-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
ews.dfn.de!storethat.news.telefonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder4.news.
weretis.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!mx02.eternal-sep
tember.org!.POSTED!not-for-mail
From: dddddddd <f...@e...com>
Newsgroups: pl.regionalne.wroclaw,pl.misc.samochody
Subject: [cross]Re: [gww] dobry serwis alternatorów
Date: Mon, 02 Mar 2015 19:20:29 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 62
Message-ID: <md29k2$id$1@dont-email.me>
References: <mcsukd$9cm$1@dont-email.me>
<1a621luhhxbb9$.1xphkxej86sst.dlg@40tude.net>
<mcui1r$bk0$1@dont-email.me> <54f43042$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
<54f4557c$0$32229$65785112@news.neostrada.pl>
<54f4592d$0$2204$65785112@news.neostrada.pl> <md1r53$vs1$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 2 Mar 2015 18:19:46 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="c6efb3f84f12882342fdda80bd8394e4"; logging-data="589";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19EmotFpxR4nDzqUclmsple"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <md1r53$vs1$1@dont-email.me>
Cancel-Lock: sha1:jAqQcY5RLEHjEklqSO1j9o4s66E=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.regionalne.wroclaw:655857 pl.misc.samochody:2556703
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-03-02 o 15:13, dddddddd pisze:
> W dniu 2015-03-02 o 13:35, J.F. pisze:
>> Użytkownik napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:54f4557c$0$32229$6...@n...neostrad
a.pl...
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
>>>>> Całkiem normalne przy tym modelu, a jednak akumulator 100Ah muszę co
>>>>> kilka dni doładowywać
>>>> Jezdzisz jako rozumiem codziennie ? Wiec to raczej nie to.
>>>> Napiecie prawde ci powie, ale najlepiej mierzyc na biezaco.
>>>
>>> Akumulator nowy, napięcie kontroluje na bieżąco wskaźnikiem na
>>> antyradarze (dokładność żadna ale widać czy jest 12 czy
>>> 14v)
>>
>> I co - w czasie jazdy jest powyzej 13.5V ?
>> No to nie w alternatorze problem.
>>
>> W czasie jazdy bylo okolo 14V, a na drugi dzien nie chce zapalic ?
>> Albo aku uszkodzone, co jest raczej malo prawdopodobne, albo cos ci
>> jednak w nocy zre prad.
>>
>> No chyba ze problemu nie ma, tylko klemy trzeba przeczyscic :-)
>>
>> J.
>>
>>
>
>
> to nie do końca tak.
> klemy czyste, akumulator naładuję prostownikiem i tydzień albo dwa mam
> spokój. Jak robię dłuższe trasy (np. wypad 400km w jedną stronę) to
> wydaje mi się że spokój mam dłużej. Jak nie robię wypadów tylko jeżdżę w
> stałe miejsce (30km w jedną stronę autostradą) to po tym czasie albo nie
> odpalę z rana, albo odpalę ale czuję że słabo kręci - a wtedy jak
> przejadę 30km i postawię go na kilka godzin to po tych kilku godzinach
> nie mogę odpalić - dlatego też upieram się przy alternatorze - przy 30km
> autostradą powinien się podładować, choć to tylko 15-20minut jazdy.
> Auto o tyle ciekawe że normalnym jest że w ciągu pół godziny od
> zamknięcia bierze sporo prądu (kilka A) - chyba praktycznie równo po 30
> minutach pobór spada do 20mA (na zakresie pomiarowym 20A więc błąd
> spory, ale pogląd jest i taki prąd tak wielkiego akumulatora
> rozładowywać nie powinien). Wszystkie modele tak mają i powinno być ok.
>
>
Dziś pierwszy dzień pomiarów.
Przy stałej jeździe ładowanie stabilne 14,75V, a po kilku kilometrach
14,8V, przy hamowaniu (w zasadzie chyba w momencie redukcji biegu-
automat) na chwilkę spada (ale ma powyżej 14V, raz tylko pokazało 13,6V)
i zawsze wzrasta do 14,9V - raz nawet pokazało 15,1V, po chwili spada do
14,8V. Dziś jednak ogólnie pokazywało wysokie napięcie (antyradar
pokazywał 14,3-14,6V, często pokazuje 13,6V co oznacza 14,0V na
akumulatorze).
Pytanie czy te 14,8V to nie za dużo i nie zepsuło mi akumulatora? A może
te chwilowe wzrosty do >15V mogły go zepsuć?
Przez najbliższe dni będę kontynuował pomiary
Sposób pomiaru: miernik wpięty bezpośrednio przy klemie na 4-metrowym
przedłużaczu ydy 1,5mm2
--
Pozdrawiam
Łukasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=