  • 1. Data: 2010-02-12 14:07:45
    Temat: SIMlock - czy w Symbian trudniej niż w WM?
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    Mam pytanie, czy trudno się usuwa SIMlock w Nokii z Symbianem? Czy
    jest to sprawa tylko "ustawień" systemu operacyjnego, jak w WM, czy
    coś głębiej zaszytego?

  • 2. Data: 2010-02-12 14:26:30
    Temat: Re: SIMlock - czy w Symbian trudniej niż w WM?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 06:07:45 -0800 (PST), Alojzy Zakalec napisał(a):

    > Mam pytanie, czy trudno się usuwa SIMlock w Nokii z Symbianem? Czy
    > jest to sprawa tylko "ustawień" systemu operacyjnego, jak w WM, czy
    > coś głębiej zaszytego?

    Ktoś ci bajek naopowiadał, simlock w Windows Mobile nie ma nic wspólnego z
    systemem operacyjnym.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-02-12 14:28:20
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Alojzy Zakalec wrote:
    > Mam pytanie, czy trudno się usuwa SIMlock w Nokii z Symbianem? Czy
    > jest to sprawa tylko "ustawień" systemu operacyjnego, jak w WM, czy
    > coś głębiej zaszytego?

    Ani w WM ani w Symbianie nie jest to "tylko" sprawa ustawień systemu.
    Simlock siedzi w telefonie zupełnie w innym miejscu, niż OS i główna
    pamięć flash.
    Problem ze zdejmowaniem simlocka trzeba rozpatrywać zawsze oddzielnie
    dla każdego konkretnego modelu (i czasem także podwersji).

    Jakub

  • 4. Data: 2010-02-12 14:38:33
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Feb 12, 3:28 pm, "Jakub Danecki" <j...@d...net> wrote:
    >         Problem ze zdejmowaniem simlocka trzeba rozpatrywać zawsze oddzielnie
    > dla każdego konkretnego modelu (i czasem także podwersji).

    no dobra, a w Nokii E52 ?

  • 5. Data: 2010-02-12 17:29:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Alojzy Zakalec" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    9g2000yqn.googlegroups.com...

    > no dobra, a w Nokii E52 ?

    A co, chcesz sam zdjąć simlocka?

  • 6. Data: 2010-02-12 17:32:32
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Feb 12, 6:29 pm, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:

    > A co, chcesz sam zdj simlocka?

    Tak. Już z paru telefoników dotąd sobie zdjąłem sam.

    Ale najpierw chcę ocenić stopień trudności i ryzyko czy w ogóle się
    opłaca to kupić z alle..o.
    Czy to duży problem więc?

  • 7. Data: 2010-02-12 17:38:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 09:32:32 -0800 (PST), Alojzy Zakalec napisał(a):

    > Tak. Już z paru telefoników dotąd sobie zdjąłem sam.
    >
    > Ale najpierw chcę ocenić stopień trudności i ryzyko czy w ogóle się
    > opłaca to kupić z alle..o.
    > Czy to duży problem więc?

    Przecież już z paru telefoników zdjąłeś sobie sam, to powinieneś wiedzieć
    jak to działa, prawda?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-02-12 17:51:47
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Feb 12, 6:38 pm, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Przecież już z paru telefoników zdjąłeś sobie sam, to powinieneś wiedzieć
    > jak to działa, prawda?

    Tak, ale nigdy z Nokii i nigdy z Symbiana. (Głównie z SE bez os.)
    Co do smartfonów to miałem SPV c600 z WM i tam to było prościutkie,
    uruchamiało się na fonie aplikacyjkę która wszystko załatwiła 1
    kliknknięciem. A jeszcze potem po prostu wgrałem nowy "soft" z nową
    zmoddowaną wersją WM 6.1, i o czymś takim jak simlok dawno
    zapomniałem.

    Natomiast ostatnio się dowiaduję, że w przypadku Nokii z Symbianem to
    już o wiele mocniejsze "zabezpieczenie przed użytkownikiem" drzemiące
    gdzies głęboko w bebechach.

  • 9. Data: 2010-02-12 21:09:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Alojzy Zakalec" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    7g2000yqn.googlegroups.com...
    > Tak, ale nigdy z Nokii i nigdy z Symbiana. (Głównie z SE bez os.)

    Od kilku lat każdy telefon ma system, tylko na ogół producent robi specjalnie do
    modelu telefonu.

> [...]
    > Natomiast ostatnio się dowiaduję, że w przypadku Nokii z Symbianem to
    > już o wiele mocniejsze "zabezpieczenie przed użytkownikiem" drzemiące

    Daj telefon do serwisu gsm i daj komuś zarobić. Typowa polska mentalność.
    Kombinują jak się da, aby nic nie płacić...

  • 10. Data: 2010-02-12 21:55:48
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Feb 12, 10:09 pm, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > Daj telefon do serwisu gsm i daj komuś zarobić.  Typowa polska mentalność.
    > Kombinują jak się da, aby nic nie płacić...

    nie, tu nie chodzi raczej o pieniądze... raczej o satysfakcję no i o
    to żeby być w temacie mniej więcej...