  • 21. Data: 2018-08-26 11:11:42
    Temat: Re: czy czujnik PIR działa przez szybę? (wykrywanie ruchu za oknem)
    Od: Relatywizator rzeczywistości Dąs <f...@g...com>

    użytkownik f...@g...com napisał:

    > przepraszam, ze nie googluję długo, ale w tych czasach mało piszą. Napotkane próby
    użycia szkła są niewiarygodną brednią, szkło _silnie_ i w praktyce w 100% tłumi i
    uniemożliwia wykrywanie. Potwierdzam, ze w czujniku mala szybka jest z germanu,
    soczewki są miękkie i z polietylenu zapewne, polietylen np. torebki do żywności nie
    tłumi, nie tłumi tez fal do anteny satelitarnej.

    Faktycznie soczewki są z HDPE PE tylko to to jest jakieś matowe i mleczne,
    dziwne że działa.
    https://www.murata.com/~/media/webrenewal/products/s
    ensor/infrared/datasheet_pir.ashx?la=en-sg

  • 22. Data: 2018-08-26 14:11:14
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-08-26 o 10:50, Relatywizator rzeczywistości Dąs pisze:
    > O fluorek wapnia pewnie się nada

    Hm, przecież on jest higroskopijny, czyli trzeba go "czymś" chronić
    przed kontaktem z wilgotnym (nawet i parę %) powietrzem.

  • 23. Data: 2018-08-26 14:30:30
    Od: Relatywizator rzeczywistości Dąs <f...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2018 14:11:37 UTC+2 użytkownik JaNus napisał:

    > Hm, przecież on jest higroskopijny,

    Chyba nie.
    rozp. w H2O 0,015 g/l przy 18 C (Gałecki)
    temp. topnienia 1418 C

    Mowa o CaF2
    https://www.indiamart.com/proddetail/calcium-fluorid
    e-lenses-caf2-10704095888.html

    Tak czy siak fantazjujemy mocno:)

  • 24. Data: 2018-08-26 16:17:15
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-08-26 o 14:30, Relatywizator rzeczywistości Dąs pisze:

    > Chyba nie. rozp. w H2O 0,015 g/l przy 18 C (Gałecki)
    >
    > temp. topnienia 1418 C

    A co ma jego rozpuszczalność w wodzie, do rozpuszczalności (choćby
    i odrobiny) wody w samym krysztale? Wystarczy, że wodą nieco tylko
    nasiąknie, i jego własności optyczne trafi szlag!
    No i co do wiatraka ma jego temp. topnienia??

    https://www.indiamart.com/proddetail/calcium-fluorid
    e-lenses-caf2-10704095888.html

    Little hygroscopic susceptibility
    -- "mała wrażliwość", ale jednak niezerowa, czyli taka, jak np szkła
    sodowego, czy wielu innych szkieł. Mają one zauważalną zwilżalność, ale
    tylko i wyłącznie *powierzchniową*, woda wgłąb ich nie wnika!

    > Tak czy siak fantazjujemy mocno:)

    Nic nie zmyślam, elementy optyczne z CaF_2 obrabiałem "tymi rencami" gdy
    pracowałem na PW, i gdy nie były używane, to przechowywało się je w
    eksykatorze. Gdzie substancje o silniejszej higroskopijności wyzwalały
    je z "wilgoci nabytej">

  • 25. Data: 2018-08-27 08:00:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ToMasz wrote:

    > Postawiłem przed szyba  czujnik PIR, taki najtańszy z ebaya
    > i... nie działa. ślepy jak kret. Jak wykryć obecność "ktosia"?

    https://www.youtube.com/watch?v=mKxa_veWsJg

    Pozdrawiam, Piotr

  • 26. Data: 2018-08-27 08:01:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Ale! ja nie chcę żadnej czujki.

    Zatrudnij stróża.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2018-08-27 08:06:54
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    > Zatrudnij stróża.

    Istnieje opcja nie tylko "tańsza", ale i szersza. Wszak jak powiada
    przysłowie:
    chcesz mieć *prawdziwą*, szczerą miłość za pieniądze? To kup sobie psa!

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 28. Data: 2018-08-27 09:05:16
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał w wiadomości

    > Istnieje opcja nie tylko "tańsza", ale i szersza. Wszak jak powiada
    > przysłowie:
    > chcesz mieć *prawdziwą*, szczerą miłość za pieniądze? To kup sobie psa!

    A nawet dwa. Hint - "dzwoneczek". Kto ma/miał psa, to pewnie wie, o co
    chodzi. Ale w 2 słowach rzeknę:
    1 duży, ten właściwy, drugi mały, czujny, który obudzi dużego. Ten mały
    właśnie, to "dzwoneczek".
    Taka forma "dwupsa".

    Choć prawdziwa miłość pieniędzy nie potrzebuje, miałem dwa, ale jeden był
    już stary (kundelek), bardzo chory... i BARDZO mi go brakuje. Został jamnik,
    Też już stary... Są na moim profilu YT, nick jak tutaj.
    Oba psy miałem za darmo, choć za kundelka dałem piwo, ale nie musiałem, to
    była moja inicjatywa. Były czujne...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

    ---
    Avast.

  • 29. Data: 2018-08-27 09:07:28
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-27 o 08:06, BaSk pisze:

    > Istnieje opcja nie tylko "tańsza", ale i szersza. Wszak jak powiada
    > przysłowie:
    > chcesz mieć *prawdziwą*, szczerą miłość za pieniądze? To kup sobie psa!

    Czy wy wszyscy naprawdę sądzicie, że przez te dwa lata problem nie
    został rozwiązany? :O

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 30. Data: 2018-08-27 18:55:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Super film. W przypasdku wojny i koniecznosci zostania partyzantem z filmu wiadomo
    jak trzeba sie przygotowac na okolicznosc wypatrzenia przez czujniki podczerwieni
    smiglowca czy samolotu. Ziemianki musza miec dachy zrobione z szyb a do nocnych akcji
    trzeba zabierac metalizowana folie zeby sie ukryc. Lazenie z szyba w czasie akcji to
    marny pomysl.