  • 1. Data: 2015-06-20 11:18:42
    Temat: co w cenie 10 tys PLN?
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Szukam czegoś ekonomicznego do dojazdów do pracy 2x50 km dziennie. Obecnie
    służy do tego autko segmentu B z benzynowym silnikiem 1.4 ale z racji tego,
    że zbliża się do magicznego wieku 20 lat zaczynam się rozglądać za następcą.

    Budżet: 10k PLN plus coś tam na "pakiet startowy".
    Wymagania: prosty, trwały, łatwy w serwisowaniu i naprawie, tani w
    eksploatacji, z normalnym dostępem do żarówek w reflektorach.
    Zakładany roczny przebieg: 25 tys km

    Czego szukać? Może istnieje w tej cenie coś nie psującego się z wolnossącym
    silnikiem Diesla?

  • 2. Data: 2015-06-20 11:22:08
    Temat: Re: co w cenie 10 tys PLN?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zhbick" <k...@s...de> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > Zakładany roczny przebieg: 25 tys km
    >
    > Czego szukać? Może istnieje w tej cenie coś nie psującego się z

    Syn sprzedaje Peugeota 206 1.4 HDI, ale on nie jest wolnossący.
    Resztę kryteriów spełnia.

  • 3. Data: 2015-06-20 11:26:19
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > Syn sprzedaje Peugeota 206 1.4 HDI, ale on nie jest wolnossący.
    > Resztę kryteriów spełnia.

    Właśnie trochę się boję takich wynalazków silnikowych i obawiam się też, że
    tylna belka długo nie wytrzyma na marnych drogach.

  • 4. Data: 2015-06-20 11:37:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zhbick" <k...@s...de> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Właśnie trochę się boję takich wynalazków silnikowych

    Akurat turbo to się nie trzeba bać, bo w najgorszym przypadku kupisz
    zregenerowane za kilkaset zł.
    A auto jeździ, czego o wolnossących silnikach tej mocy ciężko powiedzieć.

    > i obawiam się też, że tylna belka długo nie wytrzyma na marnych drogach.

    Tylna belka już po naprawie, auto z rocznika 2006.

  • 5. Data: 2015-06-20 11:53:27
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Jest do obejrzenia gdzieś na otomoto ?

  • 6. Data: 2015-06-20 11:57:38
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    To jest wersja 8-zaworowa DV4TD czy DV4CTD?

  • 7. Data: 2015-06-20 12:25:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zhbick" <k...@s...de> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jest do obejrzenia gdzieś na otomoto ?

    http://www.gumtree.pl/cp-samochody-osobowe/poznan/sp
    rzedam-peugeot-206-1-4-hdi-lub-zamienie-623803672

  • 8. Data: 2015-06-20 12:31:00
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > Obecnie służy do tego autko segmentu B z benzynowym silnikiem 1.4 ale
    > z racji tego, że zbliża się do magicznego wieku 20 lat zaczynam się

    1.) Przy tym budżecie może być ciężko, ale dołóż trochę - powiedzmy 5
    kafli i rozejrzyj się za yarisem (dziesięciolatek).

    2). Jeżeli zaś nie masz tyle, to za corollą E11 (po lifcie, czyli
    2000-2001 (tu już do dychy zmieścisz się spokojnie) a na pakiet startowy
    wydasz pewnie 2-3 tysiące. Auta nie do zdarcia, rudej nie znają (o ile
    nie naprawiane przez Mietka w stodole oczywiście), silniki trwałe,
    zawieszenie nie do zajechania. W tym wieku oczywiście już trzeba będzie
    zainwestować, ale to powiedzmy tarcze, wydech, może łożyska, no i w
    zależności od przebiegu - rozrząd (benzyna - łańcuch, diesel - pasek).
    Corollę miałem od nowości przez dziewięć lat, i zepsuło się w niej tylko
    radio + wymiana akumulatora po 6,5 roku. Kolega ma czternastoletnią
    (liftbacka), do tej pory naprawiał stacyjkę + akumulator. Auto jest
    brzydkie, ale jeśli to nie ma znaczenia i nie trafisz na składankę z
    trzech sztuk, to pojeździsz parę lat, naprawdę. Wersja 1,4 (benzyna) w
    trasie pali poniżej 6 l. Z przyspieszeniem nie ma szału, zawieszenie
    miękkie (dla mnie - za miękkie), ale jako dupowóz sprawdza się idealnie.
    Samochód praktycznie bez wad. Jakość materiałów we wnętrzu - rewelacja,
    tj. i plastiki i tapicerka nie zużywają się, nawet po intensywnym
    użytkowaniu i wyglądają po latach jak nowe, nie szkodzi im także słońce.
    Nie mam doświadczeń z dieslem, nie wiem nic o typowych usterkach itp.
    ale benzynę mogę polecić z czystym sumieniem. Poszukaj hatchbacka, nie
    liftbacka (czyli dwudrzwiowca, nie czterodrzwiowca), bo te były robione
    w Japonii, nie w UK - no chyba, że musisz mieć dwie pary drzwi np. ze
    względu na dzieci czy grubą teściową. No i oczywiście, od osoby
    prywatnej, nie od handlarza. Zajrzyj też na forum corolli, poczytaj o
    typowych wadach, znajdziesz tam ludzi, którzy obejrzą konkretny
    egzemplarz gdzieś w Polsce. Gdybym kupował auto w tym zakresie cenowym,
    to rozglądąłbym się właśnie za tym.

    Wadą tego rozwiązania jest oczywiście to, że 5-6 lat znów będziesz mieć
    dwudziestoletnie auto ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 9. Data: 2015-06-20 12:52:03
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > http://www.gumtree.pl/cp-samochody-osobowe/poznan/sp
    rzedam-peugeot-206-1-4-hdi-lub-zamienie-623803672

    Kalkomanie da się ściągnąć czy trzeba lakierować każdy element? Przednia
    tablica rejestracyjna jest przynitowana?

  • 10. Data: 2015-06-20 13:13:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zhbick" <k...@s...de> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    rzedam-peugeot-206-1-4-hdi-lub-zamienie-623803672

    > Kalkomanie da się ściągnąć czy trzeba lakierować każdy element?

    To naklejka, więc czemu nie miałoby się dać?
    Trochę ciepłej wody, albo suszarka i odejdzie.
    Gorsze rzeczy sam zdejmowałem (napisy), a mam dwie lewe.

    Choć lekka polerka pewnie będzie potrzebna, żeby ładnie usunąć resztki
    kleju.

    >Przednia tablica rejestracyjna jest przynitowana?

    Nie, przykręcona z tego co widzę.