  • 41. Data: 2016-11-15 09:33:46
    Temat: cichaczem zablokować TK. Re: Liczba pałek.
    Od: "Rey48" <n...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5b486fd1-2966-40fa-8700-d70c8093b9b1@googlegrou
    ps.com...

    > To nie o wyroki a zakres dzialania idzie.

    Zakres działania Trybunału Konstytucyjnego określony
    jest w Konstytucji.
    Jeżeli Kaczyńskiemu to się nie podoba, to najpierw
    musi zebrać większość, aby zmienić Konstytucję.
    Ponieważ na to nie ma obecnie szans to postanowił
    cichaczem zablokować TK.

  • 42. Data: 2016-11-15 10:36:58
    Temat: Re: Liczba pałek. Re: no zaczęło się
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup

    >O tym co jest zgodne z demokracją, wskazuje głosowanie (jak sama
    >nazwa wskazuje).

    No i masz sytuacje, gdy reprezentacja 19% obywateli ustala prawo jak
    chce, w d* konstytucje, ktora w zamysle ma chronic te reszte.
    19% uprawnionych do glosowania, polowa nie poszla, wiec 37.58%
    glosujacych poparla PIS>

    >O tym, czy coś jest zgodne z prawem decydują sądy. A wyroki tychże
    >(wliczając w to TK) bywają delikatnie mówiąc... niezgodne z prawem.

    Nie znasz sie. Wyrok TK jest z definicji zgodny z prawem, bo stanowi
    to prawo :-)

    J.

  • 43. Data: 2016-11-15 12:17:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz dac kilka przykladow jakis ustaw niezgodnych z konstytucja jakie chce, chcial
    wprowadzic pis? Najlepiej takich co dotycza ludzi, ze im sie jakies prawa ustanowione
    w konstytucji zabiera. Tylko nie wymiguj sie prawem do posiadania trybunalu
    konstytucyjnego. Cos co Tobie, mnie i innym zabiera pis.

  • 44. Data: 2016-11-15 14:41:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-15 o 09:33, Rey48 pisze:

    > PiSlamiści ustanawiają takie prawo, aby zablokować TK.
    > PiSlamiści mają w d... prawo, tylko prawo PiSlamistów jest dla nich
    > legalne.
    > PiSlamiści mają Konstytucję w d...

    A jak przy prawie dotyczącym TK manipulowało PO to było dla wszystkich
    w porządku i zgodne z prawem. Ośmieszajcie się dalej.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2016-11-15 14:58:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > A jak przy prawie dotyczącym TK manipulowało PO to było dla wszystkich
    > w porządku i zgodne z prawem.

    a bo PO!

    > Ośmieszajcie się dalej.

    smacznego
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2016-11-15 15:24:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 15 Nov 2016 14:41:15 +0100, w <o0f39p$rbd$5@node2.news.atman.pl>,
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

    > A jak przy prawie dotyczącym TK manipulowało PO to było dla wszystkich
    > w porządku i zgodne z prawem. Ośmieszajcie się dalej.

    I jeszcze tupnij nóżką!

  • 47. Data: 2016-11-15 16:07:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A jak przy prawie dotyczącym TK manipulowało PO to było dla
    >wszystkich
    >w porządku i zgodne z prawem. Ośmieszajcie się dalej.

    Akurat nie calkiem.

    Propozycja tych kontrowersyjnych zmian wyszla od samego TK. A ze TK
    nie ma mocy ustawodawczej, to zglosil projekt prezydent, Komorowski.
    I bylo dwa lata przed koncem kadencji Sejmu, gdy sie jeszcze chyba
    nikomu nie snilo, jakie to bedzie mialo skutki, albo czy to bedzie
    istotne.

    Jednym z punktow byl wybor nastepcy sedziego 3 miesiace przed
    terminem, aby wlasnie nie bylo dlugo wakatu.

    Sejm przerabial ten projekt prawie dwa lata. PiS tez tam zglaszal
    swoje poprawki, trudno powiedziec co majace na celu - wszystkie czy
    wiekszosc odrzucono.
    No i tak przerabiali, przerabiali, przerabiali - az sie wybory
    zblizyly, a spadek poparcia dla PO stal sie widoczny.

    Gdzies tam pod koniec dodano osobny artykul o terminie wyboru sedziow,
    ktorym kadencja sie konczy.
    Co pozniej pozwolilo TK uznac jego niekonstytucyjnosc, i uniewaznic
    wybor trzech sedziow.
    Gdyby nie osobny zapis, to bylaby glupia sytuacja - bo wypadaloby
    wybierac w normalnym trybie, tzn w trybie nowej ustawy, 3 miesiace
    przed uplywem, czyli znow za starej kadencji.
    A TK ... glupio byloby, aby uznal niekonstytucyjnosc zapisu, o ktory
    sam wnioskowal :-)

    No i gdyby nasz Straznik Konstytucji, czyli prezydent, juz Duda,
    zechcial dzialac zgodnie z Konstytucja, to powinien ten przepis
    zaskarzyc, poczekac na orzeczenie, i zadzialac zgodnie z wyrokiem. I
    mialby "kompromis".
    Ale nie - widac, ze wolal zrobic "wojne na gorze".
    A potem PIS cos bardzo dazyl do tego, aby TK sparalizowac na wszelkie
    sposoby.
    I tu przyznaje TK racje - taka jego rola, aby sie nie dac
    sparalizowac.

    Kto ciekawy
    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr
    =1590

    J.

  • 48. Data: 2016-11-15 16:17:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości
    Tue, 15 Nov 2016 14:41:15 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    napisał(-a):

    >I jeszcze tupnij nóżką!

    No, akurat to teraz PiS robi co chce, a reszta moze tylko tupac nozka
    w bezsilnej zlosci.

    Chyba, ze to tupniecie mialo byc na podkreslenie sily wypowiedzi ..

    J.

  • 49. Data: 2016-11-15 17:32:39
    Temat: NTG Re: Liczba pałek.
    Od: "Rey48" <n...@g...com>

    > A jak przy prawie dotyczącym TK manipulowało PO to było dla wszystkich
    > w porządku i zgodne z prawem. Ośmieszajcie się dalej.

    Jedyne co zrobili, to wybrali "na zapas" 3 sedziów TK
    i później wycofali się z tego.
    To nie było blokowanie TK.
    Kaczynski zablokował/sparaliżował TK.

  • 50. Data: 2016-11-15 18:58:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-11-2016 o 19:27, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > O tym co jest zgodne z demokracją, wskazuje głosowanie (jak sama nazwa
    > wskazuje). O tym, czy coś jest zgodne z prawem decydują sądy.

    No patrz, a pisuary chcą, żeby decydował Jarek....