plugins/8bf_tools.zip

  • 9. Data: 2010-01-27 15:01:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    musiał pisze:
> [...]
    > zwiększyć o przynajmniej +1.
    > da się to jakoś zrobić już na zdjęciu i czy darmowy infranview to zrobi ?

    W pewnym zakresie tak
    Zwykle akceptowalny efekt daje jednoczesne zwiększenie gammy (1.2-1.7)
    i kontrastu (15-40%). Sama gamma daje obrazki na ogół zbyt mdłe.
    A jeśli chcesz się pobawić dokładniej, to zainstaluj krzywe jak radzono.