  • 11. Data: 2012-03-04 21:22:49
    Temat: Re: canon 5dMKIII 22MP za malo?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Z tego co czytalem na stronie nikona to sam Nikon mowi zeby 36MP uzywac tylko
    > w wyjatkowych wypadkach gdy potrzebna jest najwzysza jakosc "landscape" itd do
    > uzytku codziennego sugeruja 21MP i 9MP czyli zakladam ze odnosza sie do RAW
    > chociaz to akurat nie bylo powiedziane. A wszedzie na forach mowia ze Nikona
    > RAW nie mozna zmienic tak jak np w Canonie na small czy medium. Trzeba
    > poczekac kilka dni moze ktos to wyjasni.
    > ja raczej nie mam problemu w trzymaniu 36MP RAW ale jak bym robil sluby albo
    > imprezy to mysle ze ciezko bylo by z tym walczyc jak by sie tego w tygodniu
> [...]

    Oby jednak wymyślili sNEFa w Nikonie :) Chociaż ponoć to ma być wycinek z matrycy
    czyli crop. No ciekaw jestem.

    Otóż właśnie to z tymi napompowanymi gigabajtami :) Jak ktoś umie dobrze
    sobie kadrować aparatem to 12 mpix mu starczy do repo. A w studiu i całej
    reszcie im więcej tym lepiej jak szkło nadąży.

    Roger

  • 12. Data: 2012-03-05 04:35:27
    Od: " Sebastian Z." <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Roger from Cracow <r...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > sobie kadrować aparatem to 12 mpix mu starczy do repo. A w studiu i całej
    > reszcie im więcej tym lepiej jak szkło nadąży.

    Okazuje sie ze RAW jest 36MP i koniec, jak chcesz mniejsze to mozesz wybrac
    jpeg albo robic tiff 3 rozmiary...

    http://www.nikonusa.com/Nikon-Products/Product/Digit
    al-SLR-Cameras/25480/D800.html#tab-ProductDetail-Pro
    ductTabs-Forum

    to jak ktos wali 3 imprezy w tygodniu po 500 zdjec kazda to wyjdzie 60GB
    tygodniowo i 3T na rok to nie tak zle chyba. Ale znam ludzi walacych po 2000
    zdjec na jednej imprezie, ale oni pewnie nie trzymaja tylko zaraz kasuja bo
    80% i tak nie do uzycia.

  • 13. Data: 2012-03-05 10:51:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-03-04 11:20:51 +0100, "Roger from Cracow"
    <r...@s...pl> said:

    > Mnie interesuje tylko jedna kwestia w tym Nikonie, która na razie jest
    > niewyjaśniona.
    > Mianowicie pomniejszone RAWY z tych 36 mpix.

    Kwestia od początku jest jasna: nie ma. Znaczy jest możliwość jechania
    na cropie APS-C 15 MPx i to będzie w RAWie. Za to na pocieszenie - JPGi
    puszka może zapisywać mniejsze ;-)

    de Fresz

  • 14. Data: 2012-03-05 16:32:09
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-05 04:35:27 +0000, " Sebastian Z."
    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> said:

> [...]
    > zdjec na jednej imprezie, ale oni pewnie nie trzymaja tylko zaraz kasuja bo

    Sugerujesz, że ci co robią po 500 trzymają w backupie wypróżnienie z
    karty, a nie tylko te, które sprzedali?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam