  • 1. Data: 2010-02-12 23:24:06
    Temat: ceny za telefon przy przedłużeniu umowy w Orange dla firm
    Od: jarekch <j...@g...com>

    Witam,

    Poprzednio w Orange cena za telefon przy przedłużeniu umowy była
    związana ze średnimi rachunkami z czego korzystałem posiadając
    najniższą taryfę dla firm i całkiem niemałe rachunki (chłodna
    kalkulacja - różnica w cenach minut nie była duża aby warto było
    kupować ich dużo więcej w wyższym abonamencie a w razie problemów
    finansowych abonament był niski, cena za telefon odpowiadała
    przeważnie cenie dla nowego klienta w trzeciej taryfie).
    Obecnie wychodzi na to, że cena telefonu jest związana z nową taryfą i
    miesięcznym abonamentem (zobowiązaniem). Podpytywałem się różnych
    konsultantów i ogólnie twierdzili, że najwięcej można spróbować
    wynegocjować na *600 jednakże nie sprawdziło się to jak na razie w
    moim przypadku. Ogólnie podobno są 3 poziomy negocjacji i jeżeli
    dochodzi do 3-iego, to konsultant/firma raczej nie zarabia na
    przedłużeniu.

    Cena za telefony, które mnie interesują była na ogół wyższa lub równa
    cenie tych telefonów na stronie orange.pl przy wybraniu odpowiedniego
    abonamentu i nie uwzględniała średniej moich rachunków (ponad 30zł
    więcej niż aktualny drugi abonament w ciętych stawkach). Konsultanci
    mówili jedynie, że dają dodatkowe rabaty na telefon co powodowało, że
    cena zbliżała się do ceny z orange.pl.
    Cena za telefon przy pozostaniu przy obecnej taryfie (Nowy Orange dla
    Firm 40) była jeszcze wyższa.
    Dzisiaj byłem w salonie firmowym i dla jednego z interesujących mnie
    telefonów (HD2, OMNIA II) przy umowie na 30m-cy cena była niższa niż w
    sklepie internetowym.

    Pytania:
    - Czy konsultanci wykorzystali wszystkie poziomy negocjacji?
    - Co zrobić aby wynegocjować jeszcze lepszą cenę za telefon?
    - Czy złożenie rezygnacji/przejścia może otworzyć dodatkową furtkę?

    Dzięki,
    Jarek