eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[cross]Re: [gww] dobry serwis alternatorów[cross]Re: [gww] dobry serwis alternatorów
  • Data: 2015-03-02 19:20:29
    Temat: [cross]Re: [gww] dobry serwis alternatorów
    Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-03-02 o 15:13, dddddddd pisze:
    > W dniu 2015-03-02 o 13:35, J.F. pisze:
    >> Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:54f4557c$0$32229$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
    >>>>> Całkiem normalne przy tym modelu, a jednak akumulator 100Ah muszę co
    >>>>> kilka dni doładowywać
    >>>> Jezdzisz jako rozumiem codziennie ? Wiec to raczej nie to.
    >>>> Napiecie prawde ci powie, ale najlepiej mierzyc na biezaco.
    >>>
    >>> Akumulator nowy, napięcie kontroluje na bieżąco wskaźnikiem na
    >>> antyradarze (dokładność żadna ale widać czy jest 12 czy
    >>> 14v)
    >>
    >> I co - w czasie jazdy jest powyzej 13.5V ?
    >> No to nie w alternatorze problem.
    >>
    >> W czasie jazdy bylo okolo 14V, a na drugi dzien nie chce zapalic ?
    >> Albo aku uszkodzone, co jest raczej malo prawdopodobne, albo cos ci
    >> jednak w nocy zre prad.
    >>
    >> No chyba ze problemu nie ma, tylko klemy trzeba przeczyscic :-)
    >>
    >> J.
    >>
    >>
    >
    >
    > to nie do końca tak.
    > klemy czyste, akumulator naładuję prostownikiem i tydzień albo dwa mam
    > spokój. Jak robię dłuższe trasy (np. wypad 400km w jedną stronę) to
    > wydaje mi się że spokój mam dłużej. Jak nie robię wypadów tylko jeżdżę w
    > stałe miejsce (30km w jedną stronę autostradą) to po tym czasie albo nie
    > odpalę z rana, albo odpalę ale czuję że słabo kręci - a wtedy jak
    > przejadę 30km i postawię go na kilka godzin to po tych kilku godzinach
    > nie mogę odpalić - dlatego też upieram się przy alternatorze - przy 30km
    > autostradą powinien się podładować, choć to tylko 15-20minut jazdy.
    > Auto o tyle ciekawe że normalnym jest że w ciągu pół godziny od
    > zamknięcia bierze sporo prądu (kilka A) - chyba praktycznie równo po 30
    > minutach pobór spada do 20mA (na zakresie pomiarowym 20A więc błąd
    > spory, ale pogląd jest i taki prąd tak wielkiego akumulatora
    > rozładowywać nie powinien). Wszystkie modele tak mają i powinno być ok.
    >
    >

    Dziś pierwszy dzień pomiarów.
    Przy stałej jeździe ładowanie stabilne 14,75V, a po kilku kilometrach
    14,8V, przy hamowaniu (w zasadzie chyba w momencie redukcji biegu-
    automat) na chwilkę spada (ale ma powyżej 14V, raz tylko pokazało 13,6V)
    i zawsze wzrasta do 14,9V - raz nawet pokazało 15,1V, po chwili spada do
    14,8V. Dziś jednak ogólnie pokazywało wysokie napięcie (antyradar
    pokazywał 14,3-14,6V, często pokazuje 13,6V co oznacza 14,0V na
    akumulatorze).
    Pytanie czy te 14,8V to nie za dużo i nie zepsuło mi akumulatora? A może
    te chwilowe wzrosty do >15V mogły go zepsuć?
    Przez najbliższe dni będę kontynuował pomiary
    Sposób pomiaru: miernik wpięty bezpośrednio przy klemie na 4-metrowym
    przedłużaczu ydy 1,5mm2

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: