  • 21. Data: 2011-10-13 18:45:53
    Temat: Re: [co wybrać] Nowy (używany) samochód rodzinny
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    C4GrandPicasso. No i to drugie jest takim mini-van'ikiem.

    C4 - wąski kompakt z kanapą, C4GP - minivan na podzespołach kompakta z 3
    siedzeniami, może nie są szerokie, ale ułatwiają mocowanie fotelików
    /sadzanie osób. Tak samo jest w 307kombi i 307SW - kanapa to miejsce na 2.5
    osoby, a na 3 indywidualne fotele to jednak 3 osoby wejdą. Zresztą zupełnie
    nie zależy mi na ogromnym autobusie.

    wygodna limuzyna (Vel Satis) albo Eurovan (Phedra, Grand Espace), w
    zależności co się trafi i która opcja (5 czy 6 osób) wygra. Pseudo-van'y (C4
    Grand Picasso czy S-Max) odrzuciłem, bo ani to się nie nadaje do wożenia 6
    osób + bagaż wygodnie ani to duże nie jest, szczególnie w porównaniu do ceny.

    U mnie na pewno wygra opcja 2osoby + 2dzieci na fotelikach, awaryjnie 3osoby
    +2 dzieci na fotelikach + bagaż. Więcej osób _NIE_ przewiduje.

    dorosłych na pokładzie, jest średnio dobrym pomysłem... no ale można i tak.

    A dlaczego jest to średnio dobry pomysł? Przecież można wozić dzieciaka z
    przodu. A na kanapie z tyłu, układ osoba dorosła - fotelik - osoba dorosła
    daje więcej miejsca dla dorosłych niż układ fotelik - 2 dorosłe. Wynika to z
    tego, że fotelik nie dotyka do drzwi, więc 10cm pomiędzy fotelikiem a drzwiami
    jest stracona.

    boczne drzwi otworzyć, przesuwając je do tyłu - i dostęp do środka masz lepszy
    niż w każdym innym zwykłym aucie.

    Bo przez tylną klapę wygodniej się wkłada/wyjmuje duże ciężkie torby do/z
    bagażnika, niż przez boczne drzwi, pomiędzy słabo składanym fotelem a słupkiem
    (tam jest zawsze wąsko) - oto dlaczego chcę otwierać tylną klapę w garażu.

    Nie potrzebuję autobusu, potrzebuję albo małe kombi segmentu D albo bardzo
    duże kombi z segmentu C albo minivana na podzespołach segmentu C - taki
    wystarcza mi całkowicie.

    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"
    --

    Niczym niewyróżniający się IMK P7 - SWB ASS
    Szary Modus z D4F

  • 22. Data: 2011-10-13 21:01:21
    Od: Przemek <jpparo@usun_gazeta.pl>

    W dniu 2011-10-13 12:28, Franc pisze:
    > Na początek - jest różnica między pugiem 307kombi, który ma kanapę a 307SW
    > (czyli ta sama buda, tylko ze szklanym dachem), który ma 3 niezależne
    > siedzenia + opcja 2 dodatkowe w bagażniku. Poza tym, 307 nie pakowałem do
    > klasy "duże kombi" tylko "średnie" :)

    A wez se zapodaj multiple II (po roku 2006)
    Masz 6 miejsc, 3 tylne dowolnie wyjmowane/przesuwane.
    Moze nie jest za ładna, ale funkcjonalna, no i cena przystepna.

    --
    Przemek
    Multipla 1,6 2005

  • 23. Data: 2011-10-14 00:31:33
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-10-13 18:45, Franc wrote:
> [...]
    > osoby, a na 3 indywidualne fotele to jednak 3 osoby wejdą. Zresztą zupełnie

    No i Ci napisałem - celuj w takie C4GP/307SW. Stara Xsara Picasso czy
    Multipla też głupia nie jest, tyle że niestety w tym drugim przypadku
    komfort pracy kierowcy przy trzech tyłkach w pierwszym rzędzie cierpi...
    no i lepszej jakości wnętrza należy się raczej po francuzach a nie
    fiatach spodziewać.

    > U mnie na pewno wygra opcja 2osoby + 2dzieci na fotelikach, awaryjnie 3osoby
    > +2 dzieci na fotelikach + bagaż. Więcej osób _NIE_ przewiduje.

    J/w + awaryjnie to i duża limuzyna da radę. Witam w klubie ;)

> [...]
    > daje więcej miejsca dla dorosłych niż układ fotelik - 2 dorosłe. Wynika to z

    Dla dzieciaka w foteliku i bezpieczniej i stabilniej jest z tyłu. Jakoś
    tak mi praktyka mówi.

    > tego, że fotelik nie dotyka do drzwi, więc 10cm pomiędzy fotelikiem a drzwiami
    > jest stracona.

    Jeśli masz fotelik nie ISO-FIX'owo mocowany to da się tak go zamontować,
    że i tych 10cm nie stracisz.

> [...]
    > (tam jest zawsze wąsko) - oto dlaczego chcę otwierać tylną klapę w garażu.

    Osobiście to bym nie wpadł na to, żeby przeciskać się w garażu z
    nieporęcznymi gratami, zamiast wyjechać z niego i spokojnie i bez
    szarpaniny na świeżym powietrzu je zapakować, no ale jeśli dobierasz
    auto do garażu... można i tak.

    > Nie potrzebuję autobusu, potrzebuję albo małe kombi segmentu D albo bardzo
    > duże kombi z segmentu C albo minivana na podzespołach segmentu C - taki
    > wystarcza mi całkowicie.

    No to w przypadku 1 i 2 wygody nie będzie. Wariant 3 IMHO to optimum dla
    Ciebie.

    --
    MM

  • 24. Data: 2011-10-14 08:23:52
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    mi praktyka mówi.

    Stabilnie fotelik stoi kiedy jest we wgłębieniu fotela a nie na górce - z
    przodu wgłębienie jest duże, więc fotel stoi stabilnie.

    i tych 10cm nie stracisz.

    Nie mam ISO-FIX'a. Jak postawi się zwykły fotelik na krawędzi (brzegu) dobrze
    wyprofilowanej kanapy, to fotelik stoi krzywo i niestabilnie i będzie miał
    tendencję do zsuwania się w zagłębienie, czyli do odsuwania się od drzwi =
    10cm straconej przestrzeni :)

    nieporęcznymi gratami, zamiast wyjechać z niego i spokojnie i bez szarpaniny
    na świeżym powietrzu je zapakować, no ale jeśli dobierasz auto do garażu...
    można i tak.

    Po co mam pakować/rozpakowywać samochód na deszczu/mrozie/śnieżycy jak mogę to
    zrobić w zamkniętym, ciepłym garażu, bez wychodzenia na złą pogodę, bez
    pocenia się i ryzyka zachorowania? Ale co kto lubi :)

    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"

  • 25. Data: 2011-10-14 13:53:40
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-10-12 18:06, Franc pisze:

    > Nie idę tylko w minivany, na liście są tez 2 "duże" kombiaki (AR159 i Toyka
    > Avensis) i jeden "średni" (PUG307SW).
    OK, tylko że 159 to nie jest dla wygody ale przyjemności z jazdy. :)
    Wygodnie to ma tam pasażer i kierowca przednich foteli z tyłu max 2 osoby.

    > Ogólnie potrzebuję samochodu który ma duży bagażnik w trybie "normal", z
    > możliwością pakowania pod dach (czyli kombi/minivan), jest szeroki co by było
    > przewieść 3 osoby dorosłe i 2 dzieci na fotelikach, i ogólnie ma wystarczającą
    > dużo miejsca z tyłu by osoba słusznego wzrostu i tuszy mogła tam się zmieścić.

    Możesz sprawdzić nowe mondeo liftback ma poniżej 4.8m (z 2cm). Na pewno
    2 foteliki i osoba obok z tyłu się zmieszczą bez problemu.

    Względnie sprawdź skode superb ale tutaj długość będzie problemem.

    > Dlaczego minivany są mniej wygodne i nie nadają się do podróżowania?

    Minivany są oparte o płyte podłogową kompaktów w większości a wiec to
    duże ograniczenie zarówno szerokości jak i miejsca w środku - rozstaw
    osi. Dlatego wysoka osoba z tyłu będzie miała mniej wygodnie niż auta w
    klasie średniej - mniej mięjsca na nogi.
    Po za tym szerokość będzie mniejsza a tobie zależy na dwóch fotelikach
    obok siebie plus dodatkowy pasażer - w takim razie tylko szerokie auta
    seg D np właśnie mondeo czy jeszcze szersza w środku skoda superb.

    > Zawsze mi się wydawało, że siedzenie prosto na dość wysokim fotelu jak
    > najbardziej jest wygodne.

    Niestety jesteś w błędzie. Wygodniej się wsiada ale na dłuższe trasy
    jest zdecydowanie mniej wygodnie. Pozycja siedząca taka jak autach seg D
    jest zoptymalizowana do długich tras czyli wygoda przede wszystkim.
    Minivan to auto do miasta aby pomieścić większą liczbę osób z opcja na
    dalsze wypady. Po za tym minivan jest wyższy wiec znacznie gorzej się
    prowadzi, ma większą powierzchnię czołową a wiec i więcej spala paliwa,
    jest także głośniejszy w środku z powodu większych oporów
    aerodynamicznych. Te ostatnie elementy są bez większego znaczenia w
    mieście ale na autostradzie czy innej szybkiej drodze nabierają ważnego
    znaczenia.

    Oczywiście jest i druga strona medalu - autami seg D gorzej się parkuje,
    zajmują z reguły więcej miejsca i trudniej określić gdzie się kończy
    przód a gdzie tył. Na to są oczywiście czujniki parkowania.

    > Łatwiej się wsiada jak bolą plecy.
    Tak, to jest zdecydowanie na plus minivanów.

    > Rozumiem, że
    > SUV'y to zuoo, bo przy tych samych gabarytach co kombi klasy średniej w
    > kabinie jest mniej miejsca ale w minivanach?

    W m3 być może ilość miejsca w kabinie w minivanie co aucie seg D będzie
    podobna ale to dodatkowe miejsce masz powyżej wysokości głowy ;) zamiast
    przy podłodze, gdzie jest najbardziej potrzebne. Innymi słowy
    powierzchnia w m2 podłogi będzie większa a autach seg D natomiast w
    minivanach objętość będzie podobna jak w seg D.

    Rafał

  • 26. Data: 2011-10-14 14:05:27
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-10-13 10:26, Maciej M. pisze:

    > Jeśli na poważnie myślisz o zakupie auta, do przewiezienia
    > _wygodnie_ 3 dorosłych osób i dwójki dzieciaków w fotelikach - to
    > zapomnij o czymkolwiek innym, niż to co ma 3 osobne fotele w drugim
    > rzędzie - np. Avensis czy 307 wypadają (twoje "duże kombiaki").
    >
    > Mało tego, nawet duża limuzyna (A8, BMW 7, 607) też odpowiedniej wygody
    > nie da - ze względu na profilowanie środka tylnej kanapy, gdzie będziesz
    > musiał posadzić dorosłą osobę wzrostu słusznego.

    Na środku może być fotelik. Nie ma tutaj problemu jeżeli są mocowania
    ISOFIX. W mondeo MK IV jazda z fotelikiem i 2 osobami z tyłu
    przetestowałem. Fotelik po środku a osoby wygodnie po bokach. Da się.
    Kolega chce co prawda dwa foteliki ale tu nie powinno być problemów,
    wiele zależy od tych fotelików. Są szersze i węższe...

    Tak sie teraz zastanawiam że jeżeli chodzi o minivany to jeszcze honda
    CR-V powinna być dla przedpiszcy odpowiednia - 2 rzędy po 3 osoby.

    > W praktyce o sensownej wygodzie to można mówić w przypadku Eurovana
    > (Phedra, C8 itp), lub wariant minimalistyczny - auto klasy Citroena
    > Picasso czy C4 Picasso lub Galaxy/Sharan.

    Tylko że w ten sposób to dojdziemy do VW transportera czy chryslera
    grand voyager'a. Wygodnie będzie wszystkim ale kierowca na co dzień jak
    porusza sie po mieście to będzie miał przerąbane za każdym razem kiedy
    będzie potrzebował znaleźć miejsce do zaparkowania. ;)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 27. Data: 2011-10-14 16:00:24
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Nie idę tylko w minivany, na liście są tez 2 "duże" kombiaki (AR159 i
    > Toyka
    > Avensis)

    Nie mam pojecia o 159 ale Ave jest ciężko nazwać dużym kombiakiem nawet,
    jeśli słowo duży weźmie się w cudzyslow...

    pzdr

  • 28. Data: 2011-10-14 19:54:02
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    Obecnie mam Hydrolota, czyli Xantie (kombi) - to jest kombi segmentu D sprzed
    prawie 20lat (bo chyba na początku lat dziewięćdziesiątych powstały pierwsze
    Xantie) i jest jak na moje potrzeby całkowicie wystarczający jeżeli chodzi o
    miejsce w środku jak i o bagażnik. Czyli Ave i AR159, które to są też z
    segmentu D ale późniejsze powinny być co najmniej takie same, czyli też
    powinny wystarczyć, bo rozstawy osi i długość całkowitą mają porównywalną. Co
    prawda, patrząc na Corollkę, która jest najmniejszym chyba kompaktem, trudno
    oczekiwać od Ave bycia największym w segmencie.
    PUG307SW jest z segmentu C, ale jest wydłużany w stosunku do wersji 3/5drzwi,
    tak, że rozstaw osi ma prawie taki jak Xantia (2700mm do 2730mm), ma tylko
    mniejsze nawisy, wiec miejsca w środku nie powinno być (znacząco) mniej. Co
    najwyżej po szerokości, ale tu wchodzą do akcji 3fotele a nie kanapa
    profilowana 2.5 osoby.

    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"

  • 29. Data: 2011-10-16 14:00:27
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 09:51, Franc pisze:
    > Wiosną przyjdzie pora na wymianę Hydrolota (który to jest 01/1999 i 290KKM) na
    > coś nowszego i się powoli zaczynam rozglądać co mogłoby go zastąpić.
    > Założenia: _nie_volkswagen_, nowy (używany) samochód rodzinny ma być kombi lub
    > minivan z dużym bagażnikiem, ma mieć mniej niż 475~480cm długości (bo się do
    > garażu nie zmieści), nie starszy niż 2006rok, silnik diesla i kosztować max
    > 35000~36000ppln ze wszystkimi opłatami.
    witaj
    ja stałem przed podobnym dylematem 3 miesiące temu, kryteria praktycznie
    takie same. Nasz faworyt, oczywiście passat kombi, ale cena i poobijane
    sztuki, oraz awaryjny rocznik 2006, zniechęciły nas do tego auta. Wybór
    padł, przypadkowo (akurat stał u dealera) na opela vectra C kombi i
    jestem z tego wyboru zadowolony. Silnik 1.9 CDTI 150 KM (ten z fiata) w
    połączeniu z automatem spisuje się świetnie, spalanie ok 7, przy dość
    ciężkiej nodze, ale gł trasy. Wyposażenie cosmo (półskórka, bi-xenony
    itd), z tyłu mogą podróżować swobodnie 3 osoby (mają luz), kombi
    największe w swojej klasie. Za tą cenę, nie sadzę żebyś kupił auto z
    podobnym wyposażeniem. Tylko nie wiem czy wejdzie Ci do garażu, bo ma
    480 cm.

    pozdrawiam
    pabelo

  • 30. Data: 2011-10-16 19:30:32
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    Wg autocentrum vectra C ma 485cm więc nie wchodzi do garażu. Żeby nie długość,
    to by była na bardzo wysokim miejscu na liście zakupów - ma dużo miejsca z
    tyłu (ponad 280cm, rozstawu osi) i do tego ma nadmuchy powietrza na tył - duży
    "plus dodatni" jeżeli wozi się z tyłu dzieciaki.
    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"