-
1. Data: 2015-06-20 22:48:40
Temat: klekot po odpaleniu po wymianie oleju
Od: "tibam" <g...@i...pl>
Witam,
dzis wymieniłem olej w silniku Suzuki 2.0 benzyna J20A
Ku mojemu zdziwieniu teraz zaraz po odpaleniu ok 1 sek coś klekocze, tak
jakby łańcuch by luzny...
Nie dzieje się to za każdym razem - wydaje mi się, że wtedy jak silnik jest
ciepły.
Na starym oleju nie bylo tego nigdy. Odpalal zawsze cichutko, nic nie
klekotało...
Dodam ze pierwszy raz lałem olej do tego auta... nie wiem jaki był lany
poprzednio, prócz tego, że 5w40...ponoć
Przebieg 62tyś
Cały rozrząd wymieniony 4 tyś km temu...
Zalałem Shellem 5W40 (kupiony w duże hurtowni)
Mam w garazu jeszcze Motula 8100 xcess - zmienieć na niego???
Jakiś trafny ten Shell?
pozdr.
-
2. Data: 2015-06-20 22:59:25
Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** tibam pisze tak:
> Witam,
>
> dzis wymieniłem olej w silniku Suzuki 2.0 benzyna J20A
> Ku mojemu zdziwieniu teraz zaraz po odpaleniu ok 1 sek coś
> klekocze, tak jakby łańcuch by luzny...
> Nie dzieje się to za każdym razem - wydaje mi się, że wtedy jak
> silnik jest ciepły.
> Na starym oleju nie bylo tego nigdy. Odpalal zawsze cichutko, nic
> nie klekotało...
>
> Dodam ze pierwszy raz lałem olej do tego auta... nie wiem jaki był
> lany poprzednio, prócz tego, że 5w40...ponoć
> Przebieg 62tyś
> Cały rozrząd wymieniony 4 tyś km temu...
> Zalałem Shellem 5W40 (kupiony w duże hurtowni)
>
> Mam w garazu jeszcze Motula 8100 xcess - zmienieć na niego???
>
> Jakiś trafny ten Shell?
Też miałem taki problem z Shell Helix. Zmieniaj olej aż trafisz.
Proponuję Mobil.
Miałem też problem gdy używałem filtry oleju bardzo popularnej w Polsce
marki. Ktoś mi poradził zmienić na Mann i od tego czasu mam spokój.
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.
-
3. Data: 2015-06-21 02:11:23
Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"tibam" <g...@i...pl> wrote in message
news:5585d1a8$0$8379$65785112@news.neostrada.pl...
> Dodam ze pierwszy raz lałem olej do tego auta...
A pewny jesteś że wlałeś ten olej do silnika a nie
np. do butelki z płynem od spryskiwacza ? ;-)
-
4. Data: 2015-06-21 09:27:37
Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju
Od: "Hinek" <h...@f...pl>
Użytkownik "tibam" napisał
>
> Jakiś trafny ten Shell?
>
Pewnie poprzedni właściciel dolał jakiegoś
motodoktora przed sprzedażą :]
--
Hinek
-
5. Data: 2015-06-21 09:50:30
Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2015-06-20 o 22:48, tibam pisze:
> dzis wymieniłem olej w silniku Suzuki 2.0 benzyna J20A
> Ku mojemu zdziwieniu teraz zaraz po odpaleniu ok 1 sek coś klekocze, tak
> jakby łańcuch by luzny...
Prawdopodobnie występują tam popychacze zaworów z hydraulicznie
kasowanym luzem. Popychacz wypełnia się olejem i ten olej nie powinien
później z niego wypływać (o ile popychacz jest szczelny). U Ciebie
popychacze zapewne nie są szczelne, albo nalałeś niewłaściwy olej. Jeśli
nie są szczelne, to jest szansa, że poprzedni właściciel wlał gęstszy
olej, albo z jakimś "polepszaczem". Kolejna sprawa, że takie sekundowe
klekotanie to nie problem i wielu producentów coś takiego dopuszcza przy
rozruchu, wspominając o tym w instrukcjach obsługi. Oczywiście, jeśli
wspomniany przez Ciebie klekot to klekot zaworów :-)
--
Pozdrawiam
Maciek
-
6. Data: 2015-06-21 09:59:28
Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju
Od: "tibam" <g...@i...pl>
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mm5qcl$mv7$...@n...news.atman.pl...
