  • 11. Data: 2008-11-27 23:48:45
    Temat: Re: [blog] TPSA liczy na wor pieniędzy z podatków...
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com>

    Marcin Kuczera wrote:

    > ...ciach...
    >
    > chyba troche nie wiesz jak działają smtp proxy wykorzystywane przez
    > spamerów.
    > No więc uruchamiają na komputerze klienckim coś, co słucha na porcie 25.

    Tak było, ale działające tak boty są już na wymarciu. Nowoczesne pobierają
    wszystko co im potrzebne jest do działania komunikacją szyfrowaną.
    Szyfrowane są albo same dane i bot sobie je pobiera via HTTP albo nawet
    HTTPS, a tego nikt nie tnie. To doskonały sposób do zatarcia śladów,
    materiały dla bota można umieścić gdziekolwiek.

    > 99.9% klientów indywidualnych NIE POTRZEBUJE żeby działał im port 25 dla
    > ruchu IN. Więc nie widze nic złego w blokowaniu powyższego.
    > - sam tego nie robię, ale przy powyższej dyskusji zaczęłem się
    > zastanawiać żeby to robić.

    Tu się mogę zgodzić ale optuje za tym że przedmówcy chodziło o domyślne
    blokowanie 'tcp and dst port 25'. A moje stanowisko jest takie że ciąć to
    można tylko wtedy kiedy trzeba albo wypada.

  • 12. Data: 2008-11-28 10:24:33
    Od: "Stefan Burczymucha" <s...@...O.S.P.A.M.torebusia.pl>

    "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> wrote in message

    > Uchowaj panie Boze. Ile zwykly uzyszkodnik bedzie spamu wysylal majac
    > rurke
    > 10Gbps na wyjscie?

    ojej, jaki mily admin. moze w ogole nie dawac ludziom netu, spokoj bylby co?
    spokojnie mozna by bylo posiedziec w serwerowni i nikt by dupy nie zawracal

  • 13. Data: 2008-11-28 10:29:22
    Od: "Stefan Burczymucha" <s...@...O.S.P.A.M.torebusia.pl>

    "Marcin Kuczera" <m...@u...leon.pl> wrote in message

    > A jaki sens ma to, żebyś miał u siebie otwarty port 25ty w komputerze hę ?
    > Tak samo blokowane są domyślnie porty "wirusowe" w wielu przypadkach.

    moze kupilem sobie domene i hostuje poczte, co?

  • 14. Data: 2008-11-28 10:34:07
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Stefan Burczymucha wrote:
    > "Marcin Kuczera" <m...@u...leon.pl> wrote in message

    > moze kupilem sobie domene i hostuje poczte, co?

    no to sobie załatwisz z operatorem żeby ten port otworzył, nie widze
    problemu.

    Marcin

  • 15. Data: 2008-11-28 19:59:02
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Marcin Kuczera wrote:

    > U nas każdy klient ma publiczny IP, jeżeli u Ciebie klienci są za NATem
    > to problem SMTP Proxy prawie nie istnieje.

    Zombiaki trzaskajace mnogoscia *wychodzacych* sesji SMTP sa duzym
    problemem dla kogos z NAT - jeden klient defacto umieszcza w RBL cale
    towarzystwo za natownica, a nie tylko siebie.

    --

    Kim jest Basinger?

  • 16. Data: 2008-11-28 22:52:32
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    elmer radi radisson wrote:

    > Zombiaki trzaskajace mnogoscia *wychodzacych* sesji SMTP sa duzym
    > problemem dla kogos z NAT - jeden klient defacto umieszcza w RBL cale
    > towarzystwo za natownica, a nie tylko siebie.

    ale żeby coś wyszło z tej maszyny, to najpierw musi wejść.
    No chyba że te spamerskie zombie już nie muszą nasłuchiwać a same się
    zgłaszają po świerzą kupkę spamu

    Marcin

  • 17. Data: 2008-11-29 06:04:05
    Od: robert <r...@r...org.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008 23:52:32 +0100, Marcin Kuczera wrote:

    > ale żeby coś wyszło z tej maszyny, to najpierw musi wejść.
    > No chyba że te spamerskie zombie już nie muszą nasłuchiwać a same się
    > zgłaszają po świerzą kupkę spamu

    ależ Marcinie, czy zombiaki muszą dostawać po smtp ten spam? mogą przecież
    dostawać po ircu czy innym...

    -j.

  • 18. Data: 2008-11-29 14:29:21
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> wrote:

    > ale żeby coś wyszło z tej maszyny, to najpierw musi wejść.
    > No chyba że te spamerskie zombie już nie muszą nasłuchiwać a same się
    > zgłaszają po świerzą kupkę spamu

    Tak właśnie robią, często łącząc się po https.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 19. Data: 2008-12-01 16:58:11
    Od: "Stefan Burczymucha" <s...@...O.S.P.A.M.torebusia.pl>

    > no to sobie załatwisz z operatorem żeby ten port otworzył, nie widze
    > problemu.

    ja to nie widze sensu, zeby domyslnie blokowac ludziom net chyba, ze
    wyraznie zaznaczysz, ze oferujesz polprodukt.

  • 20. Data: 2008-12-01 17:56:59
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Stefan Burczymucha wrote:
    > "Marcin Kuczera" <m...@u...leon.pl> wrote in message

    > ja to nie widze sensu, zeby domyslnie blokowac ludziom net chyba, ze
    > wyraznie zaznaczysz, ze oferujesz polprodukt.

    zależy kto co lubi.
    Jeden lubi się wypisywać z RBLi i słuchać marudzenia klientów że łącze
    chodzi do dupy itd, a inny zablokuje co nieco a powyższych spraw nie
    bedzie musiał rozwiązywac z odpowiednią częstotliwością.

    W przypadku klientów końcowych obie strony lepiej wyjdą jak się im
    zablokuje przynajmniej te porty na których windowsy łapią wirusy.

    Marcin