eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingcache friendlycache friendly
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: cache friendly
    Date: Mon, 30 Jan 2012 09:21:33 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 85
    Message-ID: <jg5net$qmn$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1327915293 27351 172.20.26.241 (30 Jan 2012 09:21:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Jan 2012 09:21:33 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 31.61.130.246
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:194929
    [ ukryj nagłówki ]

    na czym polega pisanie cache friendly?

    jak przepisac kod na wersje bardziej cache
    friendly?

    czy da sie patrzac na kod i wiedzac ile
    procek ma cache projektowac tak struktury
    danych by procek wyrabial sie w cache?

    (w sensie rozroznienia pisania 'slabego' i 'mocnego'
    chache friendly)

    np jesli mam gierke z jakas duza iloscia agentow
    i ich dane trzymam w tablicy agent[] to wiekszosc
    kodu update() dziala niemal wylacznie na tej
    teblicy agent[]

    ale sa jeszcze funkcje draw() (dla kazdego agenta)
    ktore dzialaj na danych agent[] i pisza do drugiej
    tablicy pixelbufor[]

    sam decyduje czy mam przeplatac drawy z updatami

    for(int i=0; i<1000; i++)
    {
    agent_update(i);
    agent_draw(i)
    }

    czy tez nie przeplatac :

    for(int i=0; i<1000; i++) // uzywa agent[]
    agent_update(i);

    for(int i=0; i<1000; i++) // uzywa agent[] i pixelbufor[]
    agent_draw(i)

    druga forma wydaje sie ew bardziej cache
    friendly

    czy sa jakies dobrze okreslone reguly by pisac
    kod mocno cache firendly?


    ((

    oprocz kache friendly wydaje mi sie ze warto zwracac uwage
    na align friendly (niestety nie wiem czy w c jest jakis
    standardowy (np slowo kluczowe) sposob okreslania alignmentów
    (w sumie dwu bo chodzi o poczatek i rozlozenie)

    osobiscie wolalbym by dane byly w strukturach jednak upakowywane
    ale pewne mechanizmy do automatycznego jak i jawnego narzucania
    alignmentu by tez sie przydaly


    pozatym jest jeszcze cos co bym nazwal fpu friendly - jest
    zdaje sie cos co powoduje ze albo rzutowanie albo przelaczanie
    int / float potrafi byc masakrycznie kosztowne (czytalem cos
    w tutorialu gourleya o dynamice plynow ale nie doczytalem)
    a jakos malo ludzi ma ta swiadomosc

    [np
    By default, the floating-point unit (FPU) converts floating-point
    values to integers using rounding; but C specifies truncation. So
    each float-to-int conversion requires changing the FPU mode to
    &#8220;truncation,&#8221; but to do that safely requires first saving the old
    control word, then restoring it after the conversion.

    o tyle jest to pewien szok - rzutowanie z floata na inta moze
    byc a zapewne jest b wolne (jesli powoduje zapisanie i odczytanie
    'ustawien' fpu :/

    ]

    jeszcze jakies metodyki optymisation friendly?
    moze jakies zaawansowane artykuly do optymalizacji?

    ))




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.01.12 10:31 M.M.
  • 30.01.12 12:19
  • 31.01.12 02:46 M.M.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: