  • 1. Data: 2008-11-20 09:34:41
    Temat: serwery DNS z możliwością modyfikacji rekordów
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    Witam.

    Szukam jakiegoś rejestratora domen, który pozwala na modyfikację rekordów
    w strefach, ale nie tylko jakieś A/CNAME, ale potrzebuję na przykład na
    czas migracji serwisu by zmienić TTL.

    Nie musi to być zautomatyzowane, ale chodzi o to by na podstawie na
    przykład maila ustawili taki TTL powiedzmy na tydzień czasu.

    Możecie coś polecić?

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 2. Data: 2008-11-20 10:40:47
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <s...@k...fenia.pl> Bartosz Feński aka
    fEnIo napisał(a):

    > Szukam jakiegoś rejestratora domen, który pozwala na modyfikację rekordów
    > w strefach, ale nie tylko jakieś A/CNAME, ale potrzebuję na przykład na
    > czas migracji serwisu by zmienić TTL.

    A może wydelegować domenę na freedns.sgh.waw.pl?
    Oni mają możliwość manipulowania TTL w dowolnej postaci.

    > Nie musi to być zautomatyzowane, ale chodzi o to by na podstawie na
    > przykład maila ustawili taki TTL powiedzmy na tydzień czasu.

    Czekaj, czekaj. Co ma zrobić?
    Domyślam się 2 rzeczy (choć nie mam pewności, czy o którąkolwiek z nich
    Ci chodziło):
    1. dla rekordu MX w strefie przypisać TTL na 7 dni (da się zrobić)
    2. chcesz wysyłać maila na serwer i chcesz, żeby próba jego dostarczania
    była ponawiana przez tydzień czasu. Ale to już nie do tego DNS służy.
    Takich opcji szukaj w konfiguracji serwera SMTP.

    Jacek

  • 3. Data: 2008-11-20 11:38:18
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 20 Nov 2008 09:34:41 +0000 (UTC), Bartosz Feński aka
    fEnIo <f...@d...org> wrote:

    > Nie musi to być zautomatyzowane, ale chodzi o to by na podstawie na
    > przykład maila ustawili taki TTL powiedzmy na tydzień czasu.

    To może metodą selekcji negatywnej, bo niedawno użarło mnie to w
    zadek: na pewno nie home.pl.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl

  • 4. Data: 2008-11-20 11:38:55
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 20 Nov 2008 10:40:47 +0000 (UTC), Jacek Kalinski
    <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> wrote:

    > A może wydelegować domenę na freedns.sgh.waw.pl?

    Ale czasami jest tak, że aby wydelegować, trzeba skrócić czasy
    istniejących już IN NS.

    r.
    _____________

  • 5. Data: 2008-11-20 12:15:42
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Jacek Kalinski napisał(a):

    > A może wydelegować domenę na freedns.sgh.waw.pl?
    > Oni mają możliwość manipulowania TTL w dowolnej postaci.

    Sęk w tym, że zleceniodawca życzy sobie komercyjnego rozwiązania by móc
    komuś ukręcić torbę jak padnie.

    > Czekaj, czekaj. Co ma zrobić?
    > Domyślam się 2 rzeczy (choć nie mam pewności, czy o którąkolwiek z nich
    > Ci chodziło):

    [...]

    Chodzi o to, że będę przenosił całość (serwis WWW + okolice) pomiędzy
    zupełnie różnymi lokalizacjami i adresami IP i zależy na jak najkrótszej
    przerwie, więc TTL w okolicach minuty, by zatrzymać usługi, zrobić ostatni
    rsync, odpalić je i zrobić zmianę w DNSie. Powinna się przy małym TTLu
    rozpropagować bardzo szybko. Najbardziej to mi się w sumie o rekord
    A rozbija, chociaż MX też jest istotny ;)

    pozdr,
    fEnIo

  • 6. Data: 2008-11-20 12:48:44
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

> [...]
    > rozpropagować bardzo szybko. Najbardziej to mi się w sumie o rekord
    > A rozbija, chociaż MX też jest istotny ;)

    Nie wszystkie serwery cache respektują ttl. Część dużych olewa to z premedytacją i
    trzyma rekord 48
    godzin conajmniej.

    wer

  • 7. Data: 2008-11-20 13:34:36
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule b...@n...pl napisał(a):

    > Nie wszystkie serwery cache respektują ttl. Część dużych olewa to z premedytacją i
    trzyma rekord 48
    > godzin conajmniej.

    No na to już nic nie poradzę. Lepiej chociaż spróbować zminimalizować
    przerwę niż olać zupełnie.

    pozdr,
    fEnIo

  • 8. Data: 2008-11-20 13:44:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> writes:

> [...]
    > rozpropagować bardzo szybko. Najbardziej to mi się w sumie o rekord
    > A rozbija, chociaż MX też jest istotny ;)

    Z MX to jest najprosciej - robisz dwa na pewien czas i zawsze ktorys
    zadziala.

    MJ

  • 9. Data: 2008-11-20 14:27:20
    Od: Jan Wideł <jwnews@_NOSPAM_debian.maszyna.pl>

    Dnia 2008-11-20, o godz. 13:34:36
    Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> napisał(a):

    > No na to już nic nie poradzę. Lepiej chociaż spróbować zminimalizować
    > przerwę niż olać zupełnie.

    A co jest jeszcze zabawniejsze, niektóre DNSy (vide dns.tpsa.pl)
    potrafia odpowiadac raz starym wpisem raz nowym.. tak jak by ta maszyna
    byla jakims proxy, za kotra niektore juz odświeżyły wpisy a inne
    jescze nie. Niedawno migrowalem wlasnie jedna taka maszynke... jaja
    byly z tym DNSem przez prawie 3 dni.

    Pzodrawiam,
    Jasiek

  • 10. Data: 2008-11-20 16:52:34
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Thu, 20 Nov 2008, Bartosz Feński aka fEnIo wrote:

> [...]
    > rozpropagować bardzo szybko. Najbardziej to mi się w sumie o rekord
    > A rozbija, chociaż MX też jest istotny ;)

    Odpal drugą maszynę, zrób finalnego rsynca, na macierzystej maszynie zrób
    reverse proxy (jeżeli chodzi o www).
    O ile masz pewne zapasy na łączu i mozliwość pozostawienia starej maszyny
    przez jakiś czas, to oprócz downtime na rekonfigurację nie stracisz
    żadnego requesta niezależnie od dns-a.
    Jedyny problem, to ip kienta, które dla części requestów będzie ipkiem
    proxy (trzeba bedzie wyciagać z x-forwarded for).
    Jak chcesz 'pojechać na maxa', to możesz zestawić tunel między tymi
    lokalizacjami, zrobić DNATa w starej (lub lvs-a) i wtedy nawet ipki
    klientów będą prawdziwe.

    Pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg