  • 31. Data: 2012-12-31 21:33:23
    Temat: Re: czy da sie zeskanowac bakterie
    Od: "Budyn" <b...@r...pl>

    Uzytkownik "walker" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:kbsh29$i0n$1@news.vectranet.pl...

    > do czego mi to jest potrzebne?

    niewazne, jeden koles w marcu 1927 roku przewidzial ze ci sie to nie uda :)

    > jak by sie na uczyc jak funkcjonuje bakteria czasteczka po czasteczce, gen
    > po genie, mozna by sie nauczyc budowac bakterie od podstaw, a

    no to trzeci nobel w kieszeni :)

    b.

  • 32. Data: 2013-01-01 11:44:02
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-12-31 18:12, walker pisze:

    > do czego mi to jest potrzebne?
    >
    > jak by sie na uczyc jak funkcjonuje bakteria czasteczka po czasteczce,
    > gen po genie, mozna by sie nauczyc budowac bakterie od podstaw, a
    > potrafienie zbudowania bakterii od podstaw byloby rownoczesne z
    > mozliwoscia leczenia dowolnej choroby w inteligetny sposob a nie za
    > pomoca jakis tam glupich lekow w postaci jakiejs tam czasteczki

    Spóźniłeś się o kilka milionów/miliardów lat. Natura "zrobiła" taki lek
    już dawno temu, każda bakteria ma swój bakteriofag - wirus który atakuje
    tylko
    dany szczep bakterii. Poczytaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bakteriofag
    K.

  • 33. Data: 2013-01-03 15:23:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-31 12:25, walker pisze:
    > Witam,
    > Czy ktos spotkal urzadzenie elektroniczne ktore umozliwia zeskanowanie
    > najprostszej bakterii atom po atomie? lacznie z elektronami?

    Tak, w STAR TREK. Nawet można przesłać to na inną planetę i odtworzyć...

    A zanim takie coś zrobisz, to najpierw chciałbym wiedzieć, jak sobie
    wyobrażasz skanowanie elektronu ( i co to w ogóle jest ten elektron, bo
    zdaje się - słabo wiadomo).

    Kolega przesadził na zabawie noworocznej :)

  • 34. Data: 2013-01-03 17:25:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości

> [...]
    >bo zdaje się - słabo wiadomo).
    >Kolega przesadził na zabawie noworocznej :)

    O teleportacji kwantowej coraz glosniej.
    A to polega na tym ze przenosi sie stan kwantowy ... na razie fotonu.

    Wiec zeskanowac sie nie da (jest na to twierdzenie), ale przeslac na
    inna planete ... chyba tak.

    J.

  • 35. Data: 2013-01-13 13:15:15
    Od: walker <m...@g...com>

    http://www.frazpc.pl/aktualnosci/922982,pr-gpugridne
    t-wspomaga-naukowcow-w-walce-z-hiv.html

  • 36. Data: 2013-01-13 13:19:23
    Od: walker <m...@g...com>

    On 01/13/2013 01:15 PM, walker wrote:
    > http://www.frazpc.pl/aktualnosci/922982,pr-gpugridne
    t-wspomaga-naukowcow-w-walce-z-hiv.html

    czyli jednak "jakos sie" da ...

  • 37. Data: 2013-01-13 13:21:23
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-01-13 13:15, walker pisze:
    > http://www.frazpc.pl/aktualnosci/922982,pr-gpugridne
    t-wspomaga-naukowcow-w-walce-z-hiv.html

    Nie bardzo wiem co ten tekst ma wspólnego z tematem założonego przez
    ciebie wątku, ani co ten wątek ma wspólnego z tematem grupy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 38. Data: 2013-01-13 13:38:25
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-01-13 13:19, walker pisze:
    t-wspomaga-naukowcow-w-walce-z-hiv.html

    > czyli jednak "jakos sie" da ...

    Czyli nie widzisz różnicy między zeskanowaniem obiektu a jego modelowaniem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 39. Data: 2013-01-13 14:15:39
    Od: walker <m...@g...com>

    On 01/13/2013 01:38 PM, Mario wrote:
    t-wspomaga-naukowcow-w-walce-z-hiv.html

    > Czyli nie widzisz różnicy między zeskanowaniem obiektu a jego modelowaniem.

    ale zeby modelowac obiekt trzeba znac jakos jego strukture ...

  • 40. Data: 2013-01-13 14:29:52
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-01-13 14:15, walker pisze:
    t-wspomaga-naukowcow-w-walce-z-hiv.html

    > ale zeby modelowac obiekt trzeba znac jakos jego strukture ...

    Można modelować proces opisany jakimiś równaniami.
    A samo poznanie przestrzennej budowy obiektu nie daje dużo informacji o
    tym jakie procesy w nim zachodzą. Nie mówiąc o tym ze ciężko jest zbadać
    położenie elektronów :)

    --
    pozdrawiam
    MD