  • 11. Data: 2012-04-14 11:44:14
    Temat: Re: coś małej mocy
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > komputer ma regularnie obierać pocztę, reszta to przy okazji, stąd
    > potrzeba małego poboru...

    a może coś takiego:
    http://www.raspberrypi.org/
    ?
    Przem

  • 12. Data: 2012-04-14 15:15:21
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-14 10:24, miab wrote:

    > Serwer plików?
    > To może coś z tych:
    > http://www.twenga.pl/dir-Informatyka,Serwery-i-akces
    oria,Serwer-plikow-NAS-69

    Wiele z tego to *bardzo* wolne urządzenia bez możliwości pracy jako
    typowy komputer co zaznaczył pytający

    Gdy w grę wchodzą umiejętności złożenia własnego sprzętu + odrobina
    czasu, to wiesz, że będziesz miał wydajny sprzęt (przynajmniej NAS) na
    potrzeby SOHO. Ile wydasz, to już zależy od komponentów.

  • 13. Data: 2012-04-14 16:49:08
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    serwer padł...

  • 14. Data: 2012-04-14 17:34:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rafal Lukawski napisa?(a):

    > zapodaj linka ;)

    http://sbb.do.netu ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 15. Data: 2012-04-14 20:15:12
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jm9rjv$pso$1@node2.news.atman.pl...
    > nie czytałem ostatnio żadnych pism komputerowych jestem zielony,
    > co można by było złożyć do netu, warunek mały pobór prądu?

    AMD A4-3400 FM1 ma pobór całkiem przyzwoity i przy tym dość sporo mocy. Nie
    warto zawracać sobie głowy atomami dla 5W różnicy w ogólnym poborze prądu.

  • 16. Data: 2012-04-15 14:23:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-14 11:44, Użytkownik Przemek napisał:

    > a może coś takiego:
    > http://www.raspberrypi.org/

    Fajna zabawka dla miłośników majsterkowania i programowania, dla
    kogoś kto chce komputer raczej mało przydatna.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-04-15 22:39:19
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > Fajna zabawka dla miłośników majsterkowania i programowania, dla
    > kogoś kto chce komputer raczej mało przydatna.

    Czy Linux jest dla miłośników majsterkowania i programowania ?
    Na serwer plików Linux jak najbardziej :)
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2012-04-16 08:31:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-15 22:39, Użytkownik PP napisał:

    > Czy Linux jest dla miłośników majsterkowania i programowania ?
    > Na serwer plików Linux jak najbardziej :)

    Chyba w podanym linku sprzęt przeoczyłeś. :-)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2012-04-16 08:45:20
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > Chyba w podanym linku sprzęt przeoczyłeś. :-)

    Nie przeoczyłem linku, podałem go piętro wyżej
    http://www.raspberrypi.org/faqs , zareagowałem tylko na zakwalifikowanie
    tego komputera do grupy dla majsterkowiczów.
    Mamy Ethernet, system na karcie SD, USB i HDMI, można pobuszować po
    interenecie, popisać, pooglądać filmy i zrobić serwer plików, mamy
    komplecik, no może jeszcze musimy kupić zasilacz do komórki i starczy.
    Piotr

  • 20. Data: 2012-04-16 09:50:37
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-16 08:45, PP pisze:

> [...]
    > interenecie, popisać, pooglądać filmy i zrobić serwer plików, mamy
    > komplecik, no może jeszcze musimy kupić zasilacz do komórki i starczy.
    Chyba nadal sprzęt przeoczasz. Tam jest tylko ethernet 10/100, i zwykłe
    jedno USB (ewentualnie 2, ale przez huba na płycie, więc wydajność taka
    sama). Jak chcesz ten serwer plików na tym stawiać? serwować kilka
    plików z karty SD, z prędkością maks ~8MB/s ? Czy może podłączać macierz
    dysków z hubem USB ;) i wydajnością jeszcze mniejszą?

    R-Pi nadaje się na serwer plików tak samo dobrze, jak lodówka na sejf.
    Można dołożyć kłódkę, i będzie, ale czy o takie coś chodzi pytającemu to
    nie wiem...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173