eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[cross]Re: [gww] dobry serwis alternatorów[cross]Re: [gww] dobry serwis alternatorów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
    ews.dfn.de!storethat.news.telefonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder4.news.
    weretis.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!mx02.eternal-sep
    tember.org!.POSTED!not-for-mail
    From: dddddddd <f...@e...com>
    Newsgroups: pl.regionalne.wroclaw,pl.misc.samochody
    Subject: [cross]Re: [gww] dobry serwis alternatorów
    Date: Mon, 02 Mar 2015 19:20:29 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 62
    Message-ID: <md29k2$id$1@dont-email.me>
    References: <mcsukd$9cm$1@dont-email.me>
    <1a621luhhxbb9$.1xphkxej86sst.dlg@40tude.net>
    <mcui1r$bk0$1@dont-email.me> <54f43042$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <54f4557c$0$32229$65785112@news.neostrada.pl>
    <54f4592d$0$2204$65785112@news.neostrada.pl> <md1r53$vs1$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 2 Mar 2015 18:19:46 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="c6efb3f84f12882342fdda80bd8394e4"; logging-data="589";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19EmotFpxR4nDzqUclmsple"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.5.0
    In-Reply-To: <md1r53$vs1$1@dont-email.me>
    Cancel-Lock: sha1:jAqQcY5RLEHjEklqSO1j9o4s66E=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.regionalne.wroclaw:655857 pl.misc.samochody:2556703
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-03-02 o 15:13, dddddddd pisze:
    > W dniu 2015-03-02 o 13:35, J.F. pisze:
    >> Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:54f4557c$0$32229$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
    >>>>> Całkiem normalne przy tym modelu, a jednak akumulator 100Ah muszę co
    >>>>> kilka dni doładowywać
    >>>> Jezdzisz jako rozumiem codziennie ? Wiec to raczej nie to.
    >>>> Napiecie prawde ci powie, ale najlepiej mierzyc na biezaco.
    >>>
    >>> Akumulator nowy, napięcie kontroluje na bieżąco wskaźnikiem na
    >>> antyradarze (dokładność żadna ale widać czy jest 12 czy
    >>> 14v)
    >>
    >> I co - w czasie jazdy jest powyzej 13.5V ?
    >> No to nie w alternatorze problem.
    >>
    >> W czasie jazdy bylo okolo 14V, a na drugi dzien nie chce zapalic ?
    >> Albo aku uszkodzone, co jest raczej malo prawdopodobne, albo cos ci
    >> jednak w nocy zre prad.
    >>
    >> No chyba ze problemu nie ma, tylko klemy trzeba przeczyscic :-)
    >>
    >> J.
    >>
    >>
    >
    >
    > to nie do końca tak.
    > klemy czyste, akumulator naładuję prostownikiem i tydzień albo dwa mam
    > spokój. Jak robię dłuższe trasy (np. wypad 400km w jedną stronę) to
    > wydaje mi się że spokój mam dłużej. Jak nie robię wypadów tylko jeżdżę w
    > stałe miejsce (30km w jedną stronę autostradą) to po tym czasie albo nie
    > odpalę z rana, albo odpalę ale czuję że słabo kręci - a wtedy jak
    > przejadę 30km i postawię go na kilka godzin to po tych kilku godzinach
    > nie mogę odpalić - dlatego też upieram się przy alternatorze - przy 30km
    > autostradą powinien się podładować, choć to tylko 15-20minut jazdy.
    > Auto o tyle ciekawe że normalnym jest że w ciągu pół godziny od
    > zamknięcia bierze sporo prądu (kilka A) - chyba praktycznie równo po 30
    > minutach pobór spada do 20mA (na zakresie pomiarowym 20A więc błąd
    > spory, ale pogląd jest i taki prąd tak wielkiego akumulatora
    > rozładowywać nie powinien). Wszystkie modele tak mają i powinno być ok.
    >
    >

    Dziś pierwszy dzień pomiarów.
    Przy stałej jeździe ładowanie stabilne 14,75V, a po kilku kilometrach
    14,8V, przy hamowaniu (w zasadzie chyba w momencie redukcji biegu-
    automat) na chwilkę spada (ale ma powyżej 14V, raz tylko pokazało 13,6V)
    i zawsze wzrasta do 14,9V - raz nawet pokazało 15,1V, po chwili spada do
    14,8V. Dziś jednak ogólnie pokazywało wysokie napięcie (antyradar
    pokazywał 14,3-14,6V, często pokazuje 13,6V co oznacza 14,0V na
    akumulatorze).
    Pytanie czy te 14,8V to nie za dużo i nie zepsuło mi akumulatora? A może
    te chwilowe wzrosty do >15V mogły go zepsuć?
    Przez najbliższe dni będę kontynuował pomiary
    Sposób pomiaru: miernik wpięty bezpośrednio przy klemie na 4-metrowym
    przedłużaczu ydy 1,5mm2

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: