  • 1. Data: 2011-02-14 08:03:35
    Temat: czujnik temperatury+czasówka+alarm
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    problem z zapominalskim ojcem

    otworzył okno by wywietrzyć przed snem i zasnął
    on organizm zahartowany, mama nie

    chcę by po 30minutach utrzymywania się temperatury niższej od 15stopni
    załączenie mini syreny

    jeżeli nie ma gotowca, to jak takie coś zrealizować?

  • 2. Data: 2011-02-14 09:28:29
    Temat: Re: czujnik temperatury+czasówka+alarm
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.02.2011 09:03, zlotowinfo pisze:
> [...]
    > załączenie mini syreny
    >
    > jeżeli nie ma gotowca, to jak takie coś zrealizować?

    znajdź jakiegoś elektronika amatora co się bawi w programowanie AVRków i
    piszę najprostrze programy w bascomie to Ci takie coś poskłada w pół
    godziny. Części do tego to pewnie w kilkunastu złotych się zmieści +
    usługa. Może ktoś z grupy się zgłosi na ochotnika..
    No chyba że sam umiesz się lutownica posługiwać i programowanie choć
    minimalnie ogarniasz... a i może nowe hobby będziesz mieć

  • 3. Data: 2011-02-14 09:35:03
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > znajdź jakiegoś elektronika amatora co się bawi w programowanie AVRków i
    > piszę najprostrze programy w bascomie to Ci takie coś poskłada w pół
    po co aż tak komplikować, chyba że faktycznie warto
    bo koszt elementów: czujnik temperatury+czasówka+sygnalizator dźwiękowy
    będzie zbyt duży
    może ktoś podać taką ofertę?

> [...]
    > No chyba że sam umiesz się lutownica posługiwać i programowanie choć
    > minimalnie ogarniasz... a i może nowe hobby będziesz mieć

    w elektronike trochę się już bawiłem, miałem nadzieję
    że jest taki gotowiec, a jak nie to zestawienie z 3:
    - czujka temperatury
    - czasówka
    - sygnalizator dźwiękowy

  • 4. Data: 2011-02-14 12:25:03
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 14.02.2011 10:35, zlotowinfo pisze:
    > po co aż tak komplikować, chyba że faktycznie warto
    > bo koszt elementów: czujnik temperatury+czasówka+sygnalizator dźwiękowy
    > będzie zbyt duży
    > może ktoś podać taką ofertę?
    Tak PI*drzwi:
    ATmega8 - 8zł
    NTC - 2zł
    7805 - 1zł
    brzęczyk piezo 2zł
    kilka rezystorów - 0.5zł
    obudowa 6zł
    projektowanie + programowanie + płytka drukowana - 25zł * 2h = 50zł

    zostaje kwestia zasilania - najprostsze jest z baterii, inaczej dochodzi
    jeszcze zasilacz do nokii.

    Michoo

  • 5. Data: 2011-02-14 12:44:13
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-14 13:25, Michoo pisze:
    > Tak PI*drzwi:
    > ATmega8 - 8zł
    > NTC - 2zł
    > 7805 - 1zł
    > brzęczyk piezo 2zł
    > kilka rezystorów - 0.5zł
    > obudowa 6zł

    A czas spędzony na zakupach?

    > projektowanie + programowanie + płytka drukowana - 25zł * 2h = 50zł

    IMHO 2 godziny to za mało czasu. Poza tym 25zł/h to śmiesznie mała stawka.

    MD

  • 6. Data: 2011-02-14 13:28:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 14.02.2011 13:44, Mario pisze:
    > A czas spędzony na zakupach?
    Idę w tym tygodniu po części.

    > IMHO 2 godziny to za mało czasu.
    Jeżeli funkcjonalność ma być jak podana to nie widzę czemu miałoby to
    trwać dłużej.

    > Poza tym 25zł/h to śmiesznie mała stawka.
    Jak dla kogo. Studentom i tak płacą zazwyczaj mniej. A przy wyższej
    stawce staje się to nieopłacalne.

    Michoo

  • 7. Data: 2011-02-14 13:38:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    zlotowinfo napisało:

    > po co aż tak komplikować, chyba że faktycznie warto
    > bo koszt elementów: czujnik temperatury+czasówka+sygnalizator dźwiękowy
    > będzie zbyt duży
    > może ktoś podać taką ofertę?

    Można to też zrealizować przy pomocy czterech komputerów -- jeden do
    pomiaru temperatury, drugi odmierzający czas, trzeci do piszczenia
    i czwarty do zawiadywania tym wszystkim.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2011-02-14 13:52:57
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dłużej.

    > Jak dla kogo. Studentom i tak płacą zazwyczaj mniej. A przy wyższej stawce

    Czyli rozumiem, to jest Twoja oferta?
    Nie zaś z punktu widzenia klienta.
    :)

    --
    Pozdr
    EM

  • 9. Data: 2011-02-14 15:02:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Można to też zrealizować przy pomocy czterech komputerów -- jeden do
    > pomiaru temperatury, drugi odmierzający czas, trzeci do piszczenia
    > i czwarty do zawiadywania tym wszystkim.
    Jeszcze jeden z 4 kartami sieciowymi do routowania.

    Michoo

  • 10. Data: 2011-02-14 15:47:20
    Od: robmac <r...@k...pl>

    On 14 Lut, 09:03, "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:
    > chcę by po 30minutach utrzymywania się temperatury niższej od 15stopni
    > załączenie mini syreny

    Koledzy komplikują, a mi wydaje się, że przeciętna stacja pogodowa
    (taki termometr pokojowy),
    ma opcję alarmowania po przekroczeniu ustawionego progu temperatury.
    Co do opóźnienia, to myślę, że wystarczy poeksperymentować z
    ustawieniem tego progu,
    oraz umiejscowieniem termometru. Kiedy wietrzę pokój, to mimo, że
    powietrze dość szybko się
    schładza, na termometrze wskazanie spada dość powoli.

    --
    pozdr.
    Robert