  • 41. Data: 2014-08-11 04:01:16
    Temat: Re: blocker na telefon stacjonarny
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 7 Aug 2014 23:51:41 +0200, Jaros?aw Soko?owski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >Dzwonia na oślep, czy do konkretnych osób? Na mój polski stacjonarny
    >numer dwa albo trzy razy dzwonili z Kuala Lumpur. Pytali, czy to pan
    >Sokolowski i chcieli zaproponoważ jakiś "gud biznes". Byłem mocno
    >zaskoczony tym, jak ten interes się zglobalizował.

    Dzwonia na slepo. Jeszcze sie nie zdarzylo zeby ktorys znal moje
    nazwisko

    A.L.

  • 42. Data: 2014-08-11 07:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Aug 2014 21:01:16 -0500, A.L. napisał(a):

    > Dzwonia na slepo. Jeszcze sie nie zdarzylo zeby ktorys znal moje
    > nazwisko

    U nas sa jeszcze stare ksiazki telefoniczne.
    No i zalozylem konto na FB - od razu 3 znajomych i to dobrych.

    Ki czort ... chyba pozwolili sobie przeskanowac skrzynke, bo ja nie

    J.

  • 43. Data: 2014-08-11 09:31:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, August 11, 2014, 7:59:33 AM, you wrote:

    > U nas sa jeszcze stare ksiazki telefoniczne.
    > No i zalozylem konto na FB - od razu 3 znajomych i to dobrych.

    Cóż, imię bez polskiej literki? ;)

    > Ki czort ... chyba pozwolili sobie przeskanowac skrzynke, bo ja nie

    Na podstawie miejsca zamieszkania proponuje. Poza tym, wystarczy dodać
    jednego znajomego i już proponuje Ci jego znajomych...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2014-08-16 10:58:01
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 09.08.2014 o 16:01 ikarek
    <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> pisze:

    > Mam nadzieję, że docenisz miszczostwo w obróbce zdjęć ;p

    Doceniamy :)

    > http://s8.postimg.org/mrtaz6f0l/miszcz_fotoszopa.jpg
    > Z prawej są zdjęcia naszego zasilacza, z lewej oryginalnego.
    > Przy mierzeniu liniałem, wszystkie wymiary wydają sie takie
    > same.
    Dużo widziałem ale porównywanie zasilaczy na wymiary?
    tego to nawet najstarsi górale nie pamiętają :)
    Zasilacze się porównuje na to co z nich "wychodzi" czyli jakie napięcie,
    ile mogą dac prądu i polaryzacja na wtyczce,
    porównaj je za pomocą najtańszego miernika marketowego.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 45. Data: 2014-08-18 01:00:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 09 Aug 2014 21:25:58 +0200, Maciek napisał(a):
    > Zdjęcia są OK. Doceniam, widać co trzeba.
    > Wydaje mi się, że "polski" zasilacz nie jest stabilizowany.

    Te dwie kreski =, z czego jedna przerywana, chyba to maja znaczyc -
    pulsujacy, niestabilizowany, no chyba ze zle pamietam.

    Ale to impulsowy, wiec mysle ze stabilizowany i malo pulsujacy.

    Albo ten "amerykanski" dostarcza pulsujacego i urzadzenie tego wymaga
    (ujemne napiecia), albo czestotliwosc impulsowki przeszkadza.
    No chyba ze cos jeszcze bardziej skomplikowanego ...

    J.

  • 46. Data: 2014-08-18 08:55:58
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > (ujemne napiecia), albo czestotliwosc impulsowki przeszkadza.
    > No chyba ze cos jeszcze bardziej skomplikowanego ...

