  • 11. Data: 2002-12-27 21:59:33
    Temat: Re: bramka POL34 - TPNET
    Od: Jakub Jermak <j...@p...gliwice.pl>

    Westbam <w...@n...art.pl> w artykule <auhvte$r9b$1@news.tpi.pl> napisał(a):
    > Czy inne bramki MAN<->TPNET tez maja tak fajnie? (bez oplat)
    Nie wiem, moznaby zapytac administratorow.

    > Np POZMAN:
    > z pozman'u do tpnet'u:
    > tpnet-gw.man.poznan.pl (150.254.210.178) 9.053 ms 6.450 ms 5.955 ms
    > z.poz-ar1.do.poz-r1.tpnet.pl (213.25.5.117) 6.523 ms 6.460 ms 5.107 ms
    > z tpnet'u do pozman'u:
    > do.poz-ar1.z.poz-r1.tpnet.pl (213.25.5.118) 6.890 ms 6.270 ms 7.447 ms
    > css4-ATM4-0-0-8.man.poznan.pl (150.254.210.177) 6.172 ms 7.876 ms 4.307
    > ms
    Tak, podobnie w ŚASK:
    do tpnetu:
    K-PSE-r2--G-CK-r6-DS.SILWEB.PL (157.158.255.1) 3.597 ms 3.591 ms 3.554 ms
    do-tpnet.katowice.pol34.pl (194.204.145.129) 4.720 ms 4.397 ms 3.997 ms

    z tpnetu:
    do.kat-ar1.z.kat-r1.tpnet.pl (213.25.5.194) 6.230 ms 5.134 ms 7.836 ms
    do-sask.katowice.tpnet.pl (194.204.145.130) 6.548 ms 8.366 ms 6.483 ms

    Jakub Jermak
    --
    Time flies like an arrow
    Fruit flies like a banana

  • 12. Data: 2002-12-28 14:09:34
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Jaco" <j...@a...NIElubieSPAMUnet.pl> napisał(a):

    > Co to znaczy darmowe? Przecież na tych bramkach ruch odbywa się w obie
    > strony i korzystają z nich też klienci TPSA.

    Przekonaj o tym TPSA. Dla nich kazdy, kto chce miec peering z TPNETem
    jest potencjalnym klientem, ktory musi zaplacic normalna stawke za
    lacze. Pomysl o innym przykladzie: content providerzy (Onet, wp, ...)
    tez placa normalne stawki za lacza, a to Tepsie powinno zalezec na
    dobrym dostepie ich uzytkownikow (przede wszystkim modemowych) do
    contentu na portalach.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 13. Data: 2002-12-28 16:04:57
    Od: Tomasz Dymek <t...@r...eu.org>

    On Sat, 28 Dec 2002, Przemyslaw Frasunek wrote:

    [...]

> [...]
    > jest potencjalnym klientem, ktory musi zaplacic normalna stawke za
    > lacze. Pomysl o innym przykladzie: content providerzy (Onet, wp, ...)

    Ale SunSite już nie.

    > a to Tepsie powinno zalezec na dobrym dostepie ich uzytkownikow
    > (przede wszystkim modemowych) do contentu na portalach.

    A po co? Jak będzie wolniej to dłużej będą trwały połaczenia.

    --
    * Tomek.
    _______________________

  • 14. Data: 2002-12-29 07:50:45
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Tomasz Dymek <t...@r...eu.org> napisał(a):

    > Ale SunSite już nie.

    ? Nie rozumiem. Wydaje mi sie, ze ICM placi normalna stawke za lacze,
    tyle ze z pieniedzy KBNu. Myle sie?

  • 15. Data: 2002-12-30 08:10:28
    Od: "marco" <u...@W...net>

    > więcej
    > ruchu do TPSA niż od TPSA, więc tym bardziej TPSA powinno zależeć na
    > istnieniu i sprawnym działaniu takiej bramki.

    Alez skad. 90 procent uzytkownikow netu w polsce korzysta z Polpaku - skorzystaj i
    TY!

    Ostatnio TP bardzo skutecznie sie stara uzmyslowic wszystkim ze korzystanie
    z czegokolwiek innego oprocz tp jest zle i niedobre wiec po co poprawiac
    komfort pracy z innych sieci - niech kazdy provider placi i placze za FR

    --
    [marek.pierog] // u...@w...net
    GIT d- s: a--- C++ UB++++ P--- L- E---- W+++ N+ o+ K- w

  • 16. Data: 2002-12-31 11:58:12
    Od: "Jur" <m...@o...pl>

    marco wrote:

> [...]
    > korzystanie z czegokolwiek innego oprocz tp jest zle i niedobre wiec
    > po co poprawiac komfort pracy z innych sieci - niech kazdy provider
    Tylko ze nie kazdy ma wybor :(

  • 17. Data: 2002-12-31 13:05:37
    Od: Marcin Jarota <p...@i...pl>

    Jakub Jermak wrote:
    > Hm, wziąłeś tę informację z jakichś wiarygodnych źródeł?

    Tak, MAN w ktorym pracowałem pokrywal koszt takiej bramki.
    Oczywiscie bramka byla nx2Mbps (LB + BGP). TPSA nie chciala
    "isc na reke" by dac za free te Nx2Mbps, wiec jakos nie "wypadalo"
    pytac czy dadza za darmo STM-1 ;)))
    Oczywiscie ruch w upstreamie byl wiekszy niz w downstreamie, ale to nie byl dlas TPSA
    argument.

    --
    \\ ~ ~ //
    ( @ @ )

  • 18. Data: 2003-02-08 08:45:47
    Od: Piotr Szalamacha <p...@h...net>

    Hm - z moich informacji wynika ze bramka poznanska POZMAN-TPNET to obecnie
    jakies 90Mbps (TP SA jednostronnie obciela pasmo).

    Czytajac dyskusje na temat peeringow MAN-ow czy wogole sieci POL34 z
    TPNET-em widze ze nikt z kolegow nie poruszyl tego jak mialaby wygladac
    wspolpraca pomiedzy MAN-ami (czy ich reprezentantem POL34) a TPNET-em -
    moze wtrace swoje 3 grosze.

    Wydaje mi sie ze rozwiazaniem klopotow byloby gdyby POL34 zwrocilo sie do
    URTiP-u (chociaz w zarzadzie tegoz rowniez zasiada byly Pan Dyrektor TP
    S.A.) z wnioskiem o arbitraz w sprawie ustalenia zasad polaczenia sieci i
    wymiany ruchu na zasadzie decyzji administracyjnej - vide przyklad Era GSM
    i Tepsa za interconnect - wygrali. I wtedy odbyloby sie to na zapewne
    normalnych zasadach - czyli pewnie ze wzgledu na wielkosc obydwu
    operatorow nie byloby zadnych kosztow i pewnie jeszcze ustalenie
    przeplywnosci na poziomie oc12.

    To tylko moje dywagacje ale moze warto sprobowac. Koszt przeprowadzenia
    calej procedury to znaczki skarbowe za 80 PLN - proponuje zrzutke
    zainteresowanych - :-)

    Piotr Szalamacha
    Horyzont TI

  • 19. Data: 2003-02-08 21:10:28
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Piotr Szalamacha <p...@h...net> napisał(a):

    > normalnych zasadach - czyli pewnie ze wzgledu na wielkosc obydwu
    > operatorow nie byloby zadnych kosztow i pewnie jeszcze ustalenie
    > przeplywnosci na poziomie oc12.

    OC12 w wykonaniu TPSA -- przez Passporta, agregujacego trzech
    klientow z OC12 i Gigabit Ethernet dalej...