  • 1. Data: 2002-12-23 18:38:13
    Temat: bramka POL34 - TPNET
    Od: Marcin Ganowicz <m...@w...pl>

    Witam

    Czy ktos moze orientuje sie jak wyglada kwestia upgrade'u bramki
    pomiedzy POL34 a TPNET-em z zawrotnej (http://www.pol34.pl/) predkosci
    25Mbps? Polityka? Finanse?

    Do kogo mozna pisac w tej sprawie?

    MG

  • 2. Data: 2002-12-24 08:22:46
    Temat: Re: bramka POL34 - TPNET
    Od: Andrzej Bobyk <A...@m...lublin.pl>

    > Witam
    >
    > Czy ktos moze orientuje sie jak wyglada kwestia upgrade'u bramki pomiedzy POL34 a
> [...]

    W ogóle nie wygląda. Polityka TPSA (Nie, bo nie.)

    Pozdrawiam - Andrzej

  • 3. Data: 2002-12-25 09:54:17
    Od: "Wojciech Wielogorski" <r...@e...pl>

    "Andrzej Bobyk" <A...@m...lublin.pl> wrote in message
    > W ogóle nie wygląda. Polityka TPSA (Nie, bo nie.)
    ja slyszalem, ze chca po prostu duze pieniadze, a srodowisku akademickiemu
    moze nie zalezy az tak bardzo, zeby placic.

    pzdr

  • 4. Data: 2002-12-26 10:54:22
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Wojciech Wielogorski" <r...@e...pl> napisał(a):

    > ja slyszalem, ze chca po prostu duze pieniadze, a srodowisku akademickiemu
    > moze nie zalezy az tak bardzo, zeby placic.

    Zalezy o jakich pieniadzach mowa. TPSA chce traktowac POL34 jak
    kazdego innego klienta komercyjnego, ktory kupuje ilosci "hurtowe". W
    tym wypadku ceny sa oczywiscie negocjowane, jednakze znam poziom,
    wokol ktorego oscyluja.

    Skadinad, nie dziwie sie TPSA, ze chce zlikwidowac darmowe bramki,
    typu NASK czy POL34.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 5. Data: 2002-12-27 08:57:44
    Od: Marcin Jarota <m...@m...szczecin.pl>

    Wojciech Wielogorski wrote:

    > "Andrzej Bobyk" <A...@m...lublin.pl> wrote in message
    > ja slyszalem, ze chca po prostu duze pieniadze, a srodowisku akademickiemu
    > moze nie zalezy az tak bardzo, zeby placic.

    Duza czesc MANów ma swoje wlasne lacza do TPNETu za ktore placi grube
    pieniadze,
    wiec chyba nie ma co sie dziwic zbytnio TEPSIE nie jest zainteresowana
    zwiekszaniem przepustowosci tej bramki.
    MJ

  • 6. Data: 2002-12-27 08:58:28
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>
    wrote:

> [...]
    >wokol ktorego oscyluja.
    >
    >Skadinad, nie dziwie sie TPSA, ze chce zlikwidowac darmowe bramki,

    Ciekawe, kiedy zaczną jak "klienta komercyjnego" traktować swoich upstream
    operatorów i każą im płacić za to, że są do nich podłączeni :->

    --
    Szymon Sokół (SS4004,SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Cracow, Poland. O

  • 7. Data: 2002-12-27 08:58:32
    Od: "Jaco" <j...@a...NIElubieSPAMUnet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisał
    w wiadomości news:86u1h2o1mk.fsf@lagoon.freebsd.lublin.pl...
    [...]
    > Skadinad, nie dziwie sie TPSA, ze chce zlikwidowac darmowe bramki,
    > typu NASK czy POL34.

    Co to znaczy darmowe? Przecież na tych bramkach ruch odbywa się w obie
    strony i korzystają z nich też klienci TPSA.

    Jaco

  • 8. Data: 2002-12-27 14:11:14
    Od: Jakub Jermak <j...@p...gliwice.pl>

    Jaco <j...@a...nielubiespamunet.pl> w artykule <auero8$ahs$1@news.onet.pl>
    napisał(a):
> [...]
    > Co to znaczy darmowe? Przecież na tych bramkach ruch odbywa się w obie
    > strony i korzystają z nich też klienci TPSA.
    Można nawet powiedzieć więcej, na takich bramkach jest kilka razy więcej
    ruchu _do_ TPSA niż od TPSA, więc tym bardziej TPSA powinno zależeć na
    istnieniu i sprawnym działaniu takiej bramki.

    Jakub Jermak
    --
    "Saw a sign on a restaurant that said Breakfast, any time -- so I
    ordered French Toast in the Renaissance.

  • 9. Data: 2002-12-27 15:53:04
    Od: Jakub Jermak <j...@p...gliwice.pl>

    Marcin Jarota <m...@m...szczecin.pl> w artykule
    <3...@m...szczecin.pl> napisał(a):
    > Duza czesc MANów ma swoje wlasne lacza do TPNETu za ktore placi grube
    > pieniadze,
    > wiec chyba nie ma co sie dziwic zbytnio TEPSIE nie jest zainteresowana
    > zwiekszaniem przepustowosci tej bramki.
    Hm, wziąłeś tę informację z jakichś wiarygodnych źródeł?
    Oczywiście mam na myśli bramki o przepustowości np. 155Mbps+BGP i większej,
    a nie o 2x2Mbps czy podobne.
    W przypadku np. bramki ŚASK-TPNet (w Katowicach), o przepustowości 155Mbps
    z BGP, MAN nie uiszcza opłat TPSA.
    Nie sądzę też, aby inne MANy mogły sobie finansowo pozwolić na bramki
    o przepustowości rzeczonych 155Mbps, jeśli faktycznie TPSA traktowała by je
    (te MANy) jak zwykłych klientów.

    Jakub Jermak
    --
    It has been said that man is a rational animal. All my life I have
    been searching for evidence which could support this.

  • 10. Data: 2002-12-27 18:07:07
    Od: "Westbam" <w...@n...art.pl>

    Jakub Jermak wrote:
> [...]
    > Nie sądzę też, aby inne MANy mogły sobie finansowo pozwolić na bramki
    > o przepustowości rzeczonych 155Mbps, jeśli faktycznie TPSA traktowała

    Czy inne bramki MAN<->TPNET tez maja tak fajnie? (bez oplat)
    Np POZMAN:

    z pozman'u do tpnet'u:

    tpnet-gw.man.poznan.pl (150.254.210.178) 9.053 ms 6.450 ms 5.955 ms
    z.poz-ar1.do.poz-r1.tpnet.pl (213.25.5.117) 6.523 ms 6.460 ms 5.107 ms

    z tpnet'u do pozman'u:

    do.poz-ar1.z.poz-r1.tpnet.pl (213.25.5.118) 6.890 ms 6.270 ms 7.447 ms
    css4-ATM4-0-0-8.man.poznan.pl (150.254.210.177) 6.172 ms 7.876 ms 4.307
    ms

    --
    pozdr.
    westbam(at)net(dot)art(dot)pl