  • 11. Data: 2015-11-12 03:30:22
    Temat: Re: czy czujnik PIR działa przez szybę? (wykrywanie ruchu za oknem)
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale! ja nie chcę żadnej czujki.

    Na pewno chcesz, tylko jeszcze nie wiesz o tym.

  • 12. Data: 2015-11-12 14:38:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >trzeba aby się załączało światło gdy ktoś przechodzi przed oknem. Ale
    >niema żadnej możliwości ingerencji w budynek na zewnątrz - zabytek i
    >niema szans.

    przykleic tasma klejaca :-)

    >Postawiłem przed szyba czujnik PIR, taki najtańszy z ebaya i... nie
    >działa. ślepy jak kret. Jak wykryć obecność "ktosia"?

    Zmienic szybe. Przez zwykla szybe niestety nie dziala.

    J.

  • 13. Data: 2015-11-12 15:08:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Zawsze mnie zastanawiało dlaczego pir przez szybę nie działa a pilot
    >od tv tak. To podczerwień i to podczerwień, zatem jaka jest
    >graniczna długość fali przy której nie ma już przejścia przez szybę
    >(tłumienie gwałtownie rosnie)?

    Calkiem inne podczerwienie.
    Ta od pilota bliska, rzedu 1um, a te PIR gdzies kolo 10um.

    W szkle da sie zrobic bardzo ostre przejscie, no ale my tu o zwyklej
    szybie okiennej a nie o specjalnym filtrze - tu sie nikt nie stara.

    J.

  • 14. Data: 2015-11-12 17:32:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Nov 2015 15:08:00 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W szkle da sie zrobic bardzo ostre przejscie, no ale my tu o
    zwyklej
    > szybie okiennej a nie o specjalnym filtrze - tu sie nikt nie stara.

    Czy folia daje taki sam efekt jak szyba?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-11-12 17:54:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 12 Nov 2015 15:08:00 +0100, "J.F."

    >Czy folia daje taki sam efekt jak szyba?

    Jaka folia ?
    Folia z plastiku, szyba ze szkla.

    Jak widac jest folia, ktora jest przezroczysta dla dalekiego IR ... bo
    robia z niej obiektywy ("szybki") do czujnikow PIR.

    Soczewki do kamer termowizyjnych byly kiedys z germanu, teraz chyba
    cos tanszego uzywaja.

    J.

  • 16. Data: 2017-10-08 03:49:07
    Od: tak <f...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 14:32:29 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > niema szans. Postawiłem przed szyba czujnik PIR, taki najtańszy z ebaya
    > i... nie działa. ślepy jak kret. Jak wykryć obecność "ktosia"?

    to nie jest prosta sprawa, a ja używałem czujek PIR i mikrofalowych, z zasady poza
    wnętrzem są zawodne(przeciągi, wiatr, zwierzęta). Mikrofalowe(radiowe) tylko tam,
    gdzie nikogo dokładnie nie ma. Przez brak litery mikro podaje się błędnie długość
    fali podczerwieni ciała człowieka, to 10 mikrometrów, 9 mikrometrów, nie milimetrów.
    Nie ma to nic wspólnego z podczerwienią pilota i kamer podczerwonych , np 0.720
    mikrometra, 0.900 mikrometra. Szkło tłumi całkowicie PIR, mikrofale nie. W praktyce
    prowadzę sprawdzanie i promieniowanie dla PIR przepuszcza dobrze polietylen, to na
    przykład przezroczysta folia ogrodnicza i przezroczyste torebki do żywności,
    zamrażania. NIEKTÓRE rzadsze opakowania. W sumie to średnica 1-2 centymetry. W tym
    kontekście na boku napiszę, że są czujniki bez soczewek, z lustrem z czarnego
    obsydianu.

  • 17. Data: 2017-10-08 14:27:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 18:49:07 -0700 (PDT), tak napisał(a):
    > W dniu środa, 11 listopada 2015 14:32:29 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    Na niezlego suchara odpowiadasz :-)

> [...]

    Przez szybe istotnie nie dziala ... ale ... sam czujnik PIR to z czego
    ma "szybke" ? Kwarc ?

    J.

  • 18. Data: 2017-10-23 19:25:14
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Sun, 8 Oct 2017 14:27:44 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> napisal:

    > Na niezlego suchara odpowiadasz :-)

    > Przez szybe istotnie nie dziala ... ale ... sam czujnik PIR to z czego
    > ma "szybke" ? Kwarc ?
    >
    > J.
    german, moze tez byc znse

  • 19. Data: 2018-08-26 07:55:10
    Od: f...@g...com

    W dniu środa, 11 listopada 2015 08:32:29 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > niema szans. Postawiłem przed szyba czujnik PIR, taki najtańszy z ebaya
    > i... nie działa. ślepy jak kret. Jak wykryć obecność "ktosia"?

    przepraszam, ze nie googluję długo, ale w tych czasach mało piszą. Napotkane próby
    użycia szkła są niewiarygodną brednią, szkło _silnie_ i w praktyce w 100% tłumi i
    uniemożliwia wykrywanie. Potwierdzam, ze w czujniku mala szybka jest z germanu,
    soczewki są miękkie i z polietylenu zapewne, polietylen np. torebki do żywności nie
    tłumi, nie tłumi tez fal do anteny satelitarnej. Są rożne rodzaje i grubości
    plastiku, nie każdy plastik jest taki sam. Przy okazji lepsza od szkła jest
    plastikowa szyba poliwęglanowa, są tez szyby akrylowe plastikowe wcześniej zwykle
    nazywane pleksi. W tym momencie nie podam tłumienia. Jeśli chodzi o zawodność czujek,
    to problem od dawna jest rozwiązany- czujki dualne np. wykrywają zwierzęta i ludzi
    powyżej 40kg itp. Można tez łączyć czujniki i rodzaje czujek, wymienię czujniki ruchu
    ultradźwiękowe, w świetle widzialnym(działa!), bariery podczerwieni, w tym
    laserowe(oczywiście może być czerwony laser), radarowe, czyli radiowe mikrofalowe,
    czujniki PIR, czyli ruchu żywych obiektów, długość fali człowieka to 9 milimetrów do
    centymetra, to promieniowanie podczerwone, cieplne, temperatura około 35 stopni
    Celsjusza. Oczywiście skomplikowane zaburzenia promieniowania WiFi.

  • 20. Data: 2018-08-26 10:50:31
    Od: Relatywizator rzeczywistości Dąs <f...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 17:12:44 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > ustawiona
    >
    > Ale! ja nie chcę żadnej czujki.

    To zmień szybę.
    https://www.thinkalpen.com/wp-content/uploads/2012/0
    7/visible-transmission.jpg
    http://www.hellma-analytics.com/assets/adb/e5/e5c4a6
    7f363cd89a.jpg

    O fluorek wapnia pewnie się nada, chyba canon to to stosuje w obiektywach
    za big kaskę.