>Prawdopodobnie występują tam popychacze zaworów z hydraulicznie
>kasowanym luzem. Popychacz wypełnia się olejem i ten olej nie powinien
>później z niego wypływać (o ile popychacz jest szczelny).
To jest Grand Vitara 2.0 Pb J20A a wiec są płytki - nie ma hydrauliki.
Zakładam, że ten klekot dochodzi z rozrządu- napinacze?. Zobacze na ile to
się bedzie często powtarzac i najwyżej zleje tego Shella i zaleje silnik
czymś innym.
Dzięki
-
7. Data: 2015-06-22 10:54:18
Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2015-06-21 o 09:59, tibam pisze:
>
>
> Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mm5qcl$mv7$...@n...news.atman.pl...
>
>> Prawdopodobnie występują tam popychacze zaworów z hydraulicznie
>> kasowanym luzem. Popychacz wypełnia się olejem i ten olej nie powinien
>> później z niego wypływać (o ile popychacz jest szczelny).
>
> To jest Grand Vitara 2.0 Pb J20A a wiec są płytki - nie ma hydrauliki.
> Zakładam, że ten klekot dochodzi z rozrządu- napinacze?. Zobacze na ile
> to się bedzie często powtarzac i najwyżej zleje tego Shella i zaleje
> silnik czymś innym.
>
> Dzięki
Filtr oleju jeśli filtron to wywal na śmietnik.
Kup Knechta/Mahle albo Manna.
Olej bym wlał Valvoline.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
8. Data: 2015-06-23 09:27:27
Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju
Od: uciu <a...@g...com>
W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 10:54:20 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
> Filtr oleju jeśli filtron to wywal na śmietnik.
> Kup Knechta/Mahle albo Manna.
> Olej bym wlał Valvoline.
Wymieniłem filtr na MANNa i nastała cisza - żadnych obcych dźwięków przy odpalaniu.
pozdrawiam
-
9. Data: 2015-06-23 19:52:57
Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju
Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
"uciu" <a...@g...com> wrote in message
news:7fe83a51-7300-4d50-8547-9aa51cae9d91@googlegrou
ps.com...
>> Kup Knechta/Mahle albo Manna.
>> Olej bym wlał Valvoline.
> Wymieniłem filtr na MANNa i nastała cisza - żadnych obcych dźwięków przy
> odpalaniu.
to trzeba sie zastanowic ktory z nich jest gorszy - mann ze przepuszcza
momentalnie - potencjalnie gorsze filtrowanie
czy filtron (?) ktory wymaga pewnego cisnienia do pracy - to swiadczyloby
ze byc moze filtruje lepiej...
i co jest lepsze dla silnika - blyskawiczne smarowanie 'z opilkami' czy chwila
pracy 'na sucho' ale pozniejsze smarowanie czystszym olejem
--
http://db.org.pl/
-
10. Data: 2015-06-23 21:00:48
Temat: Re: klekot po odpaleniu po wymianie oleju
Od: Czarek <c...@n...fm>
W dniu 23.06.2015 o 19:52, m4rkiz pisze:
> to trzeba sie zastanowic ktory z nich jest gorszy - mann ze przepuszcza
> momentalnie - potencjalnie gorsze filtrowanie
> czy filtron (?) ktory wymaga pewnego cisnienia do pracy - to swiadczyloby
> ze byc moze filtruje lepiej...
>
> i co jest lepsze dla silnika - blyskawiczne smarowanie 'z opilkami' czy
> chwila
> pracy 'na sucho' ale pozniejsze smarowanie czystszym olejem
Przecież to są filtry równoległe - idzie przez nie od 10% do 30% oleju
(w zależności od silnika), reszta "bokiem" czyli bezpośrednio z pompy w
układu smarowania.
--
Czarek