    Dlatego właśnie poprosiłem o pomiar napięcia obu zasilaczy, przy
    ustawieniu na mierniku AC i DC. Przy 100mA impulsowy chyba mija się z
    celem. Impulsówki w ten sposób raczej nie odróżni ale coś może wyjdzie.
    Maciek

  • 47. Data: 2014-08-18 09:25:22
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-08-18 01:00, J.F. pisze:

    > Albo ten "amerykanski" dostarcza pulsujacego i urzadzenie tego wymaga
    > (ujemne napiecia), albo czestotliwosc impulsowki przeszkadza.
    > No chyba ze cos jeszcze bardziej skomplikowanego ...

    Albo też to zwykle trafo z mostkiem (ewentualnie małym kondensatorem) i
    faktycznie jest tam ze 30V albo i więcej, jak to w takich przypadkach
    bywa...

    Pozdrawiam

    DD

  • 48. Data: 2014-08-18 11:10:37
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    > Dlatego właśnie poprosiłem o pomiar napięcia obu zasilaczy, przy
    > ustawieniu na mierniku AC i DC. Przy 100mA impulsowy chyba mija się z
    > celem. Impulsówki w ten sposób raczej nie odróżni ale coś może wyjdzie.

    Niestety, nie mam miernika. Natomiast podana przez Ciebie
    przyczyna jest prawdopodobna - na stronie piszą, cytuję:
    "Do not use an (ITE) Switching type of power supply as it
    creates multiple harmonics for the DTMF receiver and
    incorrect reception". Gdy kupowałem zasilacz, to nawet
    nie wiedziałem, że są różne typy :) U mnie to się objawiało
    komunikatem, że źle podłączyłem kable, stałym miganiem
    czerwonej diody, brakiem możliwosci programowania przez
    słuchawkę - czyli po prostu "niedziałaniem" urządzenia.

    Jak mi wpadnie w ręce stabilizowany zasilacz, to go
    wypróbuję i uzupełnię wątek.

  • 49. Data: 2014-08-18 12:30:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w

    >Albo też to zwykle trafo z mostkiem (ewentualnie małym kondensatorem)
    >i faktycznie jest tam ze 30V albo i więcej, jak to w takich
    >przypadkach bywa...

    I urzadzenie potrzebuje 30V do poprawnej pracy, a zasilacz dali 24 ?
    Czy urzadzenie potrzebuje 24V do poprawnej pracy, i ma wlasny
    stabilizator, tylko zasilacz musi dostarczyc ponad 26V ?

    J.

  • 50. Data: 2014-08-18 17:29:00
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-08-18 12:30, J.F. pisze:

    > I urzadzenie potrzebuje 30V do poprawnej pracy, a zasilacz dali 24 ?
    > Czy urzadzenie potrzebuje 24V do poprawnej pracy, i ma wlasny
    > stabilizator, tylko zasilacz musi dostarczyc ponad 26V ?

    Miałem w rękach całkiem sporo zasilaczy typu na nalepce 12V a w
    rzeczywistości 15V, i to bynajmniej nie chodzi o buforowane z faktycznym
    napięciem 13.8V, tylko takie dogniazdkowe, gdzie spodziewałbyś się tyle,
    ile jest napisane. Typowa budowa: małe trafo, mostek, jakiś elektrolit.
    Nawet kiedyś trafiłem na taki z napięciem ustawianym przełącznikiem z
    trafa - oczywiście napięcie wyjściowe miało się prawie nijak do
    opisanych ustawień, poza tym, że wyższe ustawienie dawało wyższe
    napięcie na wyjściu. Różnica to była ładnych parę woltów, a najmniejsze
    napięcie (na nalepce) to było chyba 3 czy 5V, faktyczne koło 9.

    Wiesz, trafo miękkie, więc spory zapas napięcia trzeba dać.
    Jak zwykłe trafo kupujesz, to też nie wiesz ile daje pod małym
    obciążeniem. Ja czytam parametry tak: napięcie pod pełnym obciążeniem
    nie niższe niż... Inaczej można się ostro przejechać jak dasz obciążenie
    mniejsze niż znamionowe.

    Pozdrawiam

    